Rozpórka - pytanie

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Nie ma co Jurka namawiać bo ma rację - nie jest to konieczne - owszem - poprawia precyzję prowadzenia ale konieczne nie jest.
Jamszoł pisze:Gdyby w normalnie używanych samochodach były potrzebne - to by były fabrycznie montowane
Xenony tez poprawiają widoczność a nie są montowane we wszystkich autach - kwestie kosztów - księgowi tną wszystko co można uciąć ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Crick pisze:A nie zdaża Ci sie wjechać szybciej w zakręt czy jeździć po mocno krętych drogach?
Bardzo rzadko - może z raz do roku jak mnie poniesie lub jak pokazuję koledze - pasażerowi - jak Ford potrafi po zakrętach jeździć - czyli jedno rondo w Kaliszu na którym da się szybko pojechać . Orginalnie bez wspomagaczy Ford góruje nad większościa innych marek .
Crick, pamiętaj , że Kalisz leży na nizinie i nie ma u nas zbyt dużo zakretów a jeśli sa to takie , że nie da się jechać po nich z prędkością większa niż 20 km/h - (czytaj - centrum miasta , drogi osiedlowe) Cała reszta - proste odcinki dróg - bez wzniesień i zakrętów
Pod najwyższe wzniesienie podjedziesz 50km/h na 5 biegu
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

Jamszoł, moja okolica do specjalnie górzystych nie należy a jakoś zakręty są :P często chyba tylko z fantazji projektantów drogi

dopiero bliżej łodzi jest to spowodowane rzeźbą terenu
Jamszoł pisze:Pod najwyższe wzniesienie podjedziesz 50km/h na 5 biegu
pisałeś to żeby zobrazować nachylenie czy faktycznie tak katujesz silnik :/
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

jarekezg pisze:pisałeś to żeby zobrazować nachylenie
Ta część pytania jest odpowiedzią .
Osobiście tego Mondkiem nie robie bo mam dwumasę a taka jazda dla dwumasy jest dla niej zabójcza
Tz. przyspieszanie - bo na podtrzymanie prędkości można by od bidy jecha :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Crick

Post autor: Crick »

Jamszoł pisze:Crick, pamiętaj , że Kalisz leży na nizinie
Aha, rozumiem, u mnie jest odwrotnie ;)

Dużo zakrętów, "serpentyn", duże zjady i podjazdy.
Awatar użytkownika
Arcadio
Posty: 2782
Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojemność: 2000
Rocznik: 1995
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: Arcadio »

jarekezg pisze:możesz pokazać jak to wygląda? bo z ciekawości szukałem już kiedyś do esa i nie znalazłem
oto foto jak wygląda dolna na przykładzie opla kadeta. fotę dostałem od dystrybutora
Załączniki
DSCN0370 (2).jpg
Escort Cabrio RS
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Crick, wczoraj korzystałem z Twoich dróg z adaśiem i powiem szczerze że świetne macie te drogi,na prawdę cudna nawierzchnia i mocne zakręty do tego góra dół co chwila. Jeździłem koło zapory i koło prezydenckiej rezydencji. Skorupa dawała radę :) dla takich dróg też bym poprawiał zawieszenie auta,hamulce i silnik,żeby mieć coraz większe wrażenia z jazdy. Ale w mojej okolicy to nie ma sensu w ogóle niczego zmieniać,no chyba że zmieniać w stronę komfortu i miękkości.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
emtees

Post autor: emtees »

Arcadio, w kadziu to idzie jakoś zamontować, a u nas? Lipa chyba troche. Nieco rzeźby by było.
Crick

Post autor: Crick »

WieSiu pisze:,na prawdę cudna nawierzchnia i mocne zakręty do tego góra dół co chwila. Jeździłem koło zapory i koło prezydenckiej rezydencji.
:mrgreen:

Tam raczej koło zapory to ciulowa nawierzchnia, ale koło zameczku prezydenckiego to wyremontowali kilka lat temu i sie można bujnąć... ale tam wąsko i czasem trzeba sie mijać...

Fajna droga to jest na Kubalonkę ale drugą stroną... :grin:
Nie dawno wyremontowana, szeroka, bezpieczna, kręęęęta, nachylenia... na prawdę spoko, co niedzielę słyszę tylko jak tam ścigacze piłują, w zimie też się można ślizgnąć jak nic nie jedzie (wcześnie rano albo noc, bo tak to spory ruch)

Ale ja generalnie nie narzekam na Escorta, fajne się prowadzi, wiadomo, Subaru z symetrycznym 4x4 i 4 wahaczami to to nie jest, ale daje rade sobie świetnie :)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Arcadio, w kadziu to idzie jakoś zamontować, a u nas? Lipa chyba troche. Nieco rzeźby by było.
nie ma rzeźby - 4 otwory i tyle.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
marrecki
Posty: 816
Rejestracja: 21 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: marrecki »

Dolne rozporki są do kupienia klik

Zastanawiam się tylko jak ona nisko będzie wisieć, bo jakiś mocniejszy kontakt z podłożem może się źle skończyć.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

marrecki, tam ktoś się chwalił jak to u niego jest zamocowane - możesz sobie ocenić czy bardzo zaniża przeswit ;)
Ale są tez wynalazki w ogóle nie wpływające na prześwit >> http://www.escortevolution.co.uk/forums ... pic=111482
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
emtees

Post autor: emtees »

Ta z ostatniego linka fajna jest :) Myślałem, że u nas w sumie więcej będzie zabawy, żeby to zamontować :)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

emtees, fajna ale w kraju raczej ciężko takie coś dostać. Jak masz dostęp do warsztatu to przy odrobinie zdolności możesz sam coś takiego zrobić ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
marrecki
Posty: 816
Rejestracja: 21 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: marrecki »

Ta od Angoli jest spoko, szkoda że u nas tego nie robią, bo te nasze to jednak zbyt nisko wiszą jak dla mnie.
ODPOWIEDZ