Orion mk5 problem z elektryka

Moderator: Moderatorzy

yoyo21

Orion mk5 problem z elektryka

Post autor: yoyo21 »

Witam.
Mam Forda Oriona 1.6 EFI 105km MK5 rocznik 1991benzyna plus gaz,
Wszystkie możliwe części w silniku zostały wymienione na nowe, przeszedł generalny remont natomiast mam ogromny problem i nawet żaden mechanik ani elektryk nie potrafi się z nim uporać.
Autko pali, jeździ na benzynie i na gazie, natomiast jak się zagrzeje gaśnie i nie odpala. Nie ma mocy :-( Ostygnie i odpala na nowo i znów przejedzie jakieś 2km i koniec jazdy.
Teraz autko jest u elektryka, wymienił komputer i dalej to samo.
Bardzo proszę o jakieś porady....
Auto od października stoi u mechanika i nie potrafią sobie z tym poradzić..
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Może po remoncie się ten problem pojawił? Czy było tak też wcześniej? Co obejmował remont?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
yoyo21

:(

Post autor: yoyo21 »

Przed remontem w ogóle był problem z elektryka, gdzieś gubiła się moc. Szyby wolno się opuszczały jak otworzyło się drzwi to szybciej do góry szły, światła długie zanikały i też jeździł i coś nim szarpało i gasł. Został kupiony nowy akumulator, wszystkie uszczelki nowe, sprzęgło, kolektor ssący nowy, plus wszystkie filtry od gazu nowe.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Daj mase z aku bezposrednio na silnik na poczatek
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

cidzej pisze:Daj mase z aku bezposrednio na silnik na poczatek
Widzę że to już funkcjonuje tutaj jak jakaś mantra, tymczasem brak/słaba masa silnika = brak kręcenia rozrusznikiem, podobnie jak brak/słaby kontakt przy (+) klemie i kablu idącym do rozrusznika...

Ja bym sprawdził:
1) ładowanie - czy na klemach podczas pracy i z typowymi odbiornikami prądu jest co najmniej +13.9V, a najlepiej ok 14.1 - 14.4V
2) czujnik położenia wału
3) skrzynka bezpieczników (bardziej profilaktycznie).
4) pobór prądu przy zgaszonym silniku
5) jakość i stan przewodu masowego idącego od klemy do karoserii (+ styki)
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Bzdura z ta mantra. Nie mialem w swoim aucie problemow z kreceniem cxy czymkolwiek innym a jak w trakcie jazdy wlaczyl sie wentypator albo np wlqczylo sie duzo odbiornikow pradu (dmuchawa na full) to auto przestawalo przyspieszac do czasu wylaczenia (skad wiemzze to sie twk dzialo po wlaczeniu wentylatora - mialem podlaczona diode pod zasil. Wentylatora i widzialem kiedy dioda gasnie a auto zaczyna znowu przyspieszac). Nie pamietam jakie bylo zrodlo informacji, ktore spowodowalo ze mase dolozylem ale efekt byl natychmiastowy i mam na to swiadka :)


Poza tym jako stary dieslowiec i elektronik powinienes wiedziec ze slaby styk powoduje grzanie sie przewodu a co za tym idzie spada przewodnosc nosnika elektronow z uwagi na wieksza haotycznosc ruchu nosnikow energi (w duzym uproszczeniu). Generalnie wraz ze wzrostem tetemperatury rosnie opor przewodnika
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

W escortach z niedłubaną elektryką jest tak, że masa silnika idąca grubym czarnym kablem = masa rozrusznika, alternatora, świec, układu zapłonowego, części czujników. Silnik nie ma styku z karoserią w inny sposób - poduszki silnika i skrzyni są gumowo-metalowe, i stanowią izolator.
Rozruch silnika wymaga tych dwóch grubych kabli (czerwony + i czarny -), w przeciwnym wypadku prąd pobierany przez rozrusznik uniemożliwiłby rozruch.

W przypadku braku styku akumulator (-) -> silnik, i dołożenia jakiegoś kabelka typu 1-2mm2 po przekręceniu kluczyka mamy pożar tego kabelka pod maską.

Cała reszta typu właśnie wentylator chłodnicy, dmuchawy, światła itp idą poprzez tą cienką masę podpiętą pod karoserię.

Ja stawiam na to że miałeś jakiś niestyk przy klemach, i po poruszaniu tym, albo rozkręceniu klemy celem dołożenia tego kabelka styk się poprawił, i autko odżyło, budując zbieg okoliczności.

Moim skromnym zdaniem podstawa to dobry styk i czystość fabrycznych połączeń + dołożenie kabelka od aku do alternatora bezpośrednio, masa to jeden odcinek kabla na grubych konektorach - czyste będzie działać w 100%

Co do wzrostu temperatury kabla - nikt o tym wcześniej nie wspominał w kontekście objawów czegokolwiek. Stygnięcie auta uznałem za ogólne ostygnięcie silnika, i tu bardziej do objawów pasowałby padnięty czujnik wału niż cokolwiek innego.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Jest pewna niescislosc w twoim rozumowaniu. Cvh maja mase z budy na silnik puszczona fabrycznie plecionka wiec czarny przewod od aku nie jest jedynym zrodlem masy w tym silniku
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

Źródło masy jest jedno: akumulator i minusowa klema. Natomiast silnik i reszta elektryki "pobiera masę" odpowiednio: poprzez tą plecionkę o której wspomniałeś (elektryka) oraz przez czarny, gruby minusowy kabel (-) (silnik)
A potem już karoseria stanowi główną masę dla wszystkich odbiorników prądu typu światła, dmuchawy, itp.
Sam silnik z karoserią auta nie jest w żaden sposób połączony żadnym dodatkowym kablem, ale zarówno karoseria jak i silnik znajdują się na tym samym potencjale, bo jako oba odbiorniki są podłączone do (-) akumulatora.

To wszystko pięknie widać na schematach, jak się już przeżyje ich nazwijmy to... finezyjny wygląd.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Zrodlo masy nie jest jedno :) alternator nie produkuje samych plusow :)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

ok, masz rację, niechcący go pominąłem. Ale trzymam się tego że jeśli czarny kabel jest zdrowy i ma styk, i rozrusznik kręci bez swądu ozonu + iskier na klemach czy na silniku, to nie mamy problemu z masą silnika, a już na pewno nie rozwiąże go żaden dodatkowy cienki kabelek.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

no.to panowie elektrycy jeszcze napisza gdzie jest podpiety czarny kabel masowy wychodzacy z akumultora? chodzi o cvh
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

Gdzieś do bloku silnika, najczęściej okolice skrzyni biegów, jedna ze śrub.
Najlepiej go po prostu wyśledzić idąc od klemy. ;)
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Kuźwa tyle gadki i chłopak zaraz dostanie zajawki
Cidzej na początku dobrze napisał
yoyo21, poprowadź przewód masowy (-) bezpośrednio z akumulatora do silnika
Najlepiej pod śrubę mocującą rozrusznik do obudowy sprzęgła
I nie było tu mowy o 1-2 mm2
Jeśli już to co najmniej takiej grubości jak jest co idzie od klemy ewentualnie plecionka będzie bardzo dobra
Ktoś znowu dochrzani się po co ?
A no po to , że 2 przewody dają 2 x lepszą masę niź jeden
A jeśli były tam 2 to 3 dają o 1/3 x lepszą masę
Ktoś da głowę , że przy remontowaniu silnika mechanicy nie odkręcili masowych kabelków i na 100 z powrotem je przykręcili ?
A jeśli przykręcili to na pewno jest tam dobra masa ?
Nigdy nie zaszkodzi dołożona dodatkowa masa - szczególnie pod rozrusznik - który to odbiornik potrzebuje najwięcej dobrej masy

yoyo21, jakie masz świece i przewody WN ?
Nie takie jak powinny być spowodują też "brak mocy " i przerwanie pracy silnika gdy jest ciepły
Masz LPG - przerwa między elektrodami świecy powinna być zmniejszona o 0,1mm - ponieważ mieszanka LPG-powietrze ma większą oporność niż bena- powietrze

Czy masz pewność , że pompa wody jest sprawna ?
Jeśli jest coś z nią nie tak - lub za mały stan wody/płynu chłodzącego to mogą podczas pracy silnika - "łapać pierścienie " bo silnik sie przegrzewa ---jaką masz temperaturę na wskaźniku gdy zaczyna się coś dziać z silnikiem ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
yoyo21

Post autor: yoyo21 »

Witam ponownie.
Podowiaduje się od mechanika tych szczegółów dotyczących temperatury itd.
Co do objawów to brak nie ma żadnych. Po prostu auto jedzie po czym gaśnie silnik, odcina się wszelki prąd jednym słowem jeden wielki "dead". Po około 5min zaczyna powracać prąd przy czym nie ma go we wszystkich urządzenia np brak postojówek czy tez nawiewów powietrza. Po dłuższym postoju powraca wszystko do życia.

Co do remontu praktycznie wszystko nowe.
Rozrząd, pompa wody, sprzęgło kompletne, uszczelka pod głowicą, pompa paliwa, kolektor ssący, wszelakie filtry, akumulator.
Postaram się jutro dodać parametry temp gdy auto "deda" .


Pozdrawiam i dziękuje za dotychczasową pomoc.
ODPOWIEDZ