Sprawdzanie działania alternatora

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
marrecki
Posty: 816
Rejestracja: 21 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: marrecki »

Panowie mam pytanie, mamy alternator, regenerowany pół roku temu, wszystko było ok do czasu aż puśćił układ wspomagania i duża część płynu poszła na alternator (płynu wspomagania) myślałem że się przepali i będzie ok ale dzis mam kontrolke ładowania świecącą i ładowanie 11.20 pod obciążeniem (radio, światła) bez obciążenia 11.8. Myślicie że co mogło paść od tego płynu? alternator jest uwalony cały tym płynem. Znowu czeka kompletna regeneracja?
kris

Post autor: kris »

marrecki, raczej tak ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Najpierw trzeba by było go kompleksowo umyć - beną ekstrakcyjną - sprawdzić czy ładuje a jeśli nie to wtedy regeneracja
Podejrzenie - ślizgają się szczotki
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
marrecki
Posty: 816
Rejestracja: 21 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: marrecki »

Ok dzięki Panowie, sprawa wygląda tak, elektryk ktory kiedys regenerował ten alternator twierdzi że uległ spaleniu (!) poprzez uszkodzony akumulator. Aku normalnie trzyma prąd ale on twierdzi że wytwarza jakiś opór/zwarcie i uszkodził alternator. Spotkał się ktoś kiedyś z czymś takim?

Niby nie byłoby w tym nic dziwnego ale zastanawiam się czy on sobie tego nie wymyślił dlatego, że ten alternator był u niego regenerowany i sobie wymyślił ten aku, po to, żeby uniknąć odpowiedzialności za znowu niedziałający alternator.
Ostatnio zmieniony 09 maja 2012, 21:49 przez marrecki, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14500
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

marrecki, ja pierwszy raz taka opinie słyszę... może i gdyby podpiąć altka odwotnie do aku to by go szlag trafił ale jak aku nadal dobrze działa to ja nie widze powodów uszkodzenia altka po stronie aku... ale kto go tam wie...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
KR54321
Posty: 141
Rejestracja: 06 sty 2012, 15:54
Lokalizacja: Gotham

Post autor: KR54321 »

Trzy lata temu jechałem na wakacje Trafikiem i na bramkach A4 zaczął mi się palić alternator, niezapomniane wrażenia takie ognisko i to pierwszego dnia urlopu.
Po rozkręceniu okazało się że doprowadziła do tego nakrętka która "latała" sobie wewnątrz obudowy..

Jak może wpaść nakrętka do alternatora? Trzeba mieć dużo szczęścia, lub miesiąc wcześniej oddać go fachowcom do regeneracji :???:

Puenta? Oczywiście się nie przyznali.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Altka może szlak trafic przez aku , tylko w jednym przypadku
Gdy alternator po wzbudzeniu , odłączymy od odbiorników
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
marrecki
Posty: 816
Rejestracja: 21 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: marrecki »

Czyli co jednak próbuje się wymiksować gość i jeszcze wpadł na pomysł żeby mnie na nowy aku naciągnąć... ehh
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

marrecki, tak mi się wydaje
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ