Problem z zapłonem na rozgrzanym silniku.

Moderator: Moderatorzy

Zzakrzak
Posty: 19
Rejestracja: 07 lip 2013, 11:55
Lokalizacja: Katowice

Problem z zapłonem na rozgrzanym silniku.

Post autor: Zzakrzak »

Witam. Problem z zapłonem w moim Escort'cie, ma ktoś pomyśl gdzie szukać? Po dłuższej jeździe jak silnik się zagrzeje i wentylator załączy nie można uruchomić silnika. Brak reakcji na przekręcenie kluczyka. Rozrusznik nawet nie kręci. Początkowo myślałem że to problem z rozrusznikiem, który jednak wymieniłem i problem dalej występuje. Na krótko zapala (poprzez zwarcie na rozruszniku). Wymieniłem tez cewkę --> brak poprawy.

Jak samochód się ochłodzi to odpala bez problemu. Co może być przyczyną?

Ford Escort MK7
1.4 Kombi
1996
55 kW
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Problem z zapłonem na rozgrzanym silniku.

Post autor: kupiec »

No nie możliwe :d
TTTM :) jak pijaki wrócą ze zlotu to porady udzielą :) w sumie ja to mam na codzień :d
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Re: Problem z zapłonem na rozgrzanym silniku.

Post autor: WieSiu »

Też tak mam :p
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Problem z zapłonem na rozgrzanym silniku.

Post autor: Jamszoł »

Jak wentylator chodzi to pewnie ma za mało prunda na rozrusznik
A akumulator sprawdzałeś jakie ma napięcie w trakcie rozruchu ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Zzakrzak
Posty: 19
Rejestracja: 07 lip 2013, 11:55
Lokalizacja: Katowice

Re: Problem z zapłonem na rozgrzanym silniku.

Post autor: Zzakrzak »

Próbuje uruchomić jak już wentylator nie chodzi --> nawet po godzinie od wyłączenia silnika jak się utrzymuje wysoka temperatura to nie ma możliwości zapalenia.

Po jakimś czasie załóżmy 2h zapala bez problemu, jak już silnik się ochłodzi. Nie bardzo rozumiem tutaj zależność od napięcia na akumulatorze. Bardziej bym się dopatrywał przyczyny w przewodach elektrycznych gdzie pod wpływem temp. większa się rezystancja przewodów i wtedy jest za mały prąd. Może wymiana wiązki? Co myślicie?
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3468
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Re: Problem z zapłonem na rozgrzanym silniku.

Post autor: darcun4 »

Przed wymianą wiązki zawsze możesz podać napięcie prosto z aku na rozrusznik w czasie kiedy nie chce odpalić i zobaczysz, czy to przewody są przyczyną.
Zzakrzak
Posty: 19
Rejestracja: 07 lip 2013, 11:55
Lokalizacja: Katowice

Re: Problem z zapłonem na rozgrzanym silniku.

Post autor: Zzakrzak »

Na krótko zapala. Także może coś od stacyjki?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Problem z zapłonem na rozgrzanym silniku.

Post autor: Jamszoł »

Zzakrzak pisze:Na krótko zapala. Także może coś od stacyjki?
Na "krótko" przed czy za elektromagnesem ?
Jeśli elektromagnes jest zasyfiony/skorodowany wewnątrz- to pod wpływem ciepła przestaje wciągać ten pipek co jest w środku i nie zapodaje prunda do wirnika
Wymiana elektromagnesu i jest git
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11729
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Re: Problem z zapłonem na rozgrzanym silniku.

Post autor: cidzej »

Kostka stacyjki (mozna zrobic zworke i sprawdzic) lub kostka na kablu idacym od stacyjki w okolicach grodzi - wystarczy ja pominac
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Problem z zapłonem na rozgrzanym silniku.

Post autor: Yagr »

Ewentualnie brak porządnego kontaktu na łaczeniu kabelków na alternatorze.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Re: Problem z zapłonem na rozgrzanym silniku.

Post autor: WieSiu »

Yagr pisze:Ewentualnie brak porządnego kontaktu na łaczeniu kabelków na alternatorze.

kabelki sie lacza na rozruszniku z tego co pamietam
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Re: Problem z zapłonem na rozgrzanym silniku.

Post autor: Yagr »

a faktycznie się mnie z ładowaniem gubionym mylnęło - wina zlotu :D
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ