Problem z zamkiem... zamkami...

Moderator: Moderatorzy

Blazey

Post autor: Blazey »

Najszybciej pada pierwsza zapadka. Podobno można ją rozpiłować i dalej działa. Ale to jest reanimacja trupa. Teraz jeden zamek, potem stacyjka, potem klucz już się nie będzie nadawać do niczego, potem korek, bo padnie zamek przy siłowym otwieraniu...Na prawdę lepiej kupić nowy zestaw, z nowymi kluczami i wkładkami. Zamontować i zapomnieć o kłopocie do końca życia auta.
bogdanatorx

Post autor: bogdanatorx »

Wsadze to jutro i zobacze jak to chodzi. Jak nie bedzie zadnej poprawy to wymienie wkłady w drzwiach.
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

Blazey pisze:Ale dorabiać kluczyk na podstawie zużytego... Jak to mawiają na jednym forum "bez sęsu"... Trzeba by znaleźć zakład, który dorobi na podstawie numeru kluczyka.
Ale wkładka też będzie zużyta i takie dorabianie kluczka może sprawdzać się dość krótko.
Jak kupiłem auto, dostałem do niego 1 kluczyk, na oko średnio zjechany, wszystkie zamki otwierał, ale ten w drzwiach kierowcy trochę ciężko.
Jakiś czas później padł zamek kierowcy i otwierałem od strony pasażera z zamiarem wymiany wkładek. Jakieś 2-3 tygodnie później zajeżdżam zatankować, bo już same opary w baku... a tu nic.. korka nie da się odkręcić..

Pojechałem do punktu dorabiania kluczy pokazałem gościowi zużyty kluczyk.. on pomierzył go jakąś miarką i powiedział, że może być to jeden z 3 rodzajów nacięć kluczyka
Wyciął 1 opcje i dał mi żebym sprawdził--> nic zamek nie działa
Przyciął ten kluczyk na 2 opcje --> jak wyżej
Przyciął na 3 --> kluczyk śmiga we wszystkich zamkach dużo lepiej niż kiedyś i tak już od około 3-4 miesięcy
Koszt - 35 PLN .. i 20 minut (3 x chodzenie od kluczmistrza do auta) :)
Dodatkowo gość zapisał mi na kartce nr kluczyka jaki wyciął, tak żebym miał na przyszłość

Tak więc bogdanatorx zanim weźmiesz się za wymianę wszystkich wkładek w aucie, albo naprawy jednej, dorób kluczyk u mnie pomogło
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2009, 23:15 przez Gelo-LBN, łącznie zmieniany 1 raz.
bogdanatorx

Post autor: bogdanatorx »

Gelo-LBN Dzięki za wskazówkę. Zrobię jak mówisz, tym bardzije ze kluczyk zaczyna się ruszać w uchwycie aaa
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

bogdanatorx, i jak, dorobiłeś kluczyk? Działa?
Mike109

Post autor: Mike109 »

U mnie problem faktycznie rozwiązał nowy kluczyk, ale do tego jeszcze musiałem zmęczyć zamek takim olejem wazelinowym do maszyn do szycia ;) Wlałem tak chyba tego pół szklanki, ale udało mi się otworzyć drzwi od strony kierowcy kluczem :D:D
Niestety nic nie pomogło w temacie bagażnika...:/
Ale nowy kluczyk jest sposobem, zresztą i tak się przyda, także nie ma co skąpić...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Z tym olejem , wszystko OK aż do następnych mrozów.
Musisz w wolnej chwili , latem się za to wziac i usunąć ze środka zamka rdzę , brud i ten olej , bo jak przywali z -10 -20 stopni to nic nie pomoże.
Zamek w środku powinien być suchy i czysty.
Na początku otworu gdzie wtykasz kluczyk powinna być zapadka - jeśli jest ona w pozycji otwarte (czyli jej nie widać) a otwór cały czas jest otwarty , to za jakić czas znów zamek się zatrzepie brudem.
Uruchom zapadkę - to podstawa sprawnie działającego zamka.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Blazey

Post autor: Blazey »

:dobrze Jamszoł prawi - usuń jak najszybciej tą oliwę. Jest ona lepsza od WD40, ale też strasznie łapie brud i się klei. I jak się jej nie pozbędziesz, to możesz mieć szybko powtórkę z rozrywki. A dodatkowo tłuste plamy na tych kieszeniach, w których nosisz kluczyki :D
Pele

Post autor: Pele »

Ja kupiłem jakiś czas temu specjalny olej do elementów w rowerze, łańcuch, łożyska itd, za bodaj 20ml dałem coś ok. 30zł, sporo, ale specyfik sprawuje się naprawdę dobrze, wd40 jest extra do zapieczonych zamków, ale ten olej dużo lepiej smaruje, zupełnie nie spływa i nie łapie brudu, chyba dlatego tyle kosztuje. Jak znajdę opakowanko to napisze nazwę albo zrobię zdjęcie, bo olej do maszyn strasznie się lepi i brud rzeczywiście przyklei się baaardzo szybko.
Majeczka1988r

Post autor: Majeczka1988r »

Pele pisze:Miałem ten sam problem jakieś dwa tygodnie temu, żadne smarowanie, otwieranie innymi kluczykami itd. nie pomogło. Wyjąłem zamek, poszedłem do ślusarza, zanim mu powiedziałem co dolega to już mi powiedział, że zapadki wyrobione, wymienił na nowe (50zł) i zameczek śmiga aż miło, mam kluczyk wyrobiony, że prawie okrągły :mrgreen: ale nie ma teraz żadnego problemu, obstawiam wyrobienie wkładki (zapadek) i myślę, że tak właśnie jest u ciebie.

Heh szczerze to wole wymienic w tym przypadku na nowe wkładki bo wsumie dołoze druie 50zeta i wiem ze sa nowe:P i posmigaja troche czasu:D
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

no i mnie dopadł problem zamkniętych drzwi :/
mam 4 klucze - dwa z imo, jeden dorabiany bez imo i jeden czerwony ale żaden z nich nie otwiera drzwi kierowcy :( a pozostałe z problemami otwierały drzwi pasażera :/ otwierały do wczoraj bo dzisiaj kupczyk przez bagażnik wchodził co by otworzyć auto :D
dodam że korek wlewu działa idealnie i bagażnik też (ale wtajemniczeni wiedzą dlaczego bagażnik działa :DDD )
cidzej coś pisałeś o naprawie wkładek ale nie mogę tego znaleźć :/
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ja tez nie moge znalezc :P ale generalnie trzeba bebenek wyciagnac, rozebrac, przeczyscic, nasmarowac, w ostatecznosci podpilowac zeby do klucza dopasowac i tyle :P
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

chcesz sie podjac skoro to tak latwe ? ;)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

spoko, nie przypominam sobie zeby to mi sprawilo wieksza trudnosc - o ile narzedzia beda. narazie kupiec intensywnie zlej zamek WD40, rozruszaj a dalej nalej smaru MASZYNOWEGO takiego jak do maszyn do szycia
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

cidzej, oki,to wezme swoje wkladki do naprawy :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ