Skończyła się homologacja

Moderator: Moderatorzy

Zablokowany
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Myślę, że piniu otrzymał wystarczająco wiele podpowiedzi do wyrobienia sobie własnego zdania i podjęcia decyzji o dalszych działaniach. Temat zamykam.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Na wniosek założyciela tematu tymczasowo otwieram...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

no to czekamy na wieści jak sprawa się zakończyła :)
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
piniu
Posty: 82
Rejestracja: 03 paź 2014, 11:46
Lokalizacja: Łdz

Post autor: piniu »

Sprawa konkretnie się nie skończyła bo mam taki mętlik że głowa mała.
Samochód był w weekend u mechanika. Przeszedł naprawy z kierownicą (inny temat), jak się okazało ani to maglownica, ani drążek, tylko tuleje wahaczy i kompletne luzy - wsio zrobione. Do rzeczy...
Mechanik powiedział że dziwi się jak ten samochód jeździł na tak rozregulowanym gaźniku. Po regulacji jeśli chodzi o przyspieszenie widoczna jest wielka różnica, z tempa rowerowego jest tak jak być powinno.
Spalanie zostało raczej w normie, w piątek zatankowałem za 105zł i zrobiłem za ta kwotę 360-370km, co przy LPG za 2,35zł wychodzi 12-13L/100km przy czym 80% drogi to trasa.
Do końca stycznia mam zamiar przetestować samochód pod względem opłacalności. Tydz. trasy do pracy na LPG, tydz. na BP, od tego zależeć będzie kontynuacja instalacji lub nie, a jeśli już to używana butla z homologacja na min 3 lata.

Problemy:
1) Rano odpalam samochód, przełączam na gaz, często mi gaśnie (lecz nie zawsze). Kiedy zgaśnie muszę go baaardzo kręcić aby odpalił ponownie. Problemu tego nie ma kiedy przejadę kawałek i go rozgrzeje.

2) Czasami na postoju się dusi do tego stopnia że gaśnie. Wczoraj np. przejechałem całą trasę 120km bez problemu, w Łodzi stałem w korkach, musiałem go na jednym skrzyżowaniu trzymać non stop na lekkim gazie bo inaczej by zgasł, co zresztą zrobił na tym skrzyżowaniu ze dwa razy kiedy go nie gazowałem. Na kolejnych skrzyżowaniach już ok.

*moda proszę wedle swoich upodobań o zmianę tematu bądź pozostawienie i usunięcie tego wpisu po gwiazdce ;)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Problem nr 1 - standard. Parownik niedogrzany kiepsko rozpręża gaz. Dlatego właśnie w instrukcji obsługi twojej instalacji (gdybyś ją czytał) z pewnością była fraza o tym, żeby na gaz przełączać po nagrzaniu do tylu stopni albo po przejechaniu tylu a tylu km.
Problem nr 2 - serwis instalacji: wymiana filterka i regulacja.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2015, 20:58 przez Yagr, łącznie zmieniany 1 raz.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

piniu pisze:Mechanik powiedział że dziwi się jak ten samochód jeździł na tak rozregulowanym gaźniku.
Pojemność: 1
Moc: 55
Rocznik: 1994
Model: Inny
No to ja się już pogubiłem :razz:
Jaki masz samochód ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
michal1212
Posty: 147
Rejestracja: 11 sty 2015, 18:38
Lokalizacja: kraków

Post autor: michal1212 »

sam paczyłem teraz na butle używane z papierami bo w przyszłym miesiącu też musze wymienić ale ceny podobne są do nowych butli a takich z papierem na 3 do 5 lat jest mało.. przynajmniej w moich okolicach
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Dla tego od początku twierdzę , że wymiana na nową jest najbardziej rozsądna :razz:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
michal1212
Posty: 147
Rejestracja: 11 sty 2015, 18:38
Lokalizacja: kraków

Post autor: michal1212 »

dokładnie... i chyba tak trzeba będzie zrobić aaa
piniu
Posty: 82
Rejestracja: 03 paź 2014, 11:46
Lokalizacja: Łdz

Post autor: piniu »

Escort MK6.

Kwestia gaśnięcia rozwiązana, spodziewałem się takiej odpowiedzi bo identyczną już gdzieś słyszałem, a ja zawsze praktycznie po kilku sekundach przełączam na gaz. Co do regulacji gaźnika którą zrobił mechanik czuć od razu że samochód ma większe obroty.

Nowa butla a stara z ważną homologacją to różnica około 200zł. W moim przypadku, gdzie Escort z założenia został zakupiony na 2, max 3 lata jazdy lepszym rozwiązaniem będzie kupno używanej z homologacją. Choć tak jak pisałem ostatecznej decyzji jeszcze nie podjąłem.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

piniu, Jamszołowi chodziło o dane w profilu, bo nie wiadomo jaki masz silnik. pojemność 1 czy 1.3, 1.4, 1.6, 1.8? moc 55 kW czy KM? model inny a piszesz że MK6
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Ciekaw jestem co on ci tam regulowal w tym 1.4 jak tam nie ma gaznika tylko monowtrysk :P
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

cidzej pisze:Ciekaw jestem co on ci tam regulowal w tym 1.4 jak tam nie ma gaznika tylko monowtrysk
Dokładnie o to mi chodziło :d
Jak można regulować coś , czego nie ma :razz:
Chyba , że ma sie inny samochód
Dlatego sie spytałem
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
piniu
Posty: 82
Rejestracja: 03 paź 2014, 11:46
Lokalizacja: Łdz

Post autor: piniu »

Ford Escort MK6.
1.4
55kW
piniu
Posty: 82
Rejestracja: 03 paź 2014, 11:46
Lokalizacja: Łdz

Post autor: piniu »

Tak mi przekazano (z mechanikiem się nie widziałem), "wyregulował Ci gaźnik bo zbierał się fatalnie i był b. rozregulowany".
Zablokowany