Mam problem z działaniem LPG, traci na mocy.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

Bazyss, gaz ma byc ustawiony poprawnie
czyli wspolczynnik nadmiaru powietrza w granicach L= 970 ,CO miedzy 0.20-0.30 ,HC mniej niz 100 jak bedzie np 400, 1000 i wiecej to sonda do wymiany i dopuki nie wymienisz bedzie problem wlasnie tego typu co opisales,
Nastepnie przy podwyzszonych obrotach tak okolo 3tys CO 0,18 DO 0,25
HC w granicach 100 ,wspolczynnik LAMBDA 990-999

Jak bedzie za ubogo zwieksza sie temp.spalania nastepuje przegrzewanie glowicy zaworow i innych czesci az wkoncu silnik w niedlugim czasie pada i tak wlasnie wychodzi oszczednie ,znowu bogato tez nie dobrze swiece sonda katalizator jak jest,uklad wydechowy wszystko sie zapier .czarna sadza ogolnie silnik tez nie ma lekko

Mieszanka musi byc optymalna wtedy bedzie wszystko smigalo jesli chodzi o lpg i ecu silnika
bo komp silnika wkurza sie jak gaz prubuje mu namieszac nieraz nawet dochodzi do tego ze zaprotestuje i autko nie chce zapalic :mrgreen:
Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss »

ok.
we Wtorek jadę na sprawdzenie instalacji zobaczymy co mi powie.
Nie będę mu sypał danymi bo jeszcze mi powie żebym sobie sam sprawdzał ;) Ale podejrzeć sobie mogę wyniki w kompie :)

co do spalania to dzisiaj traska 300km 3osob. na pokładzie prędkości pomiędzy 100-120 czasami pomiędzy 130-150 sporo hamowania i startu od 1, 2, w górę.
Spalanie wyszło 10l/100km
wydaje mi się iż w miarę sęsownie wyszło bo balast dodatkowy plus mało równomierna jazda.

Szkoda że nie mieszkasz bliżej to bym podjechał na ustawienie :)

Byłem dzisiaj na diagnostyce.
Urwany kabelek od lambdy ;/ albo da sie przylutować albo wymiana na nową ;/
Co do objawów to na nieszczęście u diagnosty stało mu się to raz. Parametry podczas pracy ma dobre i w normie. Na chwilę obecną odłączony krokowiec i testy czy usterka się powtórzy, jeżeli tak to znak iż wina leży po stronie mechanicznej, parownik, przewody. Jeżeli wszystko będzie dobrze to elektronika siadła i trzeba będzie ją prześwietlić.
Tak to wygląda na chwilę obecną.
Testuję i zobaczymy co pokaże.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

i jak? wiadomo co jest przyczyna ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss »

Nie mam czasu zrobić tej Lambdy ;/ a żeby spróbować przylutować ten kabelek muszę wykręcić tą lambdę bo dojscia zadnego ;/
A takie pytanie czy da się to w ogóle przylutować czy od razu kupić nową i wkręcić??
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Z przylutowaniem będzie kłopocik - chyba ?
Jak wymieniałem w Esie , nie orginał - ale poprawna , to sonda - się okazało ma kabelki stalowe i nie da się do nich przylutować w normalny sposób niczego (lut nie trzyma sie drucików )
ZAPRASOWAŁEM KOŃCÓWKI NA PRZEWODY ( damsko - męskie ) - takie lepsze na połączenie dałem koszulkę termokurczliwą
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

da sie przylutować - moja przylutowana uniwersalna NGK ciągnie juz którys tam rok ;) Tyle że trzeba wiedzieć jak ;) Kabelki od lambdy to nie jest miedź tylko jakaś tam stal (plecionka) i przed lutowaniem trzeba uzyć kwasu albo odpowiedniej pasty lutowniczej. Zwykła kalafonia niewiele tu zdziała.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A ja niestety kwasu nie miałem , poza tym miałem zwykłą transformatorówke a tu pewnie trzeba mieć tak zwana kolbe - czyli dużą lutownicę .
Ale i tak myślę , że połączenie damsko męskie + termokurczliwa - zdaje lepiej egzamin
Koszulka ta czarna ze sylikonem w środku - w trakcie podgrzewania/zaciakania - sylikon musi wyleść pod ciśnieniem ze środka
Można wtedy takie połączenie wrzucić do wody i nie ma szans , żeby zamokło.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss »

połączenie damsko męski można wtedy jak kabelek trzsnie w połowie a mi się uwalił przy samej sądzie ;/
Ciężko w ogóle ją odkręcić??
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

No to trza było tak od rau
Lambada do wymiany - odkręcisz - na zimnym silniku - polej WD40 na 20 - 30 minut przed rozpoczęciem prac
Możesz tez precyzyjnie uderzyć młotkiem w bok lambdy - tam gdzie przychodzi klucz - tylko nie za mocno - bo klucz potem nie wlezie
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss »

ok. dziękuję za fachową poradę.
Jakieś preferowane firmy produkcyjne co do Lambdy?? czy zbytnio nie ma znaczenia?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Moim zdaniem nie ma znaczenia - byl by była taka jaką masz
Czyli z 4 przewodami

AAA - nie chinszczyzna !
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss »

czyli taka powinna pasować Sonda
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Tak
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss »

dziękuję :)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

:mrgreen: proszę bardzo
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ