gasnie, obroty skacza na zimnym silniku

Moderator: Moderatorzy

damian068

gasnie, obroty skacza na zimnym silniku

Post autor: damian068 »

witam mam problem od dluzszego czasu z moim essim zle rzeczy sie dzija a mianowicie gdy odpalam go rano na benzynie (mam tez gaz ale tam chodzi normalnie) to obroty skaczy od 0 - taki stan ze zapalaja sie kontroli od zaplonu i po chwili znowu normalnie jak by byl odpalony wyglada jak by sie dlawil i w pewnym momencie gasnie i zeby go obudzic z takiego stanu musze nim niezle przygazowac zalapie temperature i chodzi normalnie jak chodzi normalnie obroty utrzymuje okolo 1000 co moze byc przyczyna ?
sprawdzalem spalanie mam jakies 12~13l/100km beny po miescie a gazu jakies 15l co przy silniku 1.8 wydaje mi sie strasznym wynikiem...

mialem sprawdzany katalizator sonde lambda silnik krokowy wszystko ok ponoc.... macie jeszcze jakies pomysly ?
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

damian068, miałem podobne objawy, przeczyściłem krokowy, przepustnicę i przepływomierz + przeczyściłem kostki i wtyczki do tych urządzeń następnie wykonałem reset komputera i samoadaptację, problem znikł do tej pory.

dzieje się tak szczególnie kiedy jest duża wilgotność (np po obfitych opadach)?
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
damian068

Post autor: damian068 »

dzieje sie tak niezaleznie od pogody jak by to cos pomoglo to moge nagrac filmik pokazujacy jak te obroty faluja

a spalanie tez miales wieksze ?
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

ja nie wiem jakie jest prawidłowe spalanie przy moim silniku więc tutaj nie mogę udzielić odpowiedzi :???:
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

damian068, za mało na benie jeździsz ;) Komp się zaadaptował do gazu i na benie ma problem - problem poruszany wielokrotnie na forum. Dlatego odsyłam do szukajki a temat prawdopodobnie będzie do zamknięcia. Napisz no jeszcze którą generacje gazu masz i poczytaj podobne tematy.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
damian068

Post autor: damian068 »

sekwencja II generacja to teraz bym musial troche na benzynie pojezdzic czy resetowac komputer czy co trzeba zrobic ?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

damian068 pisze:sekwencja II generacja
:shock: :shock: :shock:
Możesz sobie sprawdzić co tam masz właściwie? II generacja to w żadnym wypadku nie jest sekwencja. Krótko - czy masz zamontowane dodatkowe wtryskiwacze gazowe czy też gaz idzie do silnika przez mixer albo blos? Pytanie jest istotne w odniesieniu do dalszego postepowania.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
damian068

Post autor: damian068 »

mam te wszystkie papierki od tego gazu i gdzie to moge sprawdzic jaka generacja na jednym z papierkow jest napisane ze klasa 1 ale to chyba chodzi o zbiornik gazu wyczytalem tez ze mam jakis wielozawor tomasetto

dla ciekawostki powiem ze teraz jak jechalem skonczyl mi sie gaz i gdy odpalam to silnik na benzynie pracuje normalnie.... juz nie wiem co mam z tym robic
zsmarti
Posty: 250
Rejestracja: 01 wrz 2009, 22:25
Lokalizacja: szczecin

Post autor: zsmarti »

nie wiem jak u ciebie ale ja kiedyś miałem przypadek ze na benie chodził równo a na gazie nie szalał szarpał i tak dalej po wymianie membrany w mieszalniku ustało wszytko :razz:
Zachodniopomorska Elita FETP
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

damian068, nie patrz w papiery - zerknij pod maskę, juz ci pisałem post wcześniej jak najprościej sprawdzić. Jak tego nie kumasz to wrzuć zdjęcie komory silnikowej.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
damian068

Post autor: damian068 »

dobra zrobie foto i wrzuce tak bedzie najlatwiej



dobra dodalem zdjecia mysle ze w miare wyrazne
Załączniki
zdjecia
zdjecia
zdjecie
zdjecie
zdjecie
zdjecie
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

damian068, Instalacja sekwencyjnego wtrysku LPG w fazie lotnej (IV generacja) produkcji AutoGaz Centrum. Takiego Zenita ma chyba tez jamszoł w swoim essie.
W tym przypadku nie ma co kombinować w ciemno tylko trzeba podpiąć kompa i zobaczyć czemu wszystko nie bangla jak powinno.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Tak - mam instalację Zenit
damian068 pisze:dla ciekawostki powiem ze teraz jak jechalem skonczyl mi sie gaz i gdy odpalam to silnik na benzynie pracuje normalnie.... juz nie wiem co mam z tym robic
wynika z tego , że do końca zawór odcinający gaz nie domykał i gdy odpalałeś na zimnym silniku - silnik oprócz powietrza dostawał gaz i się dlawił
Jedź do gazownika - niech to dokładnie sprawdzi
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
damian068

Post autor: damian068 »

bylem wkoncu u gazownika i powiedzial ze zawor moze sie albo otworzyc albo nie bo jest elektrozawor po podlaczeniu pod kompa okazalo sie ze mam cisnienie 0.6 i dlatego tak wariowal wykalibrowal gaz na nowo cisnienei wskoczyl na 1.4 i zobaczymy jak bedzie smigal poki co widze efekt bo przy przelaczeniu na gaz obroty nie spadaja do 500 albo do 300 tylko max do 900 i sie trzymaja rowno
damian068

Post autor: damian068 »

no bo jamszoł pisal ze zawor sie moze nie domykac ;p no to pisze co mi gazownik powiedzial
ODPOWIEDZ