OBROTOMIERZ
Moderator: Moderatorzy
- Yagr
- Posty: 14512
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
awf6, Jak to nie masz miejsca? przecież wywalasz ten co masz teraz i wstawiasz z obrotkiem. dobra ale jak chcesz jednak nie kupować nowych zegarów z obrotkiem ale wstawić obrotek osobno? Moim zdaniem to w essie nie ma sensu, bo dużo ładniej niż gdzieś na kokpicie obrotek spisuje się w fabrycznym miejscu. podejrzewam że i koszty takiej zabawy będą większe Ale, twój wybór, (ten symbol autka przy licznikach też może sie podobać ). Co do miejsca mocowania tego niefabrycznego obrotomierza to powinien być w zasięgu wzroku. Czyli dziura gdzieś przy licznikach albo na nich... gdzies widziałem wariację z obrotkiem i innym miernikiem "gauge" w słupku.
dla pokazania że jest miejsce na obrotomierz rysunek z obydwoma wersjami zegarów do Mk5
dla pokazania że jest miejsce na obrotomierz rysunek z obydwoma wersjami zegarów do Mk5
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Nie nie przedtem pisałem o tym R1 bo WieSiu mówił że jeśli wskaźnik się wogóle nie rusza to trzeba zewrzeć pierwszy rezystor w obwodzie za wejściem kabla nr 10, u mnie przyczyną tego że sie nie ruszał nie był rezystor tylko brak filtra dlatego sygnał od edis nie dochodził do obrotka.Yagr pisze:wiesz co? jeśli piszesz o tym oporniku oznaczonym R1 to zdjęcie jest takie że nie za bardzo mam pewność co do odczytu kolorów ale wg stronki którą podałeś mi wychodzi 10,1 om... (brązowy, czarny, brązowy, złoty)...
Teraz mówie o innym oporniku, WieSiu w swoim opisie zakładania zegarów z obrotkiem, napisał ze jesli wskazania obrotka są w całym zakresie 2 razy za małe lub dwa razy zbyt duże to nalezy, opornik umieszczony w lewym dolnym rogu płytki (obok potencjometra) zmienić odpowiednio na taki o dwa razy większej lub dwa razy mniejszej rezystancji. Oznaczony jest on R7 i ma kolejno:
czerwony - czerwony - brązowy - pomarańczowy - brązowy czyli 221 kO (1 tolerancji)
Jednak mnie sie taka wymiana nie tyczy ponieważ u mnie wskazania były za małe tylko na wysokich obrotach.
To wszystko napisałem w roli wyjaśnienia wszelkich nieścisłośi teraz napiszę na czym stoje w tej chwili:
Pomysalałem że może to ja pochrzaniłem jak ma byc podłączony filtr i podłączyłem go odwrotnie. wpiąłem więc go opornikiem do zielono-czerwonego, a nózką wspólną do zielonego i :
Zaraz po odpaleniu pokazuje ok 2 razy więcej niż jest naprawde: na wolnych ze ssaniem powinno być max 1500 a on pokazuje prawie 3000 a jak depne do spodu to skazówka leci poza skalę i opiera sie o plastik (jakby nie on to by przekręciło) ALE po przejechaniu 1 km zaczęło wskazywać dobrze, przy max wcisnięciu pokazało 7 tys a na wolnych ~950 obr, niestety w miare nagrzewania się silnika sprawa zaczeła sie pogarszać po przejechaniu 10 km na wolnych pokazywało ok 700 obr a max wchodziło do 6500.
Powiedzcie co teraz o tym sądzicie, ja sobie opracowałem taką teorie:
Wujek zrobił mi filtr na kondensatorze 220 nF ale jest na nim również napisane 100V, z tego co wiem to kondensator podczas działania sie nagrzewa, możliwe więc jest że ten przystosowany jest do temperatury jaką miałby przy 100V a nie przy 12, dlatego w miare nagrzewania daje inną wartość.
To tylko taka teoria laika elektrycznego, jesli źle mówie poprawcie
ogólnie to witamy na forum awf6 fajne imię masz
oryginalnie na pewno w liczniku masz taki wzór autka , i tam powinien być obrotomierz ,
z tego co pamiętam to jest to licznik jest modułowy wiec można sam obrotomierz założyć
oryginalnie na pewno w liczniku masz taki wzór autka , i tam powinien być obrotomierz ,
z tego co pamiętam to jest to licznik jest modułowy wiec można sam obrotomierz założyć
jest Ford Focus `12 1.6 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
opornik oznaczony na płytce R7, miał oporność 220 kO (WieSiu mówił że możliwa jest sytuacja że będzie pokazywał dwa razy za mało lub za dużo w całym zakresie, ale u mnie na wolne silnik mógł nie spadać bo mam problemy z korkowym i przez to to tak dziwacznie pokazywało), troche pokombinowałem, bo nie mialem idealnie odpowiednich oporników, w każdym razie na końcu wlutowałem tam 430 kO + 12 kO i chodzi jak ta lala
- WieSiu
- Posty: 23254
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
na alternatorze powinienes miec 3 styki jak masz wyjscie na abrotomierz, Jeden to + zasilajacy ktory idzie do rozrusznika, drugi to kabelek ktory idzie na deske rozdzielcza do kontrolki alternatora,a 3 to powinien byc ten ktorego szukasz.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Odgrzeję troszkę kotleta. Kupiłem na Allegro taki obrotomierz http://srvimg14.tablica.pl/images_tabli ... 00-rpm.jpg
(zdjęcie od kolegi srvrserver )
Wychodzą od niego trzy przewody: czerwony ( +12V po stacyjce), czarny (uziemienie) oraz zielony, który trzeba podpiąć pod minus cewki.
Możecie mi powiedzieć gdzie ta cewka jest? To chyba jest gdzieś przy akumulatorze?
(zdjęcie od kolegi srvrserver )
Wychodzą od niego trzy przewody: czerwony ( +12V po stacyjce), czarny (uziemienie) oraz zielony, który trzeba podpiąć pod minus cewki.
Możecie mi powiedzieć gdzie ta cewka jest? To chyba jest gdzieś przy akumulatorze?
- WieSiu
- Posty: 23254
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Gajek, cewke masz tam gdzie zaczynaja sie (schodza sie) przewody wysokiego napiecia.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14512
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Gajek, z cewki poza kablami zapłonowymi jest jeszcze jedno wyjście, a właściwie wejście - to wtyczka trzy- albo dwupinowa... nie pamietam... na pewno jest tam jeden kabel zasilający bo pod niego wpinaja się często gaziarze Znajdź tą wtyczkę, pomierz i będziesz wiedział
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14512
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
masz przy pomocy multimetru znaleźć ten kabel którego wymaga instalacja obrotka. Ja nie wiem czy to jest zasilanie stałe, czy po stacyjce czy masa... musiałbym sie wczytac w instrukcje tego obrotka... może się okazać że wcale nie trzeba szukac tego przy cewce ale np. przy EDIS'eGajek pisze:Powiedz mi co mam pomierzyć?
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"