Profile zamknięte - otwory technologiczne

Moderator: Moderatorzy

DaNNio
Posty: 10
Rejestracja: 05 kwie 2016, 22:57
Lokalizacja: Gdańsk

Profile zamknięte - otwory technologiczne

Post autor: DaNNio »

Siemanko, chciałbym w pełni zakonserwować swojego Forda Escorta MK6 no i pytanie..gdzie są jakieś otwory aby wlać specjalne środek do tego przeznaczony? Na pewno widziałem w podłodzę zaślepki ale gdzie reszta..?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Ponoć dobrym preparatem do konserwacji jest taki :

https://m.facebook.com/BEZKOROZJI/about?expand_all=1

Podluznice to łatwo zakonserwowac,bo dostęp jest od spodu w calosci,nie ma tam żadnych zaslepek,są przecież dziury w podluznicach.

Progi też łatwo zakonserwowac ale od wewnątrz auta trzeba sobie radzić. Wszystko dostępne po zdjęciu tapicerki z podłogi.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
DaNNio
Posty: 10
Rejestracja: 05 kwie 2016, 22:57
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: DaNNio »

Oki, domyślam się że dostęp będę miał po zdjęciu plastików nad progami tam gdzie idą śruby w środku auta..tylko jak to cholerstwo zdjąć? Suszłem podłogę chciałem to zdjąc jednakże po odkręcniu śrub które tam się znajdują plastik ani drgnie wręcz udało mi się troszkę go ułamać..nie da się jakoś od spodu dostać do progów? :mrgreen:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

W ciepły dzień trzeba to zdjąć bo inaczej się łamie. Jak wykreciles te plastikowe śruby to trzeba delikatnie ale i zarazem mocno wyciągać teb plastik z blachy.

Ale z tego co pamiętam to wystarczy wyciągnąć fotele i potem odwinac dywan i wygluszenie i to powinno wystarczyć do dostania się do wnętrza progów aplikatorem/sonda. Tam jest sporo otworów. Choć plastiki też warto by zdjac
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
DaNNio
Posty: 10
Rejestracja: 05 kwie 2016, 22:57
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: DaNNio »

Super, dzięki za info taki jest plan że zabiorę się za to latem bo potem mi się te zatrzaski śnią po nocach, mam jeszcze drugie auto w którym już chyba wszystkie możliwe plasticzki są połamane ale to już kwestia wieku..czy taka konserwacja musi być regularna co jakiś czas czy mam spokój załóżmy na te 2 3 lata? Za pewne będe robił to bollem do profili zamkniętych bo mam trochę tego, autem nie bedę jeździł zima, w dni deszczowe pewnie też nie często. Mam jeszcze pytanie związane z uszczelkami..dziś zdjęłem wszystkie jakie tylko są no i na rantach drzwi gdzie nie gdzie jest co do roboty, po zrobieniu tego słyszałem że warto dać ciut wazeliny i dopiero na to uszczelkę, czy jest to dobry pomysł?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jest to dobry pomysł.

A czy trzeba powrarzac konserwację to zależy od środka który użyjesz. Jeśli tego typu co Ci napisałem na początku to raz robisz i spokój na lata
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
DaNNio
Posty: 10
Rejestracja: 05 kwie 2016, 22:57
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: DaNNio »

Oki, takie pytanie z innej beczki widzę że posiadasz Cabrio..czego używasz do konserwacji dachu oraz mechanizmu? Dach chyba oryginalny, taka jakby skaja.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Mam jakiś preparat do winylu (plastików), wg jego instrukcji trzeba nakładać gdzieś raz na miesiąc, ja robię rzadziej, mechanizmu nie komserwuje,bo nawet nie pomyślałem nigdy o tym, smarów tam nigdy nie widziałem więc chyba się tego nie robi. Jak będziesz chciał nazwę tego specyfiku do winylu to napisz na PW
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
DaNNio
Posty: 10
Rejestracja: 05 kwie 2016, 22:57
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: DaNNio »

Oki dzięki za informacje, ostatnie pytanie jutro biorę się za te ranty uszczelek i..chciałbym otworzyć sobie dach i tak go zostawić (temperatura w garażu ciut ciut cieplejsza niż na dworze) czy nic nie powinno się wydarzyć w sensie ten winyl jakoś nie zmarszczy się? Dach chciałbym zostawić otwarty na przynajmniej 3 dni bo mam lepszy dostęp do wszystkiego. To moje pierwsze Cabrio i chciałbym je doprawadzić do jak najlepszego stanu :razz:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jak mnie pamiec nie myli to ford dopuszczal pozostawienie zlozonego dachu tylko na kilka godzin ... ja zostawilem na tydzien ... ale to byla goraca chorwacja a nie zmina polska :P ten vinyl mial inna kosystencje - teraz w polsce ma konsystencje plastiku a tam to sie lał jak jakis silikonowy :)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
DaNNio
Posty: 10
Rejestracja: 05 kwie 2016, 22:57
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: DaNNio »

To będę robił przy zamknięty dachu tak myślałem że za długo nie można bo już po paru godzinach jak sobie jeździłem w tej temperaturze bez dachu :mrgreen: :mrgreen: to po robiły się zmarszczki które wiadomo z czasem znikły..
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jesli w nowym aucie ostrzegali to co dopiero w staruszku
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

a jaki jest problem otwierać do prac a zamykać na noc?
jeżeli to ma potrwać dłużej to może go zdemontuj? to tylko... 6 śrub i 4 nakrętki :D tylko demontaż tych boczków :/
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
DaNNio
Posty: 10
Rejestracja: 05 kwie 2016, 22:57
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: DaNNio »

Dlatego tak chyba zrobię, wole niczego nie demontować póki nie ma specjalnej potrzeby szczególnie że to już dość stare auto i wszelkie elementy nie są pierwszej świezości..mam jeszcze starego Merca i tam po demontażu wielu rzeczy sporo zostało w łapach :mrgreen:
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

a co tam ma się zostać? jak pisałem - 6 śrub na klucz 17 i 4 nakrętki na klucz 10 :D ostatni raz robiłem to w sobotę z WieSiem :D
dach sobie rozłożysz w sypialni obok łóżka i jak kobita będzie ci brzęczeć do ucha to przynajmniej pospieszysz się z robotą przy aucie :DDD
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
ODPOWIEDZ