Pobór prądu z akumulatora przy wyłączonym silniku
Moderator: Moderatorzy
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
to jeszcze ja coś od siebie
Jeżeli tylko sam pobór - to ściągasz plusową klemę z aku - plusową końcówkę miernika do słupka a minusową do klemy
Jeśli ładowanie chcesz pomierzyć
poluźnić klemę , odpalić silnik , przyłożyć plusową końcówkę miernika do słupka aku a minusową do klemy , ściągnąć klemę - odczytać wynik
Jeżeli tylko sam pobór - to ściągasz plusową klemę z aku - plusową końcówkę miernika do słupka a minusową do klemy
Jeśli ładowanie chcesz pomierzyć
poluźnić klemę , odpalić silnik , przyłożyć plusową końcówkę miernika do słupka aku a minusową do klemy , ściągnąć klemę - odczytać wynik
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Mam zamiar pojutrze sprawdzić pobór.Jamszoł pisze:to jeszcze ja coś od siebie
Jeżeli tylko sam pobór - to ściągasz plusową klemę z aku - plusową końcówkę miernika do słupka a minusową do klemy
Czyli mam ściągać kleme plusową. Z miernika drut plusowy na słupek plusowy a drut minusowy na kleme plusową ??
Na mierniku jaki zakres ustawić ??
Jaka jest NORMA ? np. od 1A do 5A
Czy silnik musi być zimny czy ciepły ??
Posiadam rozdzielacz, a w nim wsadzone 3 wtyki, jeden od ładowania fona, drugi do nawigacji (podłączony cały czas w navi), trzeci to zasilacz samochodowy do ładowania laptopa. Te trzy świecą diodkami. Nie wiem czy nie rozładuje mi nowy aku w nocy ??
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
kilkanascie mA, a w deklu bez kompa to w zasadzie tyle co zegarek to kilka mA [podpowiem 0,01 (10mA)-0,02A(20mA) pobor np 0,1(100mA) daje nam ok 2.4Ah na dobe czyli aku 72Ah wyzre do zera w 30 dni ... w praktyce diesla w zimie pewnei bys nie mogl uruchomic po okolo tygodniu wiec to jest juz duzo za duzo]Mikosz pisze:Jaka jest NORMA ? np. od 1A do 5A
i radzilby odpinac ta zapalniczke, bo taki zasilacz nawet bez obciazenia (przetwornica) moze te kilkadziesiat mili amper pozrec, navi tez jak przymrozi baterie moze troche pobierac ... spokojnie moze to w skarjnym przypadku przekroczyc 0,1A - oczywiscie jesli auto stoi dluzsze okresy bo jak dzien w dzien robi kilkadziesiat km to nie ma co sobie wogole glowy zawracac
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- WieSiu
- Posty: 23254
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
w dieslu tez jest komputer.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23254
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
tak wiem, ja tez nie mialemYagr pisze:Wiesiu, nie w kaźdym dieslu- u mnie kompa brak
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Zrobiłem jak pisałem wyżej i jest coś nie tak. Na mierniku ustawiłem na wszystkie zakresy co jest zaznaczone w kółku na żółto a na wyświetlaczu cały czas ZERO. Na pewno miernik dobry bo działa stan spoczynku nowego aku 12,67 V. Chyba że na inny zakres mam ustawić namierniku ??Jamszoł pisze:Miernik możesz ustawić na max - najwyżej poda Ci wskazanie po przecinkuDokładnie takMikosz pisze:Czyli mam ściągać kleme plusową. Z miernika drut plusowy na słupek plusowy a drut minusowy na kleme plusową ??