czy ładowanie aku na długiej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21660
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Post autor: Jamszoł » 18 sty 2020, 20:01

Sprawdziłem dziś z rana aku - przed uruchomieniem
Wóz stał nieruszany od wtorku - napięcie przed otworzeniem woza 12,61 V - gęstość elektrolitu mierzona refraktometrem - 1,29
Czyli jest bardzo OK
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Awatar użytkownika
Mateklobez
Posty: 2861
Rejestracja: 16 wrz 2009, 21:32
Lokalizacja: Łobez / Rees
Pojemność: 1597
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback
Kontakt:

Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Post autor: Mateklobez » 19 sty 2020, 16:38

Ja swój zmierzyłem, 12,4 V trzyma po ponad 2 tygodniach od odłączenia od prostownika. Jak będzie trzymał po włożeniu do auta to wstrzymam się z kupnem nowego.
Zachodniopomorska Elita
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015

Awatar użytkownika
krisu
Posty: 469
Rejestracja: 17 lut 2016, 17:20
Lokalizacja: EP
Pojemność: 1100
Rocznik: 2000
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Post autor: krisu » 19 sty 2020, 21:35

Zakupiłem przed chwilą ten testerek,który poleca Pan Andrzej Maciąg ze Świata Akumulatorów ;)

https://allegro.pl/oferta/tester-do-bat ... MWYxZGU%3D
2009-2017 Escort mk7
2018- Seicento 1.1 SPI

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21660
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Post autor: Jamszoł » 20 sty 2020, 00:14

Poszedłeś w moje ślady :d
pisałem Ci o nim
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 21346
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Post autor: WieSiu » 20 sty 2020, 08:34

Mateklobez pisze:
19 sty 2020, 16:38
Ja swój zmierzyłem, 12,4 V trzyma po ponad 2 tygodniach od odłączenia od prostownika. Jak będzie trzymał po włożeniu do auta to wstrzymam się z kupnem nowego.
to bardzo słaby wynik.
Orion 1.6 79KM 1985 Automat
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Lancia Phedra 3.0 204KM 2004
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21660
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Post autor: Jamszoł » 20 sty 2020, 09:53

Dokładnie
Gdyby był podłączony w samochodzie - pracował komputer + autoalarm z czujnikami ( w tym czujniki ruchu ) to było by OK
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 11237
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Post autor: kupiec » 20 sty 2020, 13:03

Nie jestem elektrykiem, automatykiem, kosmonautą czy lekarzem ale mierzenia akumulatora miernikiem to o kant dupy itd. Nie raz tak mierzyłem i było ponad 12 V a samochód nie odpalił. Pewien Bosch był ładowany 24 godz i miernik wskazał ponad 12 V a rozrusznik tylko raz zakręcił. Prąd rozruchowy jest ważny
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21660
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Post autor: Jamszoł » 20 sty 2020, 13:25

ważna jest gęstość elektrolitu a nie parametry elektryczne
O ym cały czas piszę a co niektórzy się tylko naśmiewają , że Jamszoł wciąż drąży temat akumulatorów
Jak jest odpowiednia gęstość elektrolitu to i pojemność jest w miarę zachowana
A do pomiaru prądu rozruchu dobry jest tester - Autol BT 360
Zmierzy i napięcie i pojemność w procentach pokaże stan naładowania aku i stan pojemności + dodatkowo oporność wewnętrzną akumulatora + ładowanie alternatora na wolnych i wysokich obrotach + dudnienie alternatora
Oczywiście - ktoś nie chce - to nie kupuje ale uważam , że jeden taki w rodzinie się przydaje
A szczególnie tam gdzie akumulator nie ma korków ani magicznego oczka - które jest korkiem i można je z każdego akumulatora wytargać na moment
Nie ma pojemności na aku to nawet jak aku ma na "postoju" 12,5 V to wóz może nie odpalić bo w trakcie rozruchu napięcie spadnie np. poniżej 7V i dupa
Przypomnę , że większość tak zwanych ładowarek lidlowskich nie doładuje akumulatora
Odtworzy tylko parametry elektryczne ale nie odtworzy chemicznych
Nowe akumulatory mają domieszkę wapnia i tu potrzeba co najmniej 16V aby zagęścić elektrolit
U mnie po tygodniu stania akumulator miał 12,61V a podczas uruchamiania silnika tak jak widać na zrzucie ekranu
Załączniki
Screenshot_20200120-141000_BatteryMonitor.jpg
Autol BT 360.jpg
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Awatar użytkownika
krisu
Posty: 469
Rejestracja: 17 lut 2016, 17:20
Lokalizacja: EP
Pojemność: 1100
Rocznik: 2000
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Post autor: krisu » 20 sty 2020, 18:32

Kupiec ,tu też masz 12,7V,ale co z tego,jak to praktycznie trup,zakręcisz raz,może dwa i uj.
Zobacz jaka jest sprawność i jaka rezystancja,tam w zasadzie jest woda zamiast elektrolitu.

Obrazek
2009-2017 Escort mk7
2018- Seicento 1.1 SPI

Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 11237
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Post autor: kupiec » 20 sty 2020, 19:26

Matkowi to wytłumacz nie mnie. Ja mam nowy aku z Mercedesa
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 21660
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Post autor: Jamszoł » 20 sty 2020, 20:47

Opór wewnętrzny 23 m Ohm a powinien być koło 8
6.11.2010/28.08.2012_16.30

Awatar użytkownika
krisu
Posty: 469
Rejestracja: 17 lut 2016, 17:20
Lokalizacja: EP
Pojemność: 1100
Rocznik: 2000
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Post autor: krisu » 20 sty 2020, 21:36

Jamszoł pisze:
20 sty 2020, 20:47
Opór wewnętrzny 23 m Ohm a powinien być koło 8

4 chlupiące
9 żele
11 agm
2009-2017 Escort mk7
2018- Seicento 1.1 SPI

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11056
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Post autor: cidzej » 20 sty 2020, 23:13

Jamszol odwaliles kawal dobrej roboty. Gratki :) fajnie, że komuś się chce tak zgłębiać temat i zostawiać tą wiedzę na forum, bo kto wie za parę lat może któryś z nas zechce skorzystać z tych opisów i dostanie wiedzę w pigułce. Może nawet warto połączyć te porady i zrobić pierwszy od lat opis napraw w odpowiednim dziale.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415

Awatar użytkownika
krisu
Posty: 469
Rejestracja: 17 lut 2016, 17:20
Lokalizacja: EP
Pojemność: 1100
Rocznik: 2000
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Post autor: krisu » 21 sty 2020, 15:48

Dzisiaj przyszedł ten tester i od razu poleciałem na pomiary

czarne aku w seju
sprawność 100%
naładowanie 98%
opór 7
gęstość 1,27
spoczynkowe 12,74V


czerwone aku w piwnicy po 2 tyg. ładowania
sprawność 100%
naładowanie 98%
opór też 7
gęstość 1,28
spoczynkowe 12,80V


aku w nissanie roboczym
sprawność 41%
naładowanie 98%
oporu nie pamiętam
2009-2017 Escort mk7
2018- Seicento 1.1 SPI

Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4546
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Re: czy ładowanie aku na dużej trasie przywróci mu pełną sprawność?

Post autor: S3ci0r » 21 sty 2020, 21:51

które aku były ładowane stefpolem? :)
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d

ODPOWIEDZ