Mieszalnik powietrza

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
kamil4769
Posty: 134
Rejestracja: 18 paź 2011, 01:55
Lokalizacja: Ustka

Mieszalnik powietrza

Post autor: kamil4769 »

Witam. Potrzebuje schemat/ zdjęcie mieszalnika powietrza. Jeśli ktoś posiada.

Niestety łapie mi gdzieś lewe powietrze, nagrzewnica ciepła, a wieje mi letnie powietrze.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

kamil4769 pisze:mieszalnika powietrza
chodzi ci o dmuchawę?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
kamil4769
Posty: 134
Rejestracja: 18 paź 2011, 01:55
Lokalizacja: Ustka

Post autor: kamil4769 »

Chodzi mi o tą całą obudowe gdzie nagrzewnica wchodzi.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

kamil4769, to całe ustrojstwo to nie hydraulika - nie jest hermetycznie szczelne, a jesli nie masz odpowiednio dobrego grzania to może kwestia układu chłodzącego a dokładnie obiegu płynu w dużym i małym obiegu i wszystkiego z tym związanego.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

nagrzewnice maja to do siebie, ze dzialaja jak filtr - zbiera sie w nich kamien i syf na potege ze wzgledu na znikome przekroje aby wycisnac z plynu jak najwiecej energii
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

a szczegolnie jak auto jezdzi dlugo na wodzie to zapchana nagrzewnica gwarantowana
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Zabójcze też jest jeżdżenie raz na płynie , raz na wodzie
Bo się wylało - brakowało to dolewam wody
Niestety po takich zabiegach trza układ wypłukać
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kamil4769
Posty: 134
Rejestracja: 18 paź 2011, 01:55
Lokalizacja: Ustka

Post autor: kamil4769 »

Jamszoł, Niestety ale wykluczam układ chłodzenia.
W trasie wyszło mi. Jak jade szybciej to podwiewa mi gdzieś chyba i łapie powietrze zimne. Efekt taki że jak jade to mam zimne nawiewy. Skąd może brać lewe powietrze?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

kamil4769,
kamil4769 pisze:Niestety ale wykluczam układ chłodzenia.
a termostat jak sprawdziłeś?
Sprawdź sobie czy wszystkie klapki sterowania nawiewami masz sprawne, czy linki sterujące działają.. DMuchawa zawsze dmucha powietrze takiej temperatury jakie jest otoczenie (oczywiście wyłączając układy z klimatyzacją) dopiero po skierowaniu tego powietrza przez rozgrzaną nagrzewnicę nabiera ono wyższej temperatury. Ale do sterowania tym przepływem służą klapki poruszane linkami.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
kamil4769
Posty: 134
Rejestracja: 18 paź 2011, 01:55
Lokalizacja: Ustka

Post autor: kamil4769 »

Yagr, Termostat nówka. Ale go sprawdzałem, gotowałem go w garnku, otwiera i zamyka.

Linka jest ok. Ale ostatnio wymieniałem nagrzewnice. Mogłem coś uszkodzić tam w środku? Dodam tylko że na postoju ogrzewanie robi się dużo cieplejsze. (brak wiatru)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

kamil4769, a co ma wiatr wspólnego z nagrzewnicą? I jak ty sprawdzasz jej temperaturę? Bo sięgnąć do tego łatwo nie jest a już na pewno nie w czasie jazdy
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
kamil4769
Posty: 134
Rejestracja: 18 paź 2011, 01:55
Lokalizacja: Ustka

Post autor: kamil4769 »

Yagr, Wystarczy sięgnąć tam na sam dół i dotnąć obudowe. Jest gorąca.
Nie wiem co ma wiatr wspólnego z nagrzewnicą. Myśle że jakaś klapka nie domyka się i jak jade to pęd powietrza wpada w wentylator i miesza się z ciepłym powietrzem.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

kamil4769 pisze:Myśle że jakaś klapka nie domyka się i jak jade to pęd powietrza wpada w wentylator i miesza się z ciepłym powietrzem.
bzdura, przecież wentylator nie dmucha ci ciepłym, dopiero później przelatuje przez nagrzewnicę i się ogrzewa. Poza tym zerknij sobie gdzie tam może pęd powietrza wleźć jak masz wentylator oddzielony od komory silnikowej dodatkową ścianką. Sprawdź te klapki i tyle. Pęd powietrza wpływa na temperaturę w układzie chłodzenia o tyle że gdy układ jest nagrzany i chodzi na dużym obiegu to przelatując przez chłodnicę działa jak włączony wentylator chłodnicy. Ale żeby układ chłodzenia chodził na dużym obiegu to musi być już nagrzany płyn do tego stopnia że otwiera się termostat. Nagrzewnica jest na małym obiegu więc nawet jeśli pęd powietrza aż tak by schłodizł płyn chłodzący w chłodnicy to zamyka się wtedy termostat i pęd powietrza nie ma juz wpływu na spadek temperatury na nawiewach. Ja myśłę że albo masz uwaloną linkę albo któraś klapka się zablokowała albo masz jednak problem z układem chłodzenia.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
kamil4769
Posty: 134
Rejestracja: 18 paź 2011, 01:55
Lokalizacja: Ustka

Post autor: kamil4769 »

Wyciągnąłem wentylator i widzę tą klapke. Klapka działa normalnie bez zarzutów.
Jutro znów deske wywalam, zobacze co z tym całym nawiewem. Może coś w środku się połamało.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

a mi sie wydaje ze to jednak bardziej cos z ogrzewaniem nagrzewnicy lub sama nagrzewnica. Bo jesli predkosc jazdy wplywa na temp. grzania,to raczej wodny uklad chlodzenia/grzania szwankuje. Jakby cos bylo z klapami nie tak,to zawsze bys mial stala temperature,co najwyzej byla by za niska. Obys na darmo deski nie sciagal.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ