Nadmuch na ciepłe dni, 3 bieg :)
Moderator: Moderatorzy
Nadmuch na ciepłe dni, 3 bieg :)
witam wszystkich forumowiczów
problemik jest nastepujacy, wczoraj bylo cieplo i dmuchawa chodzila na 3 biegu az milo, po pewnym czasie przestała i teraz działa tylko na 1 i 2 a gdy przelacze na 3 to sie wyłącza.
czy ktoś z was mial podobny problem ? co moze być przyczyną?
silniczek chyba nie bo na 1 i 2 dziala bez problemu.
ford escort 1.3 1997r.
pozdrawiam
z góry thx
problemik jest nastepujacy, wczoraj bylo cieplo i dmuchawa chodzila na 3 biegu az milo, po pewnym czasie przestała i teraz działa tylko na 1 i 2 a gdy przelacze na 3 to sie wyłącza.
czy ktoś z was mial podobny problem ? co moze być przyczyną?
silniczek chyba nie bo na 1 i 2 dziala bez problemu.
ford escort 1.3 1997r.
pozdrawiam
z góry thx
ja mialem cos innego... jak wlaczylem na 1bieg to nie dziala na 2 dzialal jak na 1 a na 3 dziala jak na 2... rozebralem wlacznik i silnik, podlubalem w kabelkach troche i wszystko w normie...
COOLER nie masz szyberdachu ze wentylatora uzywasz?? moze ja jestem tylko taki odmienic ze uzywam go od odmrozenia szyb i zeby zapaszek sie zoszedl po aucie, a tak to szyberdach otwarty i ognia... ale w miescie jak sie stoi w korkach to moze i jest potrzebny, ale ja w korkach nie stoje, bo u mnie nie ma swiatel
COOLER nie masz szyberdachu ze wentylatora uzywasz?? moze ja jestem tylko taki odmienic ze uzywam go od odmrozenia szyb i zeby zapaszek sie zoszedl po aucie, a tak to szyberdach otwarty i ognia... ale w miescie jak sie stoi w korkach to moze i jest potrzebny, ale ja w korkach nie stoje, bo u mnie nie ma swiatel
Ostatnio zmieniony 13 maja 2006, 13:21 przez Iziek, łącznie zmieniany 1 raz.
no troszke inny problem ale podobny. jednak COOLER, ma to samo co mialem ja. Rozebralem wtedy wlaczniki i cala deche z przodu i okazalo sie ze wszystko jest w porzadku. Nie wiedzialem juz co dalej robic...wpadl wiec do mnie znajomy elektryk i od razu siegnal do skrzynki bezpiecznikow...no i mial racej...pomostkowal cos pare razy i problem zniknal
szyberdachu nia mam bezpiecznik jest w pożądku, gdyby padł to raczej wogole nadmuch by nie działał, 1 i 2 działa OK.Nie wiem co to moze być, na 3 działał i nagle przestało,gdzie jest silniczek ?? czy trzeba faktycznie sciagac cala deche ??? czy mozliwe ze poprostu kabelek sie poluzował ?
Od dmuchawy mam tylko jeden bezpiecznik i w sumie nie wiem co mostkować, nie pamiętasz co dokladnie robił elektryk ???
pozdro
dzieki za zainteresowanie
Od dmuchawy mam tylko jeden bezpiecznik i w sumie nie wiem co mostkować, nie pamiętasz co dokladnie robił elektryk ???
pozdro
dzieki za zainteresowanie
COOLER, nie zrozumiales mnie dokladnie Nie chodzi mi o bezpiecznik (logiczne ze skoro 1 i 2 bieg dzialaja to nie mogl sie przepalic) tylko o SKRZYNKE BEZPIECZNIKOW. Aby do niej w pelni dojsc to musisz odkrecic caly dol pod kierownica i ją odhaczyc...wowczas ujrzysz skrzynke w calej okazalosci Popatrz sobie tu:
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=1736
Pod tym linkiem powyzej zwroc uwage na 2 fotke od gory gdzie widoczny jest duzy uklad scalone...wlasnie na nim najprawdobodobniej nastapila usterka i trzeba tam wprawy elektronika
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=1736
Pod tym linkiem powyzej zwroc uwage na 2 fotke od gory gdzie widoczny jest duzy uklad scalone...wlasnie na nim najprawdobodobniej nastapila usterka i trzeba tam wprawy elektronika
hehe...WieSiu to fachowiec Nie no to co wyczynial ze skrzynka w linku ktory dalem to juz cos bardziej skomplikowanego...ja dalem tylko ten link bys mogl oberac rozebrana skrzynke
Z tego co pisza jeszcze inni koledzy mozne wywnioskowac cos nastepujacego:
- sprawdz silnik i wszystkie wtyczki przy nim (u Ciebie w aucie jest po prawej stronie od komory akumulatora)
- jesli stwierdzisz ze wszystko jest tam w porzadku to chyba naprawde zostaje jakies drobne uszkodzenie w skrzynce
Z tego co pisza jeszcze inni koledzy mozne wywnioskowac cos nastepujacego:
- sprawdz silnik i wszystkie wtyczki przy nim (u Ciebie w aucie jest po prawej stronie od komory akumulatora)
- jesli stwierdzisz ze wszystko jest tam w porzadku to chyba naprawde zostaje jakies drobne uszkodzenie w skrzynce
COOLER, SPRUBUJ 3 BIEG OBEJŚĆ POZA OBIEGIEM INSTALACJI AUTA CZYLI AKUMLATOR ZAŁˇCZNIK DMUCHAWA JA TAK ZROBIŁEM DZIAŁA DO DZIŚ OCZYWISCIE NA KABEL Z PLUSA NA AKUM . ZAŁOZYŁEM BEZPIECZNIK!
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Najprędzej problem tkwi w złączu oporowym 3 biegu, które znajduje się na podszybiu, Tam pod plastikową przykrywką jest kostka 3 przewody (każdy odpowiada za inny bieg) i pojedyńczy przewód. W tej kostce wewnętrzny przewód najbliższy pojedyńczemu odpowiada za 3 bieg. Wystarczy dobrze oczyścić (rdza, nadpalenia śniedź) możliwe, że wymienić końcówkę żeńską. Może być tez tak, że nie przenosi napięcia przełącznik dmuchawy na kokpicie a wtedy to może być dla niektórych skomplikowane rozkładanie i czyszczenie lub łatwiejsza ewentualnie wymiana tegoż.
Zerknąłem pod maskę, nie siągałem podszybia był problem zeby dostać sie do silnika dmuchawy.Nie mogłem wyjąć tej plastikowej osłony nad silnikiem dmuchawy, odkreciłem 2 śrubki i podniosłem na tyle na ile się dało całą osłonę.Wystarczyło zeby wsadzic rekę i wyjac wtyczkę i teraz:
(akumulatora nie wyjmowałem bo robilem pod wieczór i bylo ciemno na dworze, miałem lampe podłaczoną)
-Sam silnik jest sprawny, działa na wszystkich biegach
-Przełącznik w kabinie sprawdzony też działa
Okazuje sie, że kabel od 3 biegu ma gdzieś przerwę, ale nigdzie nie widać załamania, nadpalenia czy czegokolwiek na tym kablu.Zamieniono kabelki tak, że na 1 biegu dmucha jak na 2 a na 2 jest 3 a na 3 nic. Poprostu ominięto bieg 1.
Nie miałem jak przepchnąć nowego kabelka, próbowałem przez błotnik od strony kierowcy ale nie miałem jak przepchnąć kabla do kabiny, może ktoś ma jakiś pomysł, którędy można puścić nowy kabelek ? Próbowałem też przez dziurę gdzię wchodzi linka od prędkościomierza, kabel wszedł ponad 1 metr ale nie widziałem go nikgdzie w środku .
W środku zdjąłem tylko przedni panel, nie demontowałem zegarów, kabla nie widziałęm i postanowiłem pozamieniać kabelki tak jak to wyżej opisałem.
narazie wszystko działa OK
dzięki za zainteresowanie
pozdrawiam
(akumulatora nie wyjmowałem bo robilem pod wieczór i bylo ciemno na dworze, miałem lampe podłaczoną)
-Sam silnik jest sprawny, działa na wszystkich biegach
-Przełącznik w kabinie sprawdzony też działa
Okazuje sie, że kabel od 3 biegu ma gdzieś przerwę, ale nigdzie nie widać załamania, nadpalenia czy czegokolwiek na tym kablu.Zamieniono kabelki tak, że na 1 biegu dmucha jak na 2 a na 2 jest 3 a na 3 nic. Poprostu ominięto bieg 1.
Nie miałem jak przepchnąć nowego kabelka, próbowałem przez błotnik od strony kierowcy ale nie miałem jak przepchnąć kabla do kabiny, może ktoś ma jakiś pomysł, którędy można puścić nowy kabelek ? Próbowałem też przez dziurę gdzię wchodzi linka od prędkościomierza, kabel wszedł ponad 1 metr ale nie widziałem go nikgdzie w środku .
W środku zdjąłem tylko przedni panel, nie demontowałem zegarów, kabla nie widziałęm i postanowiłem pozamieniać kabelki tak jak to wyżej opisałem.
narazie wszystko działa OK
dzięki za zainteresowanie
pozdrawiam