Przeskakujący układ kierowniczy.

Moderator: Moderatorzy

Mecu

Przeskakujący układ kierowniczy.

Post autor: Mecu »

Panowie od dłuższego czasu zastanawiam się co to może być, dodam że nastąpiło to po wypadku. Przed wypadkiem kierownica była delikatnie przekrzywiona w prawo ale samochód jechał prosto a po wypadku zaczęły dziać się cuda. Kierownica jest przekrzywiona w prawo dość mocno a samochód ściąga w lewo. Problem o tyle się pogłębił że samochód czasem przy większych prędkościach lubi sobie samodzielnie ściągnąć w którąś ze stron,a czasem np podczas pokonywania zakrętu cały układ ,,przeskakuje" tz ja trzymam kierownice w jednym położeniu a samochód samoistnie nagle zacieśni lub rozluźni skręt i wtedy muszę kontrować.
Dodam że jeśli wykonam pełen skręt i zacznę jechać to czasem mam wrażenie jakby przednie koła miały poluzowane śruby i chwiały się.
Co to może być, wybita jakaś część gumowa zawieszenia, drążek kierowniczy, pompa od wspomagania, poduszka amortyzatora lub same amortyzatory, maglownica, jakiś element w kolumnie kierowniczej np krzyżak?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jedź na przegląd, nikt nie wywrozy tu nic sensownego.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1415
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: driver98 »

Mecu, stawiam na maglownice,jedź na stacje diagnostyczną i sprawdź,może być,że ząbki są uszkodzone.
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Mecu, i jeszcze nie byłeś na diagnostyce :shock: :shock: :shock:
Jedź i nie czekaj - powiedz diagnoście dokładnie to co tu napisałeś
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Mecu

Post autor: Mecu »

Obecnie czyli od prawie tygodnia samochód stoi w garażu bo jest w trakcie wymiany hamulców wiec nie mogę jechać a te objawy przeskakiwania zauważyłem z dwa dni przed wjazdem na garaż. Nie było czasu że tak powiem.
Jeszcze jedno jak pojadę na przegląd i okaże się coś poważnego to mogą mi dowód zatrzymać ?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Mecu, raczej nie
Sprawdzą Ci i opisza na jakiejś kartce co i jak
Gazete by zabrali gdyby jakieś służby Cie skierowały do badania
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Powiedz że nie masz przy sobie dowodu to Ci nie zabierze
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Mecu

Post autor: Mecu »

WieSiu pisze:Powiedz że nie masz przy sobie dowodu to Ci nie zabierze
Dobre ;p
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

mogły się pokrzywić drążki kierownicze ;) ja tak miałem jak przywaliłem bokiem w krawężnik, żeby jechać na wprost to musiałem kierę na godzinę 2 ustawić bo przy położeniu na 12 koła były tak: \-----| :mrgreen:
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Mecu

Post autor: Mecu »

Spoko jak facet dośle mi części do hamulców to szybko składam i jadę na stację diagnostyczną aby sprawdzili co tam się dzieje
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

skoro robisz hamulce to możesz już obadać te elementy które są widoczne po zdjęciu koła. przede wszystkim zobacz czy tarcze są do siebie równoległe jak auto jest podniesione oczywiście kierownica na wprost ma być. jak któraś jest odchylona to patrz właśnie na drążek kierowniczy i na wahacz czy są proste.
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Arcadio
Posty: 2782
Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojemność: 2000
Rocznik: 1995
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: Arcadio »

Weź to zrób bo potem w wiadomościach się słyszy - "Kierowca z niewiadomych przyczyn zjechał na przeciwległy pas ruchu....."
ja bym takim autem nawet z garażu nie wyjechał jakby tak mi robił.
Escort Cabrio RS
Mecu

Post autor: Mecu »

S3ci0r pisze:skoro robisz hamulce to możesz już obadać te elementy które są widoczne po zdjęciu koła. przede wszystkim zobacz czy tarcze są do siebie równoległe jak auto jest podniesione oczywiście kierownica na wprost ma być. jak któraś jest odchylona to patrz właśnie na drążek kierowniczy i na wahacz czy są proste.
Wlasnie łaziłem z łomem wczoraj i szarpałem całe przednie zawieszenie wydaje się być stabilne , wszystko proste. Jednak inaczej może się zachowywać na lewarku a inaczej pod obciążeniem jak i podczas jazdy. Nie okłamując was z tym ściąganiem w prawo przejechałem 100 km około ale przeskakiwanie i pozostałe atrakcje zaczęły się w trakcie drogi do garażu czyli w ciągu jakiś 10 km.
W Mondeo miałem kiedyś tak że telepało mi kierownicą podczas hamowanie. Myślę sobie kurde tarcze mi pokrzywiło , z racji że już dni świetności miały za sobą to kupiłem nowiutki komplecik i założyłem jednak problem nie ustał. Po jakiś 5 dniach złapałem kapcia i podczas wkładania koła wydawało mi się że ma luz, założyłem koło dokręciłem zacząłem szarpać i okazało się że ma lekki luz. Po wymianie wahacza jak ręką odjął

[ Dodano: Wto 14 Sty, 2014 ]
Hamulce złożone i byłem na przeglądzie ;p Diagnoza ? Poluzowana maglownica ,,trzeba panie dokręcić i bedzie dobrze" oraz łącznik stabilizatora w lewym kole do wymiany tyle ;p
Karmazyn

Post autor: Karmazyn »

Poluzowana tak się da ?
Mecu

Post autor: Mecu »

Najwyraźniej się da
Zablokowany