Pobór prądu z akumulatora przy wyłączonym silniku

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

dokładnie good
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

No i już po pomiarach jestem.

Z wsadzonym rozdzielaczem z trzema wpiętymi wtykami trzech ładowarek na mierniku pokazało :
Zakres miernika 200m (A z linią stałą i przerywaną) = 101,5mA a bez rozdzielacza 18,5 mA
Zakres miernika 200 (A z falą) = 1.8 a bez rozdzielacza 0.

Jakie jest Wasze zdanie ? niski pobór to jest ? Lepiej codziennie wyjąć wtyk rozdzielacza z gniazda czy zostawić wpięty ?
Zaznaczam że nie jeżdżę tylko do kościoła. Dziennie robię sporo kilosów. Podczas wymiany oleju bede wiedział ile wynosi średnia km dziennie :P
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

0,1Ah => 2,4Ah ci pozre z aku na dobre. jak jezdzisz codziennie to moze siedziec, ale jak sie rozchorujesz i zrobisz tydzien przerwy to jak pojawia sie przymrozki to mozesz miec problem z odpaleniem !
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

cidzej, z jednostek elektryki jestem noga więc 101,5 mA to ile jest Ah ? ehh czarna magia.
Awatar użytkownika
jakobs72
Posty: 900
Rejestracja: 15 paź 2006, 22:47
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: jakobs72 »

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14512
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Mikosz, cidzej ci juz napisał:
to 101,5mA to ~0,1A (dokładnie 0,1015A) a to oznacza że w ciągu każdej godziny z akumulatora znika 0,1 Ah razy 24godziny na dobę to masz 2,4Ah. Jesli masz akumulator np. 60Ah to łatwo wyliczyć że te 60AH podzielić na 2,4Ah =25dni - tyle czasu te zasilacze wyżrą aku do zera ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

oczywiscie wyliczenie Yagra jest czystoteoretyczne - wystarczy sobie wyobrazic chocby rozladowanie aku 72Ah do polowy pojemnosci (37Ah) i probe odpalenia z czegos takiego fordowskiego diesla przy -10stC :P jak latwo sie domyslec realnie nie odpalisz auta juz po kilku dniach a nie po 25 jak wynika z rachunkow Yagra
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Należy wziąć poprawkę na minusowe temperatury , które równie dobrze zżerają pojemność aku :)
Cidzej napisał o -10C
A więc z tego zapodanego przez niego 72Ah zostanie najwyżej 50Ah - to co skonsumują odbiorniki w autku
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

No to pomogliście i wyjaśniliście co nie co :D W okresie zimowym na minusowych temperaturach wyjmię wtyczke rozdzielacza i tak bede jezdzic do wiosny jak się ociepli.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A to taki problep w wyciągnięciem tej wtyczki :shock:
Jeśli nie to jak gasisz silnik i wychodzisz z woza - wyciągaj wtyczkę a jak wóz ponownie odpalisz to ją wetknij
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Jeśli nie to jak gasisz silnik i wychodzisz z woza - wyciągaj wtyczkę a jak wóz ponownie odpalisz to ją wetknij
Tak robie właśnie ale wtedy jak trzeba któryś sprzęt naładować to wepnę rozdzielacz do gniazda :P
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Zawsze można przerobić zasilanie zapalniczki tak , żeby było za kluczykiem i będzie spokój
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ