Regulacje instalacji gazowych II generacji [usuługa]

Moderator: Moderatorzy

Iziek

Post autor: Iziek »

musze się teraz wybrać na przeglad po 10tyskach... ale jaakos mi sie nie chce... moze kiedys przy okazji skocze...

co do warsztatu tego co zakladalem to ma dobra opinie... na 20 osob ktore pytalem gdzie zakladali LPG mowili ze ta i sa bardzo zadowoleni... moze tylko ja mam taka trefny mikser albo mam za duze wymagania :D :D
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

rafał, bardzo prosze o czytanie w jakim temacie piszesz posty,bo niby co ma wspolnego regulacja instalcji gazowej z pompa wtryskowa ???

Za bledna kategoria ostrzezenie
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3468
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

A masz co mi tam :grin:

Pompa wtryskowa

Rozdzielaczowa pompa wtryskowa ma hydrauliczny korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika i jest napędzana osobnym paskiem zębatym od wału korbowego.

Marka i typ: Bosch VER 285 lub CAV Rotodiesel F 18 INA 01.

Prędkość obrotowa biegu jałowego: 840 do 870obr/min.

Maksymalna prędkość obrotowa (bez obciążenia): 5350+5° obr/min.

Ustawienie pompy: za pomocą specjalnego trzpienia.

Kolejność wtrysku: 1-3-4-2 (cylinder nr1 od strony napędu rozrządu
Pompa wtryskowa Bosch

Regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego

Zmierzyć prędkość obrotową biegu jałowego i jeśli nie mieści się w zakresie 840 do 870 obr/min, wyregulować ją na 850 obr/min śrubą (2, rys. 3.8).

Umieścić płytkę o grubości 0,5 mm między dźwignią przyspieszenia na pompie wtryskowej i śrubą (3) regulacji dawki minimalnej. Prędkość obrotowa nie powinna ulec zmianie. Jeżeli się zmieni, należy zmienić położenie śruby regulacji dawki minimalnej (patrz dalszy opis).

Jeżeli prędkość obrotowa nie uległa zmianie, zastąpić płytkę o grubości 0,5 mm płytką o grubości 1,0 mm. Prędkość obrotowa powinna się zwiększyć. Jeżeli nie ulegnie ona zwiększeniu, należy zmienić położenie śruby regulacji dawki minimalnej (patrz dalszy opis).

Regulacja dawki minimalnej

Odkręcić zacisk linki siłownika przyspieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego i zacisnąć go na końcu linki tak, aby siłownik ten nie mógł działać.

Umieścić płytkę o grubości 0,5 mm między dźwignią przyspieszenia na pompie wtryskowej i śrubą (3) regulacji dawki minimalnej. Odkręcić śrubę (3) o jeden obrót i wyregulować śrubą (2) prędkość obrotową biegu jałowego na 850 obr/min. Powtarzać ostatnie czynności, aż obrót śruby regulacji dawki minimalnej przestanie wpływać na prędkość obrotową biegu jałowego.

Zastąpić płytkę o grubości 0,5 mm płytką o grubości 1,0 mm i tak ustawić śrubę regulacji dawki minimalnej, aby prędkość obrotowa wynosiła 860 do 870 obr/min.

Wyjąć płytkę o grubości 1 mm i zanotować prędkość obrotową biegu jałowego silnika.

Włożyć ponownie płytkę o grubości 0,5 mm. Prędkość obrotowa biegu jałowego nie powinna ulec zmianie.

Wyregulować położenie zacisku linki przyspieszonego biegu jałowego tak, aby między zaciskiem i dźwignią istniał luz 1 mm (przy ciepłym silniku).

Regulacja przyspieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego

Przesunąć dźwignię przyspieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego do oparcia o śrubę (1). Prędkość obrotowa powinna zwiększyć się do wartości 1180 do 1200 obr/min. Jeżeli warunek ten nie jest spełniony, wyregulować tę prędkość zmieniając odpowiednio położenie śruby (1).

Pompa wtryskowa CAV Rotodiesel

Regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego i dawki minimalnej

Umieścić płytkę o grubości 4 mm między dźwignią przyspieszenia (6, rys. 3.9) na pompie wtryskowej i śrubą (5) regulacji dawki minimalnej.

Umieścić płytkę o grubości 20 mm między dźwignią (1) regulacji biegu jałowego i śrubą (2) regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego.

Obracając śrubą (5) regulacji dawki minimalnej wyregulować prędkość obrotową na 900 ±100 obr/min.
Załączniki
Rys. 3.8. Elementy regulacji pompy wtryskowej Bosch (fot. RTA)
<br />
<br />1 &amp;#8212;śruba regulacji przyspieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego zimnego silnika, 2 &amp;#8212; śruba regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego, 3&amp;#8212;śruba regulacji dawki minim
Rys. 3.8. Elementy regulacji pompy wtryskowej Bosch (fot. RTA)

1 &#8212;śruba regulacji przyspieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego zimnego silnika, 2 &#8212; śruba regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego, 3&#8212;śruba regulacji dawki minim
image180.jpg (11.12 KiB) Przejrzano 10141 razy
image180.jpg
image180.jpg (11.12 KiB) Przejrzano 10141 razy
starymixol

Post autor: starymixol »

Mam Pytanie.
Instalacja pierwszej generacji - gażnik.
Muszę sobie zrobić regulację na diagnostyce.

ILe powinna wynosić lambda dla gazu ??????

NA wolnych obrotach i przy 2000-2500 obrotów ????
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

współczynnik λ dla mieszanki paliwowo powietrznej przy zasilaniu benzyną powinien wynosić 0,97-1,03 co odpowiada mieszance stachiometrycznej w prawie całym zakresie obrotów. Granice palności to 0,5-1,3 ale w przypadku gazu jest to trochę inaczej. Palność LPG występuje nawet powyżej λ=1,5 (co odpowiada b.ubogiej mieszance). Problemem jest też to że przy LPG współczynnik λ nie utrzymuje się , jak to jest w przypadku benzyny na niemal jednakowym poziomie dlatego ustawianie instalacji pod konkretne obroty nie do końca da zadowalające efekty. A to dlatego że stałą wartość λ można dla stałych obrotów uzyskać przy wielu różnych kombinacjach ustawienia parownika i registera. A różne nastawy to różna praca silnika. Ale pytanie było precyzyjne więc... "przy obrotach podwyższonych 2000-3000 współczynnik λ powinien wynosić 1±0,03..."
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3468
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Tylko pamiętaj,że jak ustawisz za ubogą,to wtedy jeździsz nie na LPG tylko na ........zaworach.
starymixol

Post autor: starymixol »

Rozumiem, że ten przedział 0,97- 1,03 dotyczy gazu w zakresie 2000-3000 obrotów.
Wiem ,że taki właśnie przedział 0,97-1,03 jest właściwy dla benzyny.

To znaczy ,że w ustawieniach lambdy dla gazu i benzyny praktycznie nie ma różnicy???

Obiło mi się o uszy , że dla gazu prawidłowa lambda to 1,15, czy coś koło tego.

Kto ma rację ??? :roll:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

już pisałem że dla gazu nie uzyskasz stałego współczynnika lambda w zakresie 2000-3000. Ustawić go możesz tylko dla konkretnych obrotów np.2500 ale przy 3000 już się zmieni i dla 2000 też będzie inny. Spotkałem się z taką metodą regulacji na analizatorze: odkręcasz register na max i na wolnych obrotach regulujesz parownikiem tak żeby współczynnik λ=1, następnie podnosisz obroty do tych 2500-3000 i śrubą registera dokręcasz aż do momentu gdy λ=1. Później juz tylko delikatne korekty registerem po jeżdxie próbnej. Ale sam tak nie robiłem. Z opisu tego wynika że przy tych stałych obrotach powiedzmy 2500 λ=1.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

Wiesiu spoko ustawia gazorek, na zlocie miałęm okazję sprawdzić jego umięjętności, także polecam
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

Pytanie do fachowca od LPG:):

W jaki sposób dobrać ustawienie bypass / czułość membrany, bo przy wielu ustawieniach można uzyskać właściwą mieszankę. Czy jest jakiś prosty sposób żeby ustalić ile bypass powinien być odkręcony?
Przejrzałem wiele tematów na różnych forach i każdy pisze coś innego, np na jednym,
że "bypass może w ogóle być zakręcony lub odkręcony minimalnie 0,5 obrotu",
a na innym forum żeby "bypass był na tyle odkręcony, aby przy max zakręconej czułości membrany samochód chodził na jałowym"
tak więc dwie sprzeczne teorie, a i wiele innych czytałem,
jak to jest z tym bypassem?

Mój problem polega na tym, że auto nie da się od razu po odpaleniu przełączyć na LPG (gaśnie, nawet przy temperaturze + 10 st na dworze) dopiero po przejechaniu 1-2km ładnie się przełącza
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Gelo-LBN pisze:przy wielu ustawieniach można uzyskać właściwą mieszankę
tak, ale tylko dla określonych obrotów a różnice będą poza tym punktem ;)
Niem ma uniwersalnej recepty w rodzaju "bypass musi być odkręcony o 2,3 obrotu"! Jest zbyt wiele czynników wpływających na to ustawienie że przytoczę: typ parownika, zużycie membran, rodzaj miksera, typ silnika, jego stan itp.
Po drugie - już tłumaczyłem że regulacja gazu jest robiona na nagrzanym silniku i gdy jest niedogrzany to i rozregulowany - dlatego ci na zimno może gasnąć - niech ci się chce przejechać ten 1-2 km na benie, silnik na tym tylko zyska. Ale jeśli naprawdę chcesz sobie dobrze sam ustawić mieszankę to uzbrój się w monitor AFR albo zwykły miernik, wepnij się w sondę lambda i walcz. A co do teorii - wpisz sobie w googlach "krótki poemat na gazu tema" i poczytaj, może się czegoś nauczysz
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

Yagr dzięki za info.
Co do wpinania się w sondę lambda, to mam interfejs do sterownika od gazu, tak że wszystkie parametry widzę na laptopie. chodziło mi tylko o ogólną zasadę.
Jeśli chodzi o zapalanie na LPG, to wiem, że dla silnika lepiej jest jak się troche na benzynie zagrzeje, ale drażni mnie, że nie mam możliwości przełączenia na LPG (np w sytuacjach awaryjnych nawet przy +15 st C na dworze, ja auta na samym LPG nie odpale) gdy inne auta bez problemowo odpalają. Tak więc proszę o pomoc, co może być tego przyczyną


A może by zrobić jeden porządny temat z instrukcją regulacji LPG 2 generacji krok po kroku, do opisów napraw i modyfikacji, tylko jeśli tak, to niech to zrobi ktoś obeznany w temacie, a "szarlatańskie posty z herezjami" ;) niech będą od razu usuwane
ODPOWIEDZ