wymiana wahaczy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
lukaszl86ldz
Posty: 127
Rejestracja: 10 maja 2014, 21:18
Lokalizacja: Łódź

wymiana wahaczy

Post autor: lukaszl86ldz »

Panowie byłem na przeglądzie ess nie przeszedł z powodu nadmiernego luzu tuleji wahacza lewego , postanowiłem wymienić cały wahacz a dokładnie dwa dla świętego spokoju gdyż co do wymiany samych tulejek nie mam takich możliwości , w nubirze już wymieniałem więc pojęcie jakieś jest , kwestia jest tylko taka

jakie klucze będą potrzebne bo chciałbym sie naszykować , przeszukiwałem goooogle oraz forum wiele info o wahaczach montażu przekładaniu ale nic jakie klucze :smile:

drugie pytanie nieraz pisze że do wkładania wahacza przydatny jest lewarek jak ????
było suzuki , hyundai , daewoo a nawet opel od Escorta nauczyłem się jak ważna jest masa w aucie :P
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Warto tez sie zaopatrzyc w nowe sruby gdyz prawidlowo ford nie dopuszcza zalozenia nowego wahacza na starych srubach
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jakiś torx większy do odkrecenia śruby sworznia ze zwrotnicy jest potrzebny, do tego klucz oczkowy jakiś trochę większy (15-17 nie pamiętam dokładnie) i grzechotka też z trochę większa nasadka. Może się przydać coś ala łom do rozchylenia zwrotnicy aby łatwiej poszło i może młotek :D zdjąć łatwo idzie, gorzej to wsadzić, na jednym pocwiczysz to drugi pójdzie łatwiej :D

Śruby rzeczywiście powinny być nowe, koszt ok 60 zł plus wysyłka z firmy Febi. Warto zmienić jeśli te na aucie są stare i zgnile.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

klucz płaskooczkowy 18 do zblokowania nakrętek śrub wahacza + nasadka 15 do odkręcenia śrub wahacza, to na pewno. trzeba też odkręcić końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy (nasadka 17), przynajmniej z jednej strony, żeby można było odchylić zwrotnicę, łatwiej jest wtedy włożyć nowy wahacz. no i tak jak wiesiu powiedział duży torx i chyba nasadka 15 żeby okręcić sworzeń od zwrotnicy
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
kris

Post autor: kris »

Nie wiem jak u Ciebie,ale u mnie koszt wymiany tulej na obu wahaczach,czyli demontaż,wprasowanie nowych i ponowny montaż na woza to 3 dychy za strone,więc nie ma sensu sie paprać i brudzić ;)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

kris, a wahacz nowy jest spokojnie do kupienia za ok 100zł to nie wiem po co wkładac zardzewialy brudny wahacz
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4605
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

I od razu sworznie są też nowe :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
kris

Post autor: kris »

WieSiu, nowy Lemforder to już koszt ok. 400 za pare,jeśli sworznie są dobre to po ca wkładać nowe?
A tak kupi komplet ori tulej za 120,do tego robocizna i pojeździ pare lat ;)
Ale zrobi jak chce.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

kris, ja uważam tak - jesli stare wahacze są w dobrym stanie i ma sie dostęp do oryginalnych tulei i mechaniora co zrobi to w cenie, jaką podałes warto wymienić tuleje. W kazym innym wypadku lepiej wywmienic wahacz na nowe.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
kris

Post autor: kris »

Yagr, dokładnie jestem tego samego zdania :razz:
Awatar użytkownika
lukaszl86ldz
Posty: 127
Rejestracja: 10 maja 2014, 21:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: lukaszl86ldz »

wahacze to i tak już kupiłem więc ... co do wymiany tulejek za stronę mi krzyknęli 90 za stronę a i nowy sworzeń będzie przy okazji a jak te tuleje się posypią to wejdą poliuretanowe :roll:
było suzuki , hyundai , daewoo a nawet opel od Escorta nauczyłem się jak ważna jest masa w aucie :P
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

lukaszl86ldz, poliuretany do wahaczy tylko powerflexy - a one kosztują, inne się nie sprawdzają a i tak powerflexy nadają się do jazdy raczej wyczynowej a na co dzień nie ma sensu bulic tyle bo nie wykorzystasz sztywności zawiasu, które oferują..
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
harnasiowy
Posty: 954
Rejestracja: 30 wrz 2013, 14:07
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: harnasiowy »

A ja odradzam, nie wiadomo ile razy były tuleje ruszane i z tym walczyłem az kupilem lemfordera wahacze i byl spokój.
Klucze tak jak wyżej nasadka 15 do wahacza i płaska 18
Torx 45 i nasadka 17 do swoznia. 30 minut roboty. Pamietaj zeby dokrecac jak auto stoi na kolach
Regeneracja Przewodów Wspomagania, klimy itp.
Pneumatyka i Hydraulika
ODPOWIEDZ