Alternator

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Alternator

Post autor: Jamszoł »

ewentualnie to masz o wyzszych temperaturach pracy
http://www.cynel.com.pl/index.php/pl/pr ... pb40-laski
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Alternator

Post autor: Yagr »

takie tam.... sztuka dla sztuki ;)
Załączniki
DSC_0284.JPG
DSC_0285.JPG
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Re: Alternator

Post autor: WieSiu »

Ładnie :) zupełnie bez sensu robota jak moja przy orionie ;)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Alternator

Post autor: Yagr »

Jestem tego w pełni świadomy :D
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Alternator

Post autor: Yagr »

Altek poskładany, Ostatecznie wymieniłem łożysko, które miało luz oraz szczotki w regulatorze. Przy montażu miałem małą zagwozdkę bo na pierwszy rzut oka można było albo dokręcić uzwojenie stojana do obudowy albo założyć szczotki - wykonanie obu tych czynności wydawało się niemożliwe :lol: Nie regenerowałem alternatora mitsubishi do tej pory więc musiałem to jakoś wymyślić. Ostatecznie okazało się że robi się to przy pomocy długiego drutu, którym blokujemy szczotki i przewlekamy go przez otwór w obudowie. Następnie dokręcamy uzwojenie stojana, zakładamy wirnik i skręcamy całość i dopiero wtedy wyciagamy drut zwalniając szczotki. Otwór w obudowie jest zatkany gumową zaślepką. W regulatorze otwór jest łatwy do zlokalizowania. Ponadto wyjaśniło się po co w szczotkach mitsubishi są dziurki na końcu ;) Właśnie pod ten drut. Gdyby ktos jeszcze miał z tym problem to dla ułatwienia wrzucam fotki ilustrujące ten patent. I znowu potwierdza się stara maksyma: nie ma to jak kawał drutu ;)
Załączniki
DSC_0330.JPG
DSC_0329.JPG
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3468
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Re: Alternator

Post autor: darcun4 »

He,he. Miałem ostatnio na warsztacie podobny wynalazek tylko Hitachi. I ........poległem, bo właśnie nie skumałem patentu "druciarskiego".
ODPOWIEDZ