Pobór prądu z akumulatora przy wyłączonym silniku
Moderator: Moderatorzy
Pobór prądu z akumulatora przy wyłączonym silniku
Witam. Wyszedł kolejny problem z moim Essim. Polega on na tym ze po wyłączeniu silnika z akumulatora pobierany jest prad ok 3,5-4 A co powoduje ze po calej nocy aku jest pusciutki. Sprawdzilem w skrzynce miernikiem co taki prad pobiera i znalazlem bezpiecznik oznaczony nr 32 przez ktory taki wlasnie prad plynie. Po jego wyciagnieciu wszystko jest ok tzn. prad pobierany z akumulatora oscyluje w granicach 0.06 A. Wie ktos moze od czego ten bezpiecznik jest, bo wg ksiazki jest od klimy i rozruchu silnika ale ja niestety klimy nie mam a silnik i tak zapala
- WieSiu
- Posty: 23261
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
shaft, poproboj dokladnie wszystki urzadzenia elektryczne w aucie, ktore po odlaczeniu bezpiecznika nie dzialaja i zobacz czy jak podlaczasz ten bezpiecznik to sie rzeczywiscie na nim iskrzy (albo sprawdz na samym bezpieczniku jaki przez niego prad przeplywa), moze to duze Ci nie pomoze w usunieciu przyczyny,ale moze cos wykluczy...
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Alarmu nie mam. Prad przeplywajacy przez bezpieczniki juz sprawdzilem i na wszystkich jest rowne 0A jedynie wlasnie na bezpieczniku nr 32 plynie taki sam prad jak pobierany z akumulatora wiec pewno cos gdzies daje zwarcie. Niestety wg ksiazki tak jak na poczatku napisalem jest to bezpiecznik od sprzegla elektromagnetycznego sprezarki klimatyzacji i rozruchu silnika jednak u mnie musi byc od czegos innego bo klimy nie mam a silnik zpala normalnie. Sprawdze jeszcze ten rozrusznik tak jak sugerowal Leszek, moze faktycznie gdzies sie obluzowal kabel i do czegos dotyka robiac niepelne zwarcie. Zobacze jak wstane rano i dam wtedy znac na forum czy czegos sie dowiedzialem
Doszedlem co powoduje zwarcie, i chyba to z mojej wlasnej winy Niedawno rozbieralem skrzynke bezpiecznikow bo nie dzialalo mi radio i faktycznie byly zimne luty( ponoc czesta usterka) Zlozylem wszystko w calosc lacznie ze zworkami no i niestety jedna ze zworek byla przyczyna a dokladnie zworka w miejscu przkaznika oznaczonego jako nr 4. Teraz pytanie gdzie ta zworka powinna byc. Moze ktos rozbieral juz skrzynke bezpiecznikow i ma rozpiske gdzie co włozyć?? Bo wg ksiazki WKŁ nie bardzo wszystko pasuje, a po kolei sprawdzac to chyba wieki zajmie. Z gory dzieki za pomoc wszystkim
- WieSiu
- Posty: 23261
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
proponuje przegladnac zdjecia z naprawy mojej skrzynki bezpiecznikow ( TUTAJ ), byc moze cos Ci to pomoze, z tym ze ja mam TD i do tego wersje Ghia (wiecej elektryki przez wyposazenie, mniej elektryki przez silnik),ale mysle ze to nie powinno duzej roznicy robic, mam nadzieje, ze te fotki Ci pomoga. A tak w ogole,to trzeba bylo od razu mowic,ze grzebales tam cos bylo by znacznie latwiej
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23261
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
rozpinasz kleme minusowa, do klemy przykladasz jedena z koncowek miernika, a do akumulatora druga. najlepiej zeby miernik na wszelki wypadek byl ustawiony na zakres 10A, jesli bedziesz chcial dokladniejszy pomiar i bedzie miescil sie w zakresie to potem zmieniasz zakres.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982