OBROTOMIERZ

Moderator: Moderatorzy

Barek16

Post autor: Barek16 »

hehe no ok, jak zdażysz przed 20 to jeszcze dziś pojade do wujka elektryka i mi może to skleci, założe to do kupy budziki podłącze i okaże sie czy musze jeszcze zwierać ten pierwszy rezystor w obwodzie czy nie. a więc odświeżając strone co 2 min czekam :D
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14512
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

w teorii to powinno wyglądać chyba tak jak niżej tylko, zabij a nie pamiętam czy zielony idzie do obrotka a ten drugi do edisa czy odwrotnie... ale kondensator ma być wpięty między opornik a obrotek... (oczywiście wpięty jedną nóżką a druga do masy)
proszę kogoś bardziej obeznanego z układami elektrycznymi o weryfikację ;)
Załączniki
tak trochę "po chłopsku" ale w końcu chłopak jestem ;)
tak trochę "po chłopsku" ale w końcu chłopak jestem ;)
4744e11d90fa6434.jpg (8.57 KiB) Przejrzano 4368 razy
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Barek16

Post autor: Barek16 »

Ahaaaa no to jeśli to okrągłe badziewie to obrotek to tak, ja myślałem zę to okrągłe ze strałką to symbol kondensatora :D w takim razie dobrze rozumiem jak to ma byc :D
aha a kolorki pomyliłeś zielony z czerwoną kreską idzie od edis a do obrotka cały zielony :)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14512
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Barek16 pisze:aha a kolorki pomyliłeś zielony z czerwoną kreską idzie od edis a do obrotka cały zielony
przecież napisałem że nie pamiętam, a po schematach mi się grzebać nie chciało :P
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
awf6

Post autor: awf6 »

witam.
fajno chlopaki ze mi to wyjasniliscie ale dla mnie to masakra jak to czytalam.ja myslalam ze to bedzie raczej cos prostego i banalnego dla mnie a ja tu widze skrecanie lutowanie kabli itp itd.

czy jasniej i prosciej nie mozna tak zebym sobie poradzila????
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14512
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

awf6, te schemaciki, lutowanie itd to jest filtr przeciwzakłóceniowy, są pewne szanse że jak sobie wymienisz zegary na takie z obrotkiem to sie okaże że u ciebie filterek gdziś już jest - dopóki nie podepniesz nowych zegarów to nie wiadomo czy będziesz miała dodatkowa robótkę czy nie.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Barek16

Post autor: Barek16 »

całe życie pod górke :[
Wujek zrobił mi filtr z rezystora 22 kΩ i kondensatora 220 nF podłączyłem wszystko jak w schemacie no i działa ALE... źle wskazuje ;/ Najgorsze jest to ze obroty nie są poprostu dwukrotnie za małe lub za duże. Po założeniu obrotka i włączeniu zapłonu załozyłem wskazówke tak żeby pokazywała 0. Po zapaleniu obroty pokazuje w miare dobrze 850-1000, ale max na jakie wychodzi to 4 tys czyli co jest jeszcze źle ?? Gdyby pokazywało w całym zakresie obrotów 2 razy za mało to wiem ze powinienem którys opornik wymienić na taki o dwa razy mniejszej oporności ale w takiej dziwacznej sytuacji ??

P.S. kręcenie potencjometrem na płytce nic nie zmienia.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14512
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

czy przy tym wskazaniu 4000 odcina ci paliwo?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Barek16

Post autor: Barek16 »

Nie nie ja to sprawdzałemk na luzie i poprostu już wyżej nie wyjdzie na gazie dochodzi do 4 tys i tak cały czas 4 tys a na banzynie max 3,5
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14512
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

chyba mnie nie zrozumiałeś... pytam się o taką sytuację: stojąc z włączonym silnikiem na luzie dajesz mu gaz aż do odcięcia (oczywiście robisz to na benie bo na lpg ci nie odetnie) i w momencie odcięcia ile ma na obrotomierzu? 4000? Bo jesli na luzie nie chce iść do odcięcia to może byc tak że faktycznie masz te 4000 obrotów a silnik nie chce sie wyżej kręcić... Ten punkt odcięcia to taki drugi punkt kalibracyjny - pierwszy to obroty jłowe a drugi odcięcie ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Barek16

Post autor: Barek16 »

hmm no to u mnie hyba nie odcina, na benzynie jak dałem gaz w spód to wyszło do 3,5 i wyżej nie poszło ale zapłonu nie odcięło
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14512
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Barek16, ja ci więcej nie pomogę, poczekaj na jakiegoś speca od grzebania w zegarach ;) polecam WieSia...ale on oststnio rzadko tu zagląda :( Może faktycznie cos popaliłeś przy tym mostkowaniu... Powodzenia
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Barek16

Post autor: Barek16 »

ok, dzięki za pomoc.
WieSiu pisał w swoim oście że jeśli pokazuje dwa razy za mało to trzeba dać dwa razy mocniejszy opornik ta stronka obliczyła mi że ten co jest w lewym dolnym rogu płytki ma oporność 221 KΩ czyli teraz miałbym załozyć 442 kΩ tlko co z tym ze na wolnych pokazuje dobrze :(
http://www.okaphone.nl/calc/opornik.sht ... 600&tol=10
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14512
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

wiesz co? jeśli piszesz o tym oporniku oznaczonym R1 to zdjęcie jest takie że nie za bardzo mam pewność co do odczytu kolorów ale wg stronki którą podałeś mi wychodzi 10,1 om... (brązowy, czarny, brązowy, złoty)...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
awf6

Post autor: awf6 »

witam.
wszystko ladnie cay ale jak patrzalam na mojej desce rozdzielczej nie mam niejsca zeby wstawic nowe zegary z obrotomierzem wiec musze chyba umocowac jakis osobny.
tylko jak???
ODPOWIEDZ