roszenie szyb

Moderator: Moderatorzy

jark13

roszenie szyb

Post autor: jark13 »

Czy miał ktoś taki przypadek?
Bardzo szybko rosieją mi wszystkie szyby od wewnątrz. Ogrzewanie i wiatrak może pracować na full a i tak z kazdą sekundą widać coraz mniej. Odkryłem dzisiaj, że jak włączę klimę to to zjawisko ustępuje. Oczywiście grzanie jest na zaawansowanym czerwonym polu ale chodzi klimatyzacja i wtedy szyby nie rosieją. W przeciwnym razie wszystkie są zaroszone. Mam escorta kombi z 19999r. Bolero2 1,6 16V. Może przyczyną jest moja interwencja jaką dokonałem latem i wymieniłem taki element pod podszybiem - chyba sterujący klapką pod podszybiem. Było to takie urządzenie które sterowane było podciśnieniem mogło się wysuwać i chować w zależności od ciśnienia. Wymieniłem bo zauważyłem że sprężyna pod membraną jest przerdzewiała i sama przepona zupełnie się nie rusza. Więc w serwisie zamówiłem nową i wymieniłem całą część. Może tam jest jakaś regulacja czy jak? Wymieniłem to latem ale teraz w zimie mam kłopoty. Czy ktoś mi pomoże czy będę skazany jeździć w zimęna klimatyzacji?
MARKKO

Post autor: MARKKO »

jark13 pisze:19999r
jakis nowy model :P
jark13 pisze:Odkryłem dzisiaj, że jak włączę klimę to to zjawisko ustępuje.
zawsze tak jest bo klima wysusza powietrze w aucie i nie ma co parować
jark13

Post autor: jark13 »

Oj, wiadomo że chodzi o model z 1999r.
Mnie bardziej chodzi o pomoc niż o mądrzenie. Pytam bo mam problem a pytam chyba na odpowiednim forum. Może komuś dzieje się podobnie,
MARKKO

Post autor: MARKKO »

tak masz zajebany filtr przeciw pyłkowy
jark13

Post autor: jark13 »

A gdzie on jest? Bo jak pod podszybiem otwierałem te klapki to tam wogóle niczego nie ma - pusta przestrzeń. Wcześniej gdy miałem Fiestę 1.25 16V to pod podszybiem była podobna skrzyneczka która po otwarciu umozliwiała wyjęcia filtra kabiny. W moim Escorcie nie ma żadnego filtra kabiny. Czyba że nie szukam tam gdzie trzeba?!
MARKKO

Post autor: MARKKO »

skoro masz klime to jest i filtr
jark13

Post autor: jark13 »

Jutro pojadę chyba do serwisu Forda niech mi to znajdą.
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2567
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

skoro masz klime to jest i filtr
a nieprawda. nie zawsze były filtry nawet przy klimie.

ta skrzyneczka na podszybiu jeżeli jest z filtrem to jest zamykana na takie metalowe klamerki. jeżeli jest bez filtra to jest jeżeli dobrze pamiętam na kołki.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja mam na metalowe klamerki a filtra nie mam.
Jest możliwość , że po wymianie tych plastików nie jest wszystko dobrze spasowane i dostaje sie tam woda i masz poprostu w nagrzewnicy wilgoć.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jark13, stary co ty taki nerwowy. jedz do Forda i na nich wyładuj tą swoją agresję.

a ci magicy z forda to tez nie cudotworcy, moga podlubac w nosie, cos na plaster zakleją, pare stówek skasują i tyle z tego może być. a z takim tonem jak do nich uderzysz to mogą ci coś gdzieś uszkodzić dodatkowo po złości.

jak żeś dłubał to teraz napraw. potem tacy jak ja musza pół samochodu przerabiać spowrotem na oryginał po takich dłubkach jak ty.
jark13

Post autor: jark13 »

cidzej, a o jakich Ty nerwach piszesz?
Napisałem tylko, że kupiłem oryginalną część (zresztą po zaniesieniu do sklepu starej z numerem fabrycznym) wstawiłem tak jak przykazano na te same miejsce, przykręcając tymi samymi nakrętkami, podłączyłem te same przewody (jeden powietrzny i drugi - kostkę prądową) i tyle.
Dochodzę po tych postach że żeczywiście mam problem z filtrem powietrza w kabinie. A wymiana siłownika podciśnieniowego latem i zaparowane szybu w zimie jest tylko zbiegiem okoliczności. Mam tego Escorta od dwóch lat i do tej pory nie miałem takichnumerów. Może rzeczywiście zapchał się ten filtr. Przejrzałem też inne fora i jest podobna konluzja uzytkowników Escortów. Nie mogę go znaleść ale też nie mogę zagwarantować że poprzedni właściciel go wyjął. Muszę więc pojechać do serwisu i wszystko sprawdzić. Nie nazywaj też mnie dłubakiem bo nie wiem czy w taki sposób się dowartościowujesz jako super mechanik czy tylko chcesz mnie obrazić.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14512
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

spok, spoko panowie, bez nerwów :cool:
wilgoć może ci się brać z cieknącej nagrzewnicy... albo i nie :roll:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
jark13

Post autor: jark13 »

Jeżeli by ciekła to powinno ubywać płynu a u mnie wszystko O.K.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14512
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

fakt
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jak otworzysz ta klapke w podszybiu i nie ma takiego 3 czesciowego filterka (powiedzmy 3 sztyki kwadracikow), to nie masz filtra. A to ze zmieniales ten element od podcisnienia to mogl tez miec wplyw, moze teraz masz caly czas na obiegu zamknietym klimatyzacje i stad masz problem (bo to urzadzonko do ktorego idzie podcisnienie i ciagnie klapke jest wlasnie od obiegu zamknietego). Sprawdz czy w ogole dziala Ci to urzadzonko, czy ciagnie klapke, jesli tak to sproboj raz w takim ustawieniu a raz w takim i zobacz na ktorym jest lepiej :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ