EL SZYBERDACH

Moderator: Moderatorzy

ELpYndoL

EL SZYBERDACH

Post autor: ELpYndoL »

MAM do WAS pytanie chciałbym mój szyberek manualny przerobić na elektrycznie sterowany.
CZy wystarczy kupic sam silniczek czy trzeba coś przerabiać ,czy taki elektrycznie sterowany to zupełnie inna bajka i trzeba zdemątowac manualny i zamątować kompletny elektryczny. :?:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

szyberdach z tego co sie orietuje pozostaje taki sam (w koncu widzialem, ze moj niczym zewnetrznie sie nie rozni), zmieniasz tylko sam mechanizm, no i pewnie trzeba doprowadzic napiecie i przydaloby sie wpiac jakie przekazniki w skrzynke bezpiecznikow. Wiesz, proponuje zapytaj sie o to Maniurke78, on to u siebie zmienial z tego co slyszalem. Ale sprawa nie jest prosta,bo ciezko znalezc na czesci taki mechanizm
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

to i pewnie podsufitka poleci ? :x
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Narazie to nie mogę odkręcic korbki żeby zajżeć tam do środka czy wogóle jest szansa żeby założyć tam silniczek :twisted: Tak jest mocno dokręcona :twisted:
Może ktoś z WAS już to odkręcał i ma jakiś pomysł :?:
longrunner

Post autor: longrunner »

a ja mam pytanie z innej beki. czy idzie zrobic dobrej klasy (wykonanie) szyberdach w essim 96 w ktorym takiej opcji producent nie przewidzial?
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Powiem Ci szczerze, że idzie do każdego samochodu zrobić szyberdach. Ogladałem jakoś w sierpniu TVN Turbo i tam był omawiany ten temat na przykładzie Skody Octavi i powiem szczerze że super to wyszło. Ale było to montowane w specjalnie do tego przeznaczonym warsztacie serwisie. No i koszta, nie pamietam teraz ile ale coś koło 2 tyś.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

latwiej kupic orginalny szyber dach z posufitka i prowadnicami i zamatowac, caly komplet z demontazu
jest Ford Focus `12 1.6 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
longrunner

Post autor: longrunner »

ktos orientuje sie jaki jest koszt uzywanego szyberdachu ? ;)
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

jeden z 96 tylko nie wiem czy gosc ma calosc myslbys napisac do niego
http://motoallegro.pl/show_item.php?item=67233997
jest Ford Focus `12 1.6 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
tomi

Post autor: tomi »

Wbrew pozorom nie jest tak prosto zamontować oryginalny fordowski szyberdach. Chodzi oto, że w oryginale blach na rancie otworu w dachu ma takie przetłoczenie, które szczelnie dolega do szyberdach i całość jest szczelna. Także nie wystarczy tylko wyciąć dziurę w dachu.
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

no tak prawda ale dla chcacego nic trudnego
jest Ford Focus `12 1.6 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

W takim razie powodzenia i czekamy na wyniki z foto relacją. Może ktoś po takiej relacji fotograficznej jeszcze się zdecyduje na założenie szyberdachu.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
tomi

Post autor: tomi »

Musiałbyś przeszczepić połowę dach z oryginalnym szyberdachem, bo wycięcie dziury nic ci nie da.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ja nieoryginalny szyberdach w niemczech zamotnowany w 1997 lub 98 roku mialem za kwote 900-1000zl. Byl to uchylany na korbke szyberdach, firmowy, z gwarancja na 10lat i te prawie 10 lat wytrzymal bez najmniejszego klopotu.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Majkel

Post autor: Majkel »

Ja bym to zamontował tak (oczywiście zakładając że mamy oryginalny silniczek i panel z przełącznikiem od dokładnie tego samego modelu):

1.Po odkręceniu korbki i plastikowej osłony powinniśmy zobaczyć coś takiego:
Obrazek

Na zdjęciu zaznaczone są miejsca mocowania silnika.

2. Po dokładnym przymocowaniu potrzebujemy okablowania. Jeżeli instalacja jest już położona to po problemie,ale jeżeli macie manual szyberek to instalacji raczej nie będzie :( Podciągamy w tym celu dwa przewody pod podsufitką do lewego słupka i w dół do skrzynki bezpieczników:

Obrazek

3. W skrzynce przkaźników odnajdujemy zaznaczone elementy i do złącza oznaczonego zółtą strzałką podłączamy zasilanie z akumulatora(+) i minus z budy a w złączu R18 gdzie najpewniej macie zworkę (jak na fotce) powinien się znaleźć zielony przekaźnik (zdobyłem go na szrocie na przysłowiową, tradycyjną, polską flaszkę :) ale może ze zworką też zadziała,nie wiem nie testowałem.

Obrazek

4. Po podłączeniu wszystkiego upewniamy się czy mamy włożony bezpiecznik odpowiadający z elektryczny szyberek (chyba nr22 30A) i cieszymy się przeróbką która powinna zakończyć się takim widokiem:

Obrazek


Na koniec zaznaczam że jest to zmodyfikowany przeze mnie opis kolegi lukas_s i udostępniony wam głównie dzięki niemu!!! respect Lukas! :smile:
ODPOWIEDZ