[MKV]Czujnik prędkości pojazdu,wymiana,na co zwrócić uwagę?

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
swierszczu79
Posty: 38
Rejestracja: 22 cze 2008, 12:46
Lokalizacja: Chrzanów

[MKV]Czujnik prędkości pojazdu,wymiana,na co zwrócić uwagę?

Post autor: swierszczu79 »

Witam! Jak w temacie... Przymierzam się do wymiany czujnika prędkości pojazdu wraz z linką napędzającą prędkościomierz w liczniku... Na co mam zwrócić uwagę przy wymianie?? Poprostu odkręcam stare i przykręcam nowe czy muszę na coś uważać???
-=Swierszczu79=-
zbysio007

Post autor: zbysio007 »

Jeśli mogę zapytać dlaczego wymieniasz vss ? Jakieś objawy, przyczyny ?
Awatar użytkownika
swierszczu79
Posty: 38
Rejestracja: 22 cze 2008, 12:46
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: swierszczu79 »

Nie dziala mi predkosciomierz... Sam predkosciomierz w liczniku jest OK bo cos pokazuje gdy recznie go napedzam... Linka sie nie kreci, ale wizualnie wyglada ok, nie peknieta, cala i koncowka nie obrobiona wiec zostaje juz sam czujnik... Byc moze tam sie cos zepsulo i juz linki nie napedza...

Zaraz bede sie za to zabieral wiec sie wkrotce dowiem... Mam nadzieje ze poprostu sie to wykreca i tyle... :P

ps. Mam tez ostatnio problem ze spadajacymi bardzo obrotami przy dojezdzaniu do skrzyzowania :( Ale to juz raczej bardziej zawor bocznikowy bo juz wczesniej tez lubil czasem marudzic.....
-=Swierszczu79=-
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

swierszczu79, przy ściągniętych zegarach - wciśnij sam środek - jednocześnie lekko obracając - tak , żeby w razie cóś linka wlazła w gniazdo przy czujniku
Potem rusz samochodem i patrz czy sie linka obraca
Jeśli tak , to wytargaj środek , weź na imadło , wkręć jedną końcówkę w imadlo a za drugą lekko pociagnij.
Często tak bywa , że środek linki się samoczynnie skraca.
Zmierz długość linki (środek) ile ma przed wydłużeniem i po
Wyciagnij ją nie więcej ja 3-5 mm
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
swierszczu79
Posty: 38
Rejestracja: 22 cze 2008, 12:46
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: swierszczu79 »

Jamszoł pisze:swierszczu79, przy ściągniętych zegarach - wciśnij sam środek - jednocześnie lekko obracając - tak , żeby w razie cóś linka wlazła w gniazdo przy czujniku
Potem rusz samochodem i patrz czy sie linka obraca
To w sumie probowalem ;)

Niestety znalazlem juz problem... Odkrecilem czujnik.... Oska z czujnika troche sie w polowie ulamala i reszta zostala w skrzyni biegow, tzn tam gdzie sie ten czujnik przykreca...

Poradzicie jak to wydostac?? Ta oska od czujnika jest tam wkladana na wcisk czy raczej luzno??? Dostep jest raczej ciezki... Czy mam nadzieje ze nie, trzeba skrzynie biegow wyciagac??

ps. Podlaczony VSS gdy czujnik nie dziala (nie kreci sie) moze miec wplyw na wieksze spalanie??
-=Swierszczu79=-
karol MAŁY

Post autor: karol MAŁY »

tą urwaną część wyjmiesz jgła a jak nie to musisz wyjąć napęd wyjmujesz taki pręcik(zabezpieczenie)przy napędzie i cały napęd do góry nowy kosztuje 18zł(ten plastikowy)
Awatar użytkownika
swierszczu79
Posty: 38
Rejestracja: 22 cze 2008, 12:46
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: swierszczu79 »

Obrazek

Niewiem czy dobrze zrozumialem ostatnia wypowiedz...
Kawalek tego co wskazuje strzalka zostala w mechanizmie co sie znajduje w skrzyni biegow.... W miejscu gdzie sie wkreca caly ten czujnik... Niewiem czy miejsce gdzie sie wkreca czujnik to czesc skrzyni czy mozna to jakos odlaczyc... Tak na oko to mi wyglada na czesc skrzyni...
-=Swierszczu79=-
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Dobrze się przypatrz - wyczyś dookoło to co widać w skrzyni - z boku będziesz miał zabezpieczenie i napęd ze skrzyni wylezie do góry.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
bobson
Posty: 576
Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: bobson »

Pedepne się pod temat aby nie zakładać nowego. Mogę prosić was Panowie o zajrzenie z miernikiem do wtyczki VSS w instalacji na odpiętym czujniku i włączonym zapłonie?

Potrzebuje dowiedzieć się jakie macie napięcia na wtyczce. Powinno tam być 12v, masa i 3 sygnał zwrotny z czujnika do komputera (chyba żółty kabel) Jakie macie tam napięcia?

swierszczu79 - VSS odcina wtryski przy hamowaniu silnikiem, podlewa przy pełnym przyśpieszaniu i podnosi obroty przy toczeniu się. A wiec uszkodzony w jakimś stopniu podnosi spalanie.
Ostatnio zmieniony 25 mar 2012, 14:26 przez bobson, łącznie zmieniany 1 raz.
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23262
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

zasilany 12V przez 2 kable, a 3 kabel to sygnal impulsowy, im wiecej impulsow tym wieksza predkosc.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
bobson
Posty: 576
Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: bobson »

Na jednym kablu jest 12v a na drugim masa! 3 to zwrotny z VSS. Moje pytanie co tam powinno się pokazać na wtyczce w instalacji przy odpiętym czujniku i włączonym zapłonie.
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

dostales odpowiedz. tam sie pojawia impuls. http://pl.wikipedia.org/wiki/Hallotron

jak chcesz sprawdzic czy to dziala to musisz uniesc auto, wrzucic bieg zeby kola sie obracaly i sprawdzic multimetrem (najlepiej z pomiarem czestotliwosci) czy pojawiaja sie impulsy proporcjonalne do predkosci

tak swoja droga to powinienes to widziec w tym FORDiag
Awatar użytkownika
bobson
Posty: 576
Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: bobson »

OMG czytacie ze zrozumieniem? Ja wiem jak to działa, na jakiej zasadzie itd itp. Wyraźnie piszę o sprawdzeniu miernikiem wtyczki z instalacji auta na odłączonym czujniku i włączonym zapłonie... A pytam dlatego bo mam podtrzymanie obrotów które całkowicie znika po wypięciu VSS. VSS jest niby ok, jak mierze na wtyczce w aucie na 3 pinie zwrotnym z VSS mam 0,9v na zapłonie przy odłączonym czujniku... Nie wiem czy tak powinno być i stąd moja prośba o sprawdzenie jak to wygląda u innych...
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
ODPOWIEDZ