Skończyła się homologacja

Moderator: Moderatorzy

Zablokowany
piniu
Posty: 82
Rejestracja: 03 paź 2014, 11:46
Lokalizacja: Łdz

Post autor: piniu »

Znalazłem z dzisiaj takie ogłoszenie. http://olx.pl/oferta/butla-gazowa-lpg-4 ... 8ItIr.html

Warto? Czy na pewno taka butla wejdzie? Jak się ma sprawa ze stelazem?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

toroidy nie mają stelaża
Przykręcane są na 2 śruby do podłogi - na sztywno
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
piniu
Posty: 82
Rejestracja: 03 paź 2014, 11:46
Lokalizacja: Łdz

Post autor: piniu »

Kumam. Wejdzie taka butla do Forda w koło?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

wejdzie - miałem taką
Zatankujesz do niej ~34 litry LPG
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
piniu
Posty: 82
Rejestracja: 03 paź 2014, 11:46
Lokalizacja: Łdz

Post autor: piniu »

Rozumiem że dwie śruby w podłodze trzeba "dowiercić"?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

3 dwie pod śruby - jedna wentylacyjna a przez tą wentylacyjną przechodzą 2 rurki
Jedna do tankowania a druga idzie z gazem do reduktora pod maske
Otwór ten ma coś koło 8 cm średnicy
Sruby - M12 x 100
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

zeby zrobic taki otwor trzeba miec tzw frez do metalu np o srednicy fi 54 mm i wiertarke :mrgreen: ,nastepnie dac przelotke bo jak nie dasz takiej przelotki to ci cala woda i inny syf bedzie szedł pod butle i podloge moment szlak trafi ,dodatkowo jak juz zamontujesz zbiornik w kolo tej przelotki trzeba np silikonem obleciec najlepiej klej do szyb zeby było szczelnie na koniec mozna zakonserwowac np bollem i po robocie
,
kup ten zbiornik cena dobra jesli odbierzesz osobiscie, bo wysylka to minimum 50zł i juz sie srednio oplaca

a jednak nabazgralem cos :razz:


dał bym ci ta przelotke ale do Łodzi nie dorzuce takze trza by poczta ew kurierem :mrgreen: podjedz do gazownikow napewno ci cos dadza
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Możliwe , że będzie razem z butlą
Przelotka - czyli plastikowa tuleja - ma kołnież od góry , czyli od strony butli
Istnieje możliwość , że gościu jak będzie wyciągał butle - tuleje zostawi
Tuleja też służy do zabezpieczenia rurek , żeby się nie pocięły o ostre ranty blachy
Ja gdyby m miał to robić to wiertło fi 10 a potem wycinarka do blachy - do otworów :d

Bodio nie jesteś słowny :d :d
Jednak napisałeś :razz:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

Jamszoł tak tez sie robiło jak frez padł :mrgreen:

bedzie przelotka ale nie zawsze bedzie pasowała zalezy od kształtu podlogi,no ale jak mówisz szansa jest
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

akurat w Esie jest tam płaska podłoga
Tyle , że trzeba wyciąć uchwyt z gwintem co sie w orginale przykręca koło :d
Frez może i jest dobry - ale trzeba uważać na opiłki bo sie wbijają wszędzie gdzie popadnie i potem jest niefajnie
Można też wyrzynarką ale wycinarka do otworów jest szybsza :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

Ja jeszcze doradze ze jesli sie wymienia zbiornik glownie chodzi mi o tzw cc 565/180 33.34 l w zaleznosci od producenta to nigdy nie brac z firmy BORMECH bo sie zajeb. :mrgreen: tak lipnie jest zrobiony ze praktycznie podpiac rurki rzecz niewykonalna dla kogos kto robi to pierwszy raz ,zawsze brac lepiej np z GRODKOWA ,STAKO

a i jak np w aucie jest zbiornik stako a nie ma nowego tej firmy, to bierzemy zbiornik z grodkowa lepiej pasuje pod stare otwory niz jakis inny np wspomniany bormech
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Ciekawe jest to że bormech w przypadku mojego typu zbiornika ma zbiornik o 150zl taniej niż stako, ciekawe na czym polega różnica że aż tyle tańszy
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

moze nie ma homologacji :D
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

No przecież dają papier to i maja homologację, gdyby nie to że musiałbym wiercic nowe otwory w podłodze to bym wybrał bormech, zwłaszcza że był osiągalny od ręki w grudniu. Ale u mnie wielozawor na zewnatrz więc nie nameczyl bym się tak jak w przypadku który opisuje bodzio.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
piniu
Posty: 82
Rejestracja: 03 paź 2014, 11:46
Lokalizacja: Łdz

Post autor: piniu »

Decyzja zapadła, będę robił homologacje obecnej butli. Koszta to 300zł z demontażem i montażem, 200zł przy demontażu i montażu na własną rękę. Dają 10 lat.
Najtańszy koszt nowej butli z wymianą 400zł jaki znalazłem.

[ Dodano: Czw 29 Sty, 2015 ]
Offtop.
Czy do zamontowania takiego wskaźnika potrzeba jeszcze czegoś dodatkowego?

http://allegro.pl/178-wskaznik-sensor-w ... 00020.html
Zablokowany