Rozrusznik - awaria

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Rozrusznik - awaria

Post autor: Jamszoł »

Przekręcasz kluczyk w stacyjce – a tu cisza !

Rozrusznik milczy – awaria ? Niekoniecznie.
Przyczyny mogą być różne – jak je rozpoznać ?
Do sprawdzenia , co się dzieje – nie potrzeba żadnych narzędzi lub mierników , wystarczy wygodnie usiąść za sterem , umieścić kluczyk w stacyjce i przekręcić w pozycję II.W tej pozycji świecą się kontrolki na desce rozdzielczej , wystarczy dobrze się nim przyglądać i przekręcić kluczyk na start.

1. Światło żarówki mocno przygasa

Silny spadek napięcia po włączeniu rozrusznika świadczy o bardzo dużym poborze prądu przez rozrusznik lub silnym rozładowaniu aku.
wystarczy podmienić aku na dobry sprawdzony a sytuacja się powtorzy to znak , że rozrusznik jest uszkodzony - albo ma zwarcie lub jest wewnątrz mechanicznie zablokowany w skutek awarii ułożyskowania wirnika.

2. Światło żarówki lekko przygasa.

Niewielki spadek prądu oznacza pobór prądu tylko przez cewkę elektromagnesu.
Zazwyczaj awarii w tym przypadku uległy styki elektromagnesu w jego wnętrzu
Należy wtedy wymienić go na nowy.
W rzadszych przypadkach - brak styku śruby elektromagnesu z przewodem idącym od aku.

3. Światło żarówki nie zmienia natężenia.

W tym wypadku awarii uległa :stacyjka , kabel stacyjka- elektromagnes,uzwojenie elektromagnesu.
Wystarczy mieś żarówkę , żeby sprawdzić która z tych żeczy siadła.

4. Światło żarówki gaśnie całkowicie

Aku jest mocno rozładowany lub utracił większość pojemności lub uległ całkowitemu uszkodzeniu
Szczególnie przy silnych mrozach , gdy aku jest słaby potrafi zamarznąć i popękać.
Innym powodem utraty pojemności jest brak elektrolitu.

Kolega cidzej jeszcze podpowiedział a jest to też ważne :

Przekrecamy stacyjke a tu slychac jak cos glosno cyka a nie kreci - wyskakuje elektromagnez a wirnik nie kreci bo albo sie zawiesily szczoty albo przetarla/przepalila sie plecionka od elektromagnesu do wlasciwego rozrusznika;

przekrecamy stacyjke a tu slychac bardzo szybkie obroty silniczka rozrusznika,ale nie kreci silnikiem i nie odpala - uszkodzony bendiks - lub uszkodzone zęby wieńca na kole zamachowym.
W drugim przypadku , wystarczy wkleszczyć biegi - np. 3 i 4 na przemian - koło się lekko przestawi i rozrusznik załapie zęby wieńca.

Dane żrudłowe - Auto Moto Serwis
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jak podłączyć obcy akumulator do rozruchu silnika naszego samochodu przy rozładowanym naszym akumulatorze:

Połącz dodatni biegun (+)
akumulatora rozładowanego z
dodatnim biegunem (+)
akumulatora pomocniczego .
Połącz biegun ujemny (−)
akumulatora pomocniczego z
metalowym elementem silnika lub
wspornikiem mocowania silnika,
który chcesz uruchomić, jak
najdalej od akumulatora. Nie wolno
podłączać przewodu do ujemnego
(–) bieguna rozładowanego
akumulatora.

Dane źródłowe - Instrukcja obsługi Ford Mondeo
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Zablokowany