EL SZYBERDACH
Moderator: Moderatorzy
EL SZYBERDACH
MAM do WAS pytanie chciałbym mój szyberek manualny przerobić na elektrycznie sterowany.
CZy wystarczy kupic sam silniczek czy trzeba coś przerabiać ,czy taki elektrycznie sterowany to zupełnie inna bajka i trzeba zdemątowac manualny i zamątować kompletny elektryczny.
CZy wystarczy kupic sam silniczek czy trzeba coś przerabiać ,czy taki elektrycznie sterowany to zupełnie inna bajka i trzeba zdemątowac manualny i zamątować kompletny elektryczny.
- WieSiu
- Posty: 23254
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
szyberdach z tego co sie orietuje pozostaje taki sam (w koncu widzialem, ze moj niczym zewnetrznie sie nie rozni), zmieniasz tylko sam mechanizm, no i pewnie trzeba doprowadzic napiecie i przydaloby sie wpiac jakie przekazniki w skrzynke bezpiecznikow. Wiesz, proponuje zapytaj sie o to Maniurke78, on to u siebie zmienial z tego co slyszalem. Ale sprawa nie jest prosta,bo ciezko znalezc na czesci taki mechanizm
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Powiem Ci szczerze, że idzie do każdego samochodu zrobić szyberdach. Ogladałem jakoś w sierpniu TVN Turbo i tam był omawiany ten temat na przykładzie Skody Octavi i powiem szczerze że super to wyszło. Ale było to montowane w specjalnie do tego przeznaczonym warsztacie serwisie. No i koszta, nie pamietam teraz ile ale coś koło 2 tyś.
( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 )
kolorek morski perełka
------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
kolorek morski perełka
------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
jeden z 96 tylko nie wiem czy gosc ma calosc myslbys napisac do niego
http://motoallegro.pl/show_item.php?item=67233997
http://motoallegro.pl/show_item.php?item=67233997
jest Ford Focus `12 1.6 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- WieSiu
- Posty: 23254
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
ja nieoryginalny szyberdach w niemczech zamotnowany w 1997 lub 98 roku mialem za kwote 900-1000zl. Byl to uchylany na korbke szyberdach, firmowy, z gwarancja na 10lat i te prawie 10 lat wytrzymal bez najmniejszego klopotu.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Ja bym to zamontował tak (oczywiście zakładając że mamy oryginalny silniczek i panel z przełącznikiem od dokładnie tego samego modelu):
1.Po odkręceniu korbki i plastikowej osłony powinniśmy zobaczyć coś takiego:
Na zdjęciu zaznaczone są miejsca mocowania silnika.
2. Po dokładnym przymocowaniu potrzebujemy okablowania. Jeżeli instalacja jest już położona to po problemie,ale jeżeli macie manual szyberek to instalacji raczej nie będzie Podciągamy w tym celu dwa przewody pod podsufitką do lewego słupka i w dół do skrzynki bezpieczników:
3. W skrzynce przkaźników odnajdujemy zaznaczone elementy i do złącza oznaczonego zółtą strzałką podłączamy zasilanie z akumulatora(+) i minus z budy a w złączu R18 gdzie najpewniej macie zworkę (jak na fotce) powinien się znaleźć zielony przekaźnik (zdobyłem go na szrocie na przysłowiową, tradycyjną, polską flaszkę ale może ze zworką też zadziała,nie wiem nie testowałem.
4. Po podłączeniu wszystkiego upewniamy się czy mamy włożony bezpiecznik odpowiadający z elektryczny szyberek (chyba nr22 30A) i cieszymy się przeróbką która powinna zakończyć się takim widokiem:
Na koniec zaznaczam że jest to zmodyfikowany przeze mnie opis kolegi lukas_s i udostępniony wam głównie dzięki niemu!!! respect Lukas!
1.Po odkręceniu korbki i plastikowej osłony powinniśmy zobaczyć coś takiego:
Na zdjęciu zaznaczone są miejsca mocowania silnika.
2. Po dokładnym przymocowaniu potrzebujemy okablowania. Jeżeli instalacja jest już położona to po problemie,ale jeżeli macie manual szyberek to instalacji raczej nie będzie Podciągamy w tym celu dwa przewody pod podsufitką do lewego słupka i w dół do skrzynki bezpieczników:
3. W skrzynce przkaźników odnajdujemy zaznaczone elementy i do złącza oznaczonego zółtą strzałką podłączamy zasilanie z akumulatora(+) i minus z budy a w złączu R18 gdzie najpewniej macie zworkę (jak na fotce) powinien się znaleźć zielony przekaźnik (zdobyłem go na szrocie na przysłowiową, tradycyjną, polską flaszkę ale może ze zworką też zadziała,nie wiem nie testowałem.
4. Po podłączeniu wszystkiego upewniamy się czy mamy włożony bezpiecznik odpowiadający z elektryczny szyberek (chyba nr22 30A) i cieszymy się przeróbką która powinna zakończyć się takim widokiem:
Na koniec zaznaczam że jest to zmodyfikowany przeze mnie opis kolegi lukas_s i udostępniony wam głównie dzięki niemu!!! respect Lukas!