Wymiana zderzaka przedniego w MKVII

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mn1s1ek
Posty: 233
Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec

Wymiana zderzaka przedniego w MKVII

Post autor: Mn1s1ek »

Witam
Zgubiłem zaślepkę od przedniego haka holowniczego. Przymierzałem się do zakupu nowej na Allegro no i okazało się, że kosztować mnie to będzie ok 30 zł. Do tego musiałbym dokupić jakiś lakier za 20-30 zł. Razem wyszłoby ok 60 zł.

No ale znalazłem aukcję , na której mogę kupić cały, kompletny zderzak za 103 zł + przesyłka. A że mój zderzak jest pęknięty w dwóch miejscach i koszmarnie porysowany więc pomyślałem sobie, że może warto wymienić go w całości. Zwłaszcza, że nie przeszkadzałby mi zamontowany nowy zderzak w kolorze czarnym - bez malowania.
I tu mam pytanie: czy montaż nowego zderzaka jest skomplikowany ? Na czym to polega ? Zderzak jest plastikowy więc nie jest przespawany. Nie wiem czy się do tego przymierzać samemu - czy dam radę ?
Czy ktoś to kiedyś robił ?
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

oj ja odkręcałem z 3 razy

w nadkolu są po 2 śrubki z każdej strony zderzaka do odkręcenia a są jeszcze 4 nakrętki którymi zderzak przekręcony do pasa przedniego można sie dostać od spodu , i z góry ale należy zdemontować atrapkę po dwie nakrętki jedna pod druga z prawej strony i z lewej strony tak patrząc z góry to tak ok 5 cm od lampy

lepiej kupić używanego niż podróbkę bo może nie pasować
jest Ford Focus `12 1.6 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
Awatar użytkownika
Mn1s1ek
Posty: 233
Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec

Post autor: Mn1s1ek »

simo pisze:oj ja odkręcałem z 3 razy
w nadkolu są po 2 śrubki z każdej strony zderzaka do odkręcenia a są jeszcze 4 nakrętki którymi zderzak przekręcony do pasa przedniego można sie dostać od spodu , i z góry ale należy zdemontować atrapkę po dwie nakrętki jedna pod druga z prawej strony i z lewej strony tak patrząc z góry to tak ok 5 cm od lampy
Czyli nie ma żadnego cięcia, gięcia, odklejania ? Tylko śrubki ? A czytałem w innych postach, że jest tam jakaś pianka klejona w środku zderzaka.
simo pisze:lepiej kupić używanego niż podróbkę bo może nie pasować
Używki nie chcę - zaryzykuję a jakby nie pasował to się odda...

Czy może ktoś kupował na Allegro takie zderzaki ?
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

zderzak jest zrobiony z pianki wystarczy śrubokręt i klucz ,
nic nie tniesz, gniesz ani nie kleisz w orgianle
no chyba ze kupisz jaka podróbkę to może wtedy musisz pociąć,gnieść i kleić

moje zdanie jest takie co oryginał to oryginał i żadna podróbka mu nie dorówna
jest Ford Focus `12 1.6 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
Koyot

Post autor: Koyot »

simo pisze:lepiej kupić używanego niż podróbkę bo może nie pasować
Pozwolę sobie potwierdzić.
Ja nie posłuchałem kiedyś mądrego mechanika i kupiłem taką podróbę z polcaru, nie dosyć że bez pianki, sama rama i pedały, to montaż tragedia! Nie pasowały idealnie śruby mocujące do pasa przedniego i trzeba bylo mocno plastik naginać.
Polecam zdecydowanie oryginał, ze szrotu :grin:
demo

Post autor: demo »

a tam piszecie ja kupilem nowy za 140 zł w sklepie motoryzacyjnym i pasuje idealnie. fatk wymiana zderzaka w mk7 jest masakra bo nie ma za bardzo dostepu ale silna wola wystarczy nie trzeba byc super uzdolnionymi, mam podrobke (nowy) także z tyłu i tez nie ma problemu z dopasowaniem, wiec ze swojej strony polecam takie rozwiazanie, a pianka to tylko problem nic wiecej nie daje
S. Cort

Post autor: S. Cort »

demo pisze:fatk wymiana zderzaka w mk7 jest masakra bo nie ma za bardzo dostepu
Fatalnie. Znalazłem wprawdzie także taki fotoporadnik tę operację opisujący - ale tam też gość zaleca pracę na kanale.

Chodzi mi o te dzienne, które miałem zamiar w ten weekend wstawić do zderzaka - czyli z jego (de)montażem to bez kanału raczej będzie spory problem?
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12700
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

dwa podnosniki i kladziesz sie pod auto ;)
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23262
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Najazd na krawężnik lub chodnik i też da radę :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
harnasiowy
Posty: 954
Rejestracja: 30 wrz 2013, 14:07
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: harnasiowy »

Albo jeden podnośnik cegły czy uj wie co tam masz (klocki drewniane albo kobyłki i auto w góre :)

Ja skrzynie wyciągałem bez kanału i się dało a co dopiero zderzak odkręcić :D
Regeneracja Przewodów Wspomagania, klimy itp.
Pneumatyka i Hydraulika
S. Cort

Post autor: S. Cort »

Choroba, zaczynam się bać. Tak się wczoraj umordowałem z powrotnym zakładaniem ścianki grodziowej - tej w komorze silnika - że jak ktoś otwartym tekstem wali "tam nie ma dostępu", to ja już chyba wiem, co on może mieć na myśli, gdy chodzi o Escorta.

Zastanowię się jeszcze do jutra - ale nie wiem, czy nie odłożę tego na parę dni jeszcze, aż będę musiał odwiedzić takiego majstra, co go mam w pobliżu (olej, klocki, może i rozrząd, jeśli finansowo wyrobię). To on wtedy będzie się z tym bawił - a ja w tym samym czasie robił wycinanki w tym zderzaku.
Awatar użytkownika
Mateklobez
Posty: 3316
Rejestracja: 16 wrz 2009, 21:32
Lokalizacja: Łobez / Rees
Pojemność: 1597
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback
Kontakt:

Post autor: Mateklobez »

kupiec pisze:dwa podnosniki i kladziesz sie pod auto ;)
WieSiu pisze:Najazd na krawężnik lub chodnik i też da radę :)
harnasiowy pisze:Albo jeden podnośnik cegły czy uj wie co tam masz (klocki drewniane albo kobyłki i auto w góre :)
Jak kiedyś wjechałem na podwórko liceum w zimie razem z płotem to pod blokiem na płaskiej glebie wymieniałem zderzak, zanim ktoś mnie namierzy :d
Ponoć w autach z klimą jest gorzej, ja jej nie miałem, więc klucz 13 w rękę i śrubokręt krzyżakowy do wkrętów przy błotniku, karton pod plecy i heja ;)
Zachodniopomorska Elita
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
Awatar użytkownika
clhseba
Posty: 2643
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
Lokalizacja: Katowice
Pojemność: 2000
Rocznik: 2007
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi

Post autor: clhseba »

Co Wy piszecie ? jakie problemy ? ze zderzakiem w mk7 ? :shock:
jeśli śruby nei są mega zapieczone to max 15 minut zdjęcie zderzaka ! zdejmowałem chyba z 10 razy w Moim byłym essie ;)
gorzej z założeniem :( tu już przydaje się 2 para rąk :mrgreen:
kris

Post autor: kris »

clhseba pisze:gorzej z założeniem :( tu już przydaje się 2 para rąk :mrgreen:
Seba,co Ty pitolisz,zakładanie jeszcze prostsze :D
Odkręca się grill z osłoną i od góry się odkręca,nasadka + mała grzechotka i wio ;)
Awatar użytkownika
clhseba
Posty: 2643
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
Lokalizacja: Katowice
Pojemność: 2000
Rocznik: 2007
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi

Post autor: clhseba »

tak tak ;) ale weź trzymaj zderzak i klucze jednoczesnie ;)
ODPOWIEDZ