Dolot Powietrza i lampka ładowania

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Dolot Powietrza i lampka ładowania

Post autor: Bazyss »

Witam.
Panowie odpowiedzcie mi na pytanie bo nie potrafię znaleźć odpowiedzi.

Wszyscy wiedzą jak wygląda dolot zimnego powietrza do filtra powietrza w Essim MKVI i teraz tak tą fajkę która skierowana jest w stronę chłodnicy ażeby zimne powietrze było tłoczone do filtra gazownik obrócił mi w stronę ziemi i powiedział że musi sobie sam zasysać powietrze.

Jak ta rura była ustawiona w stronę chłodnicy to podczas jazdy przy 80km/h wyrzuceniu na luz auto gasło. po odwruceniu jej w stronę ziemi problem zniknął ale czy jest to prawidłowe rozwiązanie czy gazownikowi nie chciało się ustawiać jakiś parametrów??

Drugie moje pytanie.
Od pewnego czasu po przełączeniu na LPG widać to tylko w nocy delikatnie podświetla się lampka ładowania (akumulator) jak dodaję obrotów zaczyna świecić mocniej. na PB ten objaw nie występuje... pojęcia nie mam co to może być ;/

Proszę was o pomoc.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Bazyss, prawidlowo zrobili z dolotem jesli jest to 1 generacja gazu (na srobke), przy 2 generacji tez to moze wystepowac.

A co do swiecenia lampki alternatora,to moze w jakies dziwne miejsce wpieli sie w z tym przelacznikiem gazu.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss »

Gaz II gen. Bingo S4. Nowiuteńki Mieszacz Lovato w październiku zakładałem

Gaz mam odkąd ma Eska i wcześniej takich komplikacji nie było ;/ zaczęło się tak dziać z jakieś 3-4tyg. temu.

Dodam że zaświecam mi się też po wciśnięciu hamulca oraz w momencie wciskania hamulca wskazówka od obrotów podskakuje ;/

Może to wina alternatora??
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Bazyss, po co zakładałeś LPG ?? zadaj sobie to pytanie
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Bazyss, raczej problemow z masą. Ale gdzie to trudno bedzie mi pomoc (moze po prostu masa silnika jest slaba).

To skoro wczesniej bylo ok,to moze cos kiepsko ustawili instalacje. Bingo S4 dosc ladnie sie ustawia,wiec moze im sie nie chcialo zbyt dobrze tego zrobic.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss »

LPG już było jak go kupiłem. Druga sprawa jest tak iż w 2,5 roku zrobiłem 60kk. km więc rezygnacja z gazu nie dla mnie.

[ Dodano: Sob 16 Lut, 2013 ]
WieSiu pisze:Bazyss, raczej problemow z masą. Ale gdzie to trudno bedzie mi pomoc (moze po prostu masa silnika jest slaba).

To skoro wczesniej bylo ok,to moze cos kiepsko ustawili instalacje. Bingo S4 dosc ladnie sie ustawia,wiec moze im sie nie chcialo zbyt dobrze tego zrobic.
Wybieram się do niego bo i tak musi mi wymienić trójnik od wody więc przycisnę żeby popatrzył co nie tak porobił ;/
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Bazyss pisze:Nowiuteńki Mieszacz Lovato w październiku zakładałem
ale zmieniales reduktor, gaziarze tez cos grzebali,zaczalbym od sprawdzenia poprawnosci ustawienia instalacji.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss »

Tak reduktor jest zmieniony.
Ale tak jak mówię po zmianie nie było takich objawów. Będę u niego w przyszłym tyg. to przedstawię sytuację niech się bierze do pracy.

Przejrzę sobie masy zobaczmy może pomoże ale ze stopem i skaczącym obr. to nawet na PB ten objaw występuje i dlatego nie wiem czy nie skłaniać się w stronę szczotek alternatora?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Bazyss, wg mnie alternator nie ma nic do rzeczy. Wez miernik w reke i zobacz jakie jest napiecie na akumulatorze na wlaczonych swiatlach gdy ktos wciska stop.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss »

odgrzeję trochę temat bo dalej występuje.

Według waszych porad poprawiłem wszystkie masy i pomierzyłem napięcie na Aku podczas złączania stopu, świateł, spadki są tak znikome że to na pewno nie aku i ładowanie.

a może to diody w alternatorze już nie grają tak jak powinny i objaw ten występuje?
Minusem tego jest też szybsze przepalanie żarówek H4. Jak światła mam wyłączone i wcisnę stop to przygasa podświetlenie zegarka ;/

macie jakies pomysły bo nie wiem co to może być ;/

[ Dodano: Pią 16 Sie, 2013 ]
Sam rozwiązałem problem.
Przyczyna tkwiła w słabym kablu 12+ od pompy paliwa który siał po całym układzie ;/ Dziwne ale prawdziwe.
Nowy kabelek do pompy wyeliminował problem wyżej opisywany.

Temat do Zamknięcia.
ODPOWIEDZ