Brzęczenie karoserii -mkVII

Moderator: Moderatorzy

Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Brzęczenie karoserii -mkVII

Post autor: Solar »

Przy prędkości 70km/h zaczyna "brzęczeć" karoseria, - z tyłu można ogłuchnąć. Podczas jazdy
pasażer z tyłu nacisnął na obie trójkątne szyby bagażnika(hatchback) i przestało. Podkusiło mnie i podważyłem uszczelkę lewego trójkąta, szybka rozsypała się w mak :( .
Czy przyczyną tego brzęczenia mogą być poduszki pod silnikiem?, z tyłu słychać bardziej, rura wydechowa jest prawidłowo zamocowana.
Gdzieś czytałem, że poduszki silnika można wzmocnić klejem gumowym do szyb samochodowych?, ale czy to poduszki są winne?
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jak brzeczenie z tylu to raczej nie poduszki ktore sa z przodu. A koledze ktory pisal o wzmacnianiu poduszek,to raczej chodzilo,ze reszta kleju z wymiany szyby zostanie Ci np. na wzmocnienie poduszek ;)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

WieSiu pisze:jak brzeczenie z tylu to raczej nie poduszki ktore sa z przodu
Na co zatem stawiasz z tyłu?. Przód nie powiem, że jest całkowicie cichy, teraz przy zimowych oponach bez śniegu huczy z przodu i ciężko to określić, ale tył zdecydowanie głośno.
WieSiu pisze: A koledze ktory pisal o wzmacnianiu poduszek,to raczej chodzilo,ze reszta kleju z wymiany szyby zostanie Ci np. na wzmocnienie poduszek
Dokładnie tak :) .
Ale inny napisał, że wzmocnienie poduszek ma odwrotny skutek, że są twarde i mocniej przenoszą drgania.
Ostatnio zmieniony 06 lut 2014, 07:31 przez Solar, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

masz ciezki przypadek, bo dla kazdego "brzeczenie" to bedzie co innego.

Ale skoro piszesz tez ze huczy,to moga byc opony, moze byc lozysko.... wiecej do glowy mi nie przychodzi. Najlepiej byloby zmienic kola na inne na chwile. A zeby sprawdzic lozyska,to wystarczy zobaczyc czy w ktoras strone jak skrecasz bardziej huczy i tym sposobem bedziesz wiedzial juz ktora strona ;)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Może nie lub źle wyważone koła - te z tyłu ?
I przy 70 zaczyna wszystko wpadać w drżenie
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

a moze ruda zjadla podloge(podluznice) i auto sie łamie ??
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

WieSiu pisze:Ale skoro piszesz tez ze huczy,to moga byc opony, moze byc lozysko
Łożyska z tyłu mają ok 1 roku, zaś te z przodu mam od lipca :)
WieSiu pisze:Najlepiej byloby zmienic kola na inne na chwile.
Też mi to chodzi po głowie, w sobotę wrzucę letnie do sprawdzenia.
Jamszoł pisze:Może nie lub źle wyważone koła - te z tyłu ?
Może i to, wyważałem gdzieś 2-3 lata temu zimówki, powinno się przed każdym założeniem to robić?
cidzej pisze:a moze ruda zjadla podloge(podluznice) i auto sie łamie ??
Ruda mogła by zjeźć ale mnie :) , czy raczej zchrupać ale taka z długimi włosami -hehehe.
Podłużnice jak dzwon. Podłoda jak dno od basenu :) .

W sobotę powalczę z oponami, no i muszę wkleić ten roztrzaskany trójkąt. Klej który pozostanie użyć do poduszek- ale jak?- podnieść furę, aby zluzować poduszkę i pod nią wcisnąć klej?, on długo schnie, wtedy na lewarku z 12h?.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Ja bym tych poduszek nie dotykal
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

WieSiu pisze:Ja bym tych poduszek nie dotykal
Ok. tak zrobię. Ale z ciekawości pytam, gdyby kiedykolwiek był problem z poduszkami to gra jest warta świeczki z tym klejem?.

Czy przed nałożeniem kleju na szybę trzeba użyć jakiegoś podkładu, tutaj zdania są podzielone, że wystarczy dobrze odtłuścić benzyną ekstrakcyjną, albo tri.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4605
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Jeśli chcesz to wkleić na typowy klej do szyb, to DOKŁADNE odtłuszczenie, podkład (aktywator) do kleju i po jego przeschnięciu klej, bez tego podkładu klej Ci nie zwiąże dobrze i szyba w końcu wypadnie, w moim puncie tak właśnie ktoś wkleił i szyba trzymała na ~20% obwodu.
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
Mateklobez
Posty: 3309
Rejestracja: 16 wrz 2009, 21:32
Lokalizacja: Łobez / Rees
Pojemność: 1597
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback
Kontakt:

Post autor: Mateklobez »

nonam pisze:bez tego podkładu klej Ci nie zwiąże dobrze
Bez tego podkładu kleiłem kiedyś spoiler do MK7 kombi, po czym na myjni automatycznej... odpadł :/ Na szczęście lakier nieruszony.
Zachodniopomorska Elita
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Solar pisze:wyważałem gdzieś 2-3 lata temu zimówki, powinno się przed każdym założeniem to robić?
W zasadzie - przed każdym założeniem powinno sie wyważyć koła
2-3 lata ? - przecie wystarczy , że kołem zahaczyłeś o wystający kawał lodu i odważnik wyleciał np. od wewnątrz
To już wystarczy , żeby buda zaczęła drgać przy odpowiedniej prędkości
Poduszek nie naprawiaj - lepiej wymienić i mieć spokój
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Jamszoł pisze:Poduszek nie naprawiaj - lepiej wymienić i mieć spokój
ok. dzieki fest.
Faktycznie trochę popłynąłem z tym wyważaniem kół, jakoś umknęło :( .

[ Dodano: Czw 27 Lut, 2014 ]
Wymieniłem koła, wcześniej wyważone - to samo :( .
Zastanawiam się na łożyskami i bębnami, co prawda wymieniałem łożyska jakieś 2 lata temu ale nie pamiętam jaiej firmy :( . Bębny były przetaczane w zeszłym roku.
Jakie łożyska i bębny polecacie jako sprawdzone, kolega jeździ na Harta i jest zadowolony, opinie wiadomo nienajlepsze :( .
Z góry dzięki za rady i sugestie.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
ODPOWIEDZ