Wygląd czujników / wtyczek w Escorcie .

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Dziś po raz pierwszy klolem na konstruktorów escorta , tych co konstruowali MK7 z klimatyzacją.
Skończyły mi się szczotki na alternatorze i ładowanie wynosiło ok. 13,5 V i to się jeszcze wahało , miedzy 13,1 a 13,7 V.
W moim przypadku - alternator Bosh - 80A mocniejszy ze względu na klimę i ogrzewanie przedniej szyby.
Alternatora nie da się wyciągnąć na wierzch bo nad nim jest pompa wspomagania steru a pod nim pompa klimy .
Na szczęście udało mi się , po odkręceniu alternatora - wysunąć go trochę do przodu obok chłodnicy i tam w dziupli rozkrecić zadek , żeby się dostać do regulatora .

Cena nowego regulatora - 60 zł na szczęście alternator bosh więc regulator tańszy - gorzej jak by był Magneti Marelli lub produkowany w tej samej firmie Motorcraft.

Nie wiedział bym nic o tym , że słabiej ładuje , gdymym nie miał zamontowanego automatu do załączania światel - automat załącza światła gdy napięcie w instalacji jest równe 13,8V a , że nie było takie lub prawie nigdy to światełka przestały się załączać.
Po wymianie rególatora światła załączają się w ułamek sekundy po uruchomieniu silnika :mrgreen:

Warto było zamontować automat - gdyby nie on - roz.....ł bym akumulator :???:
Załączniki
stary regulator
stary regulator
Regulator jeszcze nie odkręcony od alternatora - alternator w dziupli
Regulator jeszcze nie odkręcony od alternatora - alternator w dziupli
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
omus
Posty: 69
Rejestracja: 25 paź 2007, 09:15
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: omus »

Witam. CO to jest, do czego służy i co ma za zadanie?
Załączniki
P1030262.JPG
P1030263.JPG
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

regulator cisnienia paliwa na listwie wtryskowej. odpowiada za utrzymanie prawidlowego cisnienia dla wtryskiwaczy
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ifu1 pisze:ale to chyba nie ten,jak go odlacze to wlwcza sie went.chlodnicy
jesli po chwili wlacza sie wentylator chlodnicy to wlasnie ten czujnik. W nowszych Escortach sterowanie wentylatorem bylo przez komputer silnika i komputer korzysta wlasnie z tego czujnika. Gdy go odpinasz to wlacza sie w tryb awaryjny i na wszelki wypadek odpala wentylator,zeby nie zagotowal sie silnik
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Rocky

Post autor: Rocky »

Czujnik ciśnienia układu klimatyzacji.

Znajduje się na osuszaczu. Impuls po przekaźniku leci do czujnika, jeśli ten stwierdzi, że ciśnienie w układzie jest odpowiednie odpala sprężarkę + wentylator na 1 biegu, jeśli nie blokuje sprężarkę i klima się nie włączy. Czujnik jest 4 pinowy.
Załączniki
733665393.jpg
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Decyduje także o tym kiedy włączyć wentylator na 2 bieg.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Wracając do tematu. Silnik 1,4 CVH i dwa czujniki:

Obrazek
- czujnik wskazujący temperaturę na zegarze.

Obrazek
- czujnik włączający wentylator chłodnicy.
Albercik

Post autor: Albercik »

Obiecane zdjęcia. Escort 1.3 EFI CL 60PS 1997r.

Czujnik ciśnienia oleju - wkręcony z tyłu bloku silnika koło cewki zapłonowej. W miarę łatwy dostęp przy posiadaniu odpowiednich narzędzi:

Obrazek

Termowłącznik wentylatora będący jednocześnie czujnikiem temperatury do kompa. Dostęp do niego jest totalnie ch**owy :| nie wiem jeszcze jak go wymienię. Ani dostać się do niego ręką, ani ch**em ani niczym :|

Obrazek

A tu poniżej zdjęcia jakiegoś czujnika, który jeszcze dziś pamiętałem do czego służy, ale już zdążyłem zapomnieć. Jak sobie przypomnę, to napiszę. Lokalizacja: za rolką od pompy wody. Wymiana: umiarkowanie skomplikowana.

ObrazekObrazek
Albercik

Post autor: Albercik »

Oto, jak wyglądają dwa czujniki z esa - po lewej jest czujnik temperatury (termowłącznik wentylatora), a po prawej czujnik ciśnienia oleju:

Obrazek

A tak wygląda stary czujnik temperatury:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 01 cze 2010, 21:01 przez Albercik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Przypominam , że jest to temat do wstawiania fotek czujników w Escorcie wraz z opisem .

Opornica wentylatora foto z bliska - odpowiada za drugi bieg - wyższe obroty wentylatora .

Zamiennik opornicy - od Renaulta - opornica wentylatora nawiewu - pasuje do wentylatora chłodnicy .
Załączniki
Opornica wentylatora nagrzewnicy - Renault
Opornica wentylatora nagrzewnicy - Renault
DSC00581.JPG
DSC00580.JPG
Ostatnio zmieniony 20 maja 2015, 22:45 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 2 razy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
oeriel
Posty: 654
Rejestracja: 22 lip 2009, 21:28
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: oeriel »

Escort 1995 HB5D MK7 benzyna 1.4

Czujnik temperatury płynu chłodzącego - termowłączik wentylatora. Zaznaczał nie bede bo na tych zdjeciach wyróżnia się w postaci zielono-czerwonej kompozycji. Wymieniałem go 2 razy, problem był nie z czujnikiem (tzn z pierwszym tak), ale z kostką i zwarciem na niej. A tak wygląda jego położenie:


Tutaj małoostre zbliżenie, czerwone to taśma izolująca, zielone - kostka czujnika.
Obrazek
pogląd na położenie w silniku:

Obrazek

i jeszcze od przodu
Obrazek
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Wygląd czujników / wtyczek w Escorcie .

Post autor: Yagr »

Mk5 1,6 EFI LJF (77kW/105KM)
TPS 91XF9B989- tak wygląda w środku czujnik położenia przepustnicy.
Wpadł mi w ręce uszkodzony TPS to go rozebrałem. Pojedyncza strzałka wskazuje uszkodzona ściezkę, na drugim foto podwójny ślizgacz jeżdżący po tych ścieżkach. Na wierzchu jeszcze jest sprężynka przyciśnięta deklem na stałe spojonym z obudową. W tym przypadku ślizgacze miały bardzo dużo zanieczyszczeń na końcach. Regenerację takich czujników można wykonać preparatem do regeneracji potencjometrów (np, "kontakt pr") ale trzeba wiedziec gdzie go zapodać. Z budowy wynika że można próbować psiknąć tym preparatem od spodu tam, gdzie wchodzi ośka od przepustnicy, szczelina jest mała ale preparat powinien dotrzeć do ścieżek. Inna możliwość to wywiercenie małego otworu i zaklejenie go po naprawie. Trzeba tylko wiedziec gdzie wiercić ;) W tym celu własnie rozbierałem tego TPS'a. Nie ma w nim dobrego miejsca do takiego wiercenia - z boku można trafić na ścieżkę, w deklu na sprężynę... W grę wchodzi tylko malutki 0,5-1,0mm otwór gdzieś na obwodzie dekla.
Załączniki
DSC_0105.JPG
DSC_0106.JPG
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Re: Wygląd czujników / wtyczek w Escorcie .

Post autor: S3ci0r »

wystarczy taki czujnik zanurzyć w jakimś naczynku wypełnionym alkoholem izopropylowym i wymerdać go w nim, wtedy mamy pewność że ciecz dotrze tam gdzie powinna ;)
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Wygląd czujników / wtyczek w Escorcie .

Post autor: Yagr »

Alkohol nie nadsztukuje zerwanej ścieźki ale powinien ładnie wypłukać. Tyle ze trzeba by po takim zabiegu psiknąć do śtodka jakiejś wazeliny w sprayu bo to nie moze chodzic zupełnie na sucho. Wytrą się szybko ścieżki.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ