Pobór prądu z akumulatora przy wyłączonym silniku

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

to jeszcze ja coś od siebie
Jeżeli tylko sam pobór - to ściągasz plusową klemę z aku - plusową końcówkę miernika do słupka a minusową do klemy

Jeśli ładowanie chcesz pomierzyć
poluźnić klemę , odpalić silnik , przyłożyć plusową końcówkę miernika do słupka aku a minusową do klemy , ściągnąć klemę - odczytać wynik
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Jamszoł pisze:to jeszcze ja coś od siebie
Jeżeli tylko sam pobór - to ściągasz plusową klemę z aku - plusową końcówkę miernika do słupka a minusową do klemy
Mam zamiar pojutrze sprawdzić pobór.
Czyli mam ściągać kleme plusową. Z miernika drut plusowy na słupek plusowy a drut minusowy na kleme plusową ??
Na mierniku jaki zakres ustawić ??
Jaka jest NORMA ? np. od 1A do 5A
Czy silnik musi być zimny czy ciepły ??

Posiadam rozdzielacz, a w nim wsadzone 3 wtyki, jeden od ładowania fona, drugi do nawigacji (podłączony cały czas w navi), trzeci to zasilacz samochodowy do ładowania laptopa. Te trzy świecą diodkami. Nie wiem czy nie rozładuje mi nowy aku w nocy ??
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Miernik możesz ustawić na max - najwyżej poda Ci wskazanie po przecinku
Mikosz pisze:Czyli mam ściągać kleme plusową. Z miernika drut plusowy na słupek plusowy a drut minusowy na kleme plusową ??
Dokładnie tak
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Mikosz pisze:Jaka jest NORMA ? np. od 1A do 5A
kilkanascie mA, a w deklu bez kompa to w zasadzie tyle co zegarek to kilka mA [podpowiem 0,01 (10mA)-0,02A(20mA) pobor np 0,1(100mA) daje nam ok 2.4Ah na dobe czyli aku 72Ah wyzre do zera w 30 dni ... w praktyce diesla w zimie pewnei bys nie mogl uruchomic po okolo tygodniu wiec to jest juz duzo za duzo]


i radzilby odpinac ta zapalniczke, bo taki zasilacz nawet bez obciazenia (przetwornica) moze te kilkadziesiat mili amper pozrec, navi tez jak przymrozi baterie moze troche pobierac ... spokojnie moze to w skarjnym przypadku przekroczyc 0,1A - oczywiscie jesli auto stoi dluzsze okresy bo jak dzien w dzien robi kilkadziesiat km to nie ma co sobie wogole glowy zawracac
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

u mnie w jednym i drugim wpierdziela przy wyłączonej stacyjce ok 0,18A
Po 2 tygodniach nie ma mowy , żeby wóz odpalić
Jeśli bym nie jeździł wcale przez ten czas
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

w dieslu tez jest komputer.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
jaro
Posty: 1663
Rejestracja: 31 gru 2006, 18:00
Lokalizacja: Łambinowice
Pojemność: 1600
Rocznik: 1989
Generacja: MK4
Nadwozie: Cabrio

Post autor: jaro »

ja tam swojego odpale po trzech tygodniach nie odpalania
jest escort MK IV 1.6 cabrio xr3i
jest BMW 330d kombi
jest Fiesta MK6 1.25 PB
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14512
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Wiesiu, nie w kaźdym dieslu- u mnie kompa brak ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Yagr pisze:Wiesiu, nie w kaźdym dieslu- u mnie kompa brak
tak wiem, ja tez nie mialem ;)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Arcadio
Posty: 2784
Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojemność: 2000
Rocznik: 1995
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: Arcadio »

też to muszę zrobić ;) koledze prąd brało radio i aku padał co chwilę. taki model był co żarł cały czas napięcie ;)
Escort Cabrio RS
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Jamszoł pisze:Miernik możesz ustawić na max - najwyżej poda Ci wskazanie po przecinku
Mikosz pisze:Czyli mam ściągać kleme plusową. Z miernika drut plusowy na słupek plusowy a drut minusowy na kleme plusową ??
Dokładnie tak
Zrobiłem jak pisałem wyżej i jest coś nie tak. Na mierniku ustawiłem na wszystkie zakresy co jest zaznaczone w kółku na żółto a na wyświetlaczu cały czas ZERO. Na pewno miernik dobry bo działa stan spoczynku nowego aku 12,67 V. Chyba że na inny zakres mam ustawić namierniku ??
Załączniki
miernik.jpg
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

kabel plusowy wepnij pod pomiar amperów :)
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

S3ci0r pisze:kabel plusowy wepnij pod pomiar amperów
znaczy gdzie mam ustawić ? podaj jednostki :oops: Jak nie chcesz rysować to podaj godziny gdzie ustawić.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

Mikosz, daj model tego miernika to ci pokażę gdzie wpiąć te przewody do mierzenia w miernik, teraz zapewne masz ustawione pod mierzenie V a nie A ;)
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

S3ci0r, AAA wiem o co chodzi :mrgreen: Chodzi o to żeby wtyk kabelka czerwonego przestawić z V na mA. Faktycznie czerwony jest wpięty na V a czarny na COM. Lece sprawdzić :)
ODPOWIEDZ