MK VII -wymiana -bębny, łożyska.

Moderator: Moderatorzy

Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

MK VII -wymiana -bębny, łożyska.

Post autor: Solar »

Wymieniłem bębny (180-Febi) i łożyska i jest problem:
1/ Na prawej stronie pomimo dociągnięcia nakrętki mam lekki luz na kole wzdłużny i poprzeczny, minimalny no ale nie powinien być :(
a ponadto:
2/. Grzeje się bęben prawy, lewy jest ok.
ad 2/. Samoregulator-ok, sprężyny wszystkie -ok. szczęki mają ok. 8 m-cy.
Szczęka prawa nie wraca (nie ta od linki ręcznego), zauważyłem że jest mocno dociskana do tarczy przez sprężynującą zawleczkę (tą od bolca, który ustawia położenie szczęki) więc założyłem starą, która ma dużo mniejszy nacisk. Na sucho wydawało się, ze będzie dobrze, po naciśnięciu na samoregulator zaczęła wracać , ale niestety podczas jazdy bęben znowu się grzeje.
Czy można wyciągnąć samoregulator (nie będzie ręcznego) i trochę pojeździć na próbę bez niego? ;) .
Czy samoregulator może być odpowiedzialny za "nie wracanie" szczęki, jest dobry reguluje normalnie, otwiera się i zamyka. Skoro lewa strona jest ok., bębny nie maja wad.
ad 1/. czy może być problem z czopem na którym jest osadzony bęben?.

W kompletach z łożyskami były nakrętki, ale wyglądają normalnie tj. nie są w koszyku, czy taka nakrętka jest samohamowna?. W jednym komplecie była z prawym gwintem w drugim z lewym?.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

przede wszystkim to nakretke od bebna skrecasz jakim momentem ?? czy moze wieszasz sie na kluczu z przedluzka 1,5 metra ?

bebny w escortach musza byc dokrecone z odpowiednia sila a nie, jak sie powszechnie uwaza, do oporu :!:
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Solar, po drugie - samoregulator, nawet nowy trzeba odpowiednio ustawić przed założeniem bębna - jak zostawisz go w położeniu złym to ci będzie tarło bo szczęki nie będą miały dość miejsca na powrót.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

samoregulator "ustawiasz" na max cofniety - po złożeniu całości - nie hamujesz zasadniczym a dociągasz hamulcem pomocniczym
Wtedy to samoregulator "ułoży" się poprawnie i będzie i zasadniczy i pomocniczy działał poprawnie
Oczywiście cylinderki tłoczka - przy montowaniu szczęk - też cofasz do oporu
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Nakrętkę dokręcam kluczem do oporu ale bez przedłużki :) i potem cofam ok.1/3 obrotu.
Samoregulator jest ustawiony oczywiście na max cofnięty, tłoczki cylinderka cofnięte do oporu i tutaj pewna wątpliwość:
-aby cofnąć obydwa tłoczki do środka muszę odkręcić odpowietrznik, a powinien płyn cofnąć się przez przewody i podnieść stan poziomu w zbiorniczku wyrównawczym?. Czytałem w google, że przewód elastyczny miewa chimery i może być zmniejszony przekrój do tego stopnia, że tłoczek nie cofa się pod wpływem sprężyny, natomiast w druga stronę pod wpływem pedału hamulca idzie bez problemu - może tak być?.

Na próbę wymienię jutro przewód. Od strony cylinderka klucz 15 mm, ale z drugiej strony nie bardzo wiem jak, przewód hamulcowy wiadomo 10 lub 11 mm, ale potem jest nakrętka sześciokątna ok 2-3 cm na oko 12-14 mm, która wchodzi w blachę a z drugiej strony druga końcówka przewodu, ale nie wiem jak jest mocowana do wystającej blachy? .


Przed chwilą założyłem stary bęben (181,4 mm) i nie ma żadnego problemu, koło kreci się bez oporów, zaraz wybieram się w trasę ok 60 km sprawdzę jak będzie. Bębny LPR a łożyska Febi,
pomyliłem się wcześniej.

Cidzej dlaczego ustawienie samoregulatora powinno być ustalane ręcznym a nie zasadniczym hamulcem?, nawet jeśli ustawimy ręcznym to i tak zasadniczym "dobijemy" ustawienie do krańcowej pozycji samoregulatora, chyba że źle kumam ;) .

Przejechałem wczoraj ponad 60 km i stary bęben się nie grzeje :), zatem szczęka cofa się :) , dlaczego w drugim kole nowy bęben jest ok.? . Ten stan rzeczy wskazuje chyba na to, że przewód elastyczny jest drożny w obie strony?.

[ Dodano: Sro 05 Mar, 2014 ]
Wymieniłem przewód hamulcowy, masakra przeciąłem stary i zero wycieku z układu, otwór w środku praktycznie średnicy szpilki. Założyłem nowy przewód i jest zdecydowanie lepiej szczeka cofa się teraz ale pomimo wszystko bęben się grzeje z tym że teraz minimalnie, może stare szczęki muszą się ułozyć do nowego bębna ;) .

Na razie muszę to grzanie odpuścić i założyć stare bębny, mam problem z tymi nowymi bębnami podobny do tego tutaj:
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.ph ... o&start=15

Ale opiszę go w innym poście.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
ODPOWIEDZ