Przeskakujący układ kierowniczy.
Moderator: Moderatorzy
Przeskakujący układ kierowniczy.
Panowie od dłuższego czasu zastanawiam się co to może być, dodam że nastąpiło to po wypadku. Przed wypadkiem kierownica była delikatnie przekrzywiona w prawo ale samochód jechał prosto a po wypadku zaczęły dziać się cuda. Kierownica jest przekrzywiona w prawo dość mocno a samochód ściąga w lewo. Problem o tyle się pogłębił że samochód czasem przy większych prędkościach lubi sobie samodzielnie ściągnąć w którąś ze stron,a czasem np podczas pokonywania zakrętu cały układ ,,przeskakuje" tz ja trzymam kierownice w jednym położeniu a samochód samoistnie nagle zacieśni lub rozluźni skręt i wtedy muszę kontrować.
Dodam że jeśli wykonam pełen skręt i zacznę jechać to czasem mam wrażenie jakby przednie koła miały poluzowane śruby i chwiały się.
Co to może być, wybita jakaś część gumowa zawieszenia, drążek kierowniczy, pompa od wspomagania, poduszka amortyzatora lub same amortyzatory, maglownica, jakiś element w kolumnie kierowniczej np krzyżak?
Dodam że jeśli wykonam pełen skręt i zacznę jechać to czasem mam wrażenie jakby przednie koła miały poluzowane śruby i chwiały się.
Co to może być, wybita jakaś część gumowa zawieszenia, drążek kierowniczy, pompa od wspomagania, poduszka amortyzatora lub same amortyzatory, maglownica, jakiś element w kolumnie kierowniczej np krzyżak?
- WieSiu
- Posty: 23262
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Jedź na przegląd, nikt nie wywrozy tu nic sensownego.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Obecnie czyli od prawie tygodnia samochód stoi w garażu bo jest w trakcie wymiany hamulców wiec nie mogę jechać a te objawy przeskakiwania zauważyłem z dwa dni przed wjazdem na garaż. Nie było czasu że tak powiem.
Jeszcze jedno jak pojadę na przegląd i okaże się coś poważnego to mogą mi dowód zatrzymać ?
Jeszcze jedno jak pojadę na przegląd i okaże się coś poważnego to mogą mi dowód zatrzymać ?
- WieSiu
- Posty: 23262
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Powiedz że nie masz przy sobie dowodu to Ci nie zabierze
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- S3ci0r
- Posty: 4782
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
skoro robisz hamulce to możesz już obadać te elementy które są widoczne po zdjęciu koła. przede wszystkim zobacz czy tarcze są do siebie równoległe jak auto jest podniesione oczywiście kierownica na wprost ma być. jak któraś jest odchylona to patrz właśnie na drążek kierowniczy i na wahacz czy są proste.
GG: 3022309
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
Wlasnie łaziłem z łomem wczoraj i szarpałem całe przednie zawieszenie wydaje się być stabilne , wszystko proste. Jednak inaczej może się zachowywać na lewarku a inaczej pod obciążeniem jak i podczas jazdy. Nie okłamując was z tym ściąganiem w prawo przejechałem 100 km około ale przeskakiwanie i pozostałe atrakcje zaczęły się w trakcie drogi do garażu czyli w ciągu jakiś 10 km.S3ci0r pisze:skoro robisz hamulce to możesz już obadać te elementy które są widoczne po zdjęciu koła. przede wszystkim zobacz czy tarcze są do siebie równoległe jak auto jest podniesione oczywiście kierownica na wprost ma być. jak któraś jest odchylona to patrz właśnie na drążek kierowniczy i na wahacz czy są proste.
W Mondeo miałem kiedyś tak że telepało mi kierownicą podczas hamowanie. Myślę sobie kurde tarcze mi pokrzywiło , z racji że już dni świetności miały za sobą to kupiłem nowiutki komplecik i założyłem jednak problem nie ustał. Po jakiś 5 dniach złapałem kapcia i podczas wkładania koła wydawało mi się że ma luz, założyłem koło dokręciłem zacząłem szarpać i okazało się że ma lekki luz. Po wymianie wahacza jak ręką odjął
[ Dodano: Wto 14 Sty, 2014 ]
Hamulce złożone i byłem na przeglądzie ;p Diagnoza ? Poluzowana maglownica ,,trzeba panie dokręcić i bedzie dobrze" oraz łącznik stabilizatora w lewym kole do wymiany tyle ;p