Niedziałająca dmuchawa - pytanie laika

Moderator: Moderatorzy

Pysio
Posty: 5
Rejestracja: 12 gru 2015, 12:44
Lokalizacja: Kraków

Niedziałająca dmuchawa - pytanie laika

Post autor: Pysio »

Witam wszystkich serdecznie!

Tak jak w nazwie tematu, mam problemy z działaniem dmuchawy. Pewnego pięknego dnia zaczęła działać bardzo słabo, przy następnym odpaleniu silnika nie dawała już znaku życia (na żadnym biegu, wcześniej działała tylko na 3). Przekopałem się przez całą masę tematów opisujących naprawę, więc teoretycznie wiem co trzeba robić. Problem jednak w tym, że każdy chwyta pierwszy raz za śrubokręt. Chciałbym najpierw sprawdzić, czy sama dmuchawa jest sprawna. W tym celu muszę podłączyć zasilanie bezpośrednio z akumulatora. No i tutaj pada moje absurdalne pytanie - jak to zrobić? Dokopałem się do rezystora dmuchawy (poniżej zdjęcia), ale jak bezpośrednio doprowadzić zasilanie? Krokodylkami spiąć + na aku z wyjściami rezystora? Totalnie się nie znam na elektryce, a zanim oddam sprzęt do mechanika chciałbym zawęzić obszar poszukiwań usterki. Więc prosiłbym o jakiś opis jak to dokładnie mam zrobić, najlepiej słowami na tyle prostymi, żeby przedszkolak zrozumiał ;)

http://zapodaj.net/3354f47cf7af9.jpg.html

http://zapodaj.net/dc2e3d0723417.jpg.html

http://zapodaj.net/c1b0d44058555.jpg.html
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Pysio pisze: Krokodylkami spiąć + na aku z wyjściami rezystora?
Dokładnie tak ale - radzę umieścić żarówkę po drodze z aku do krokodylka BO
Bo gdybyś zrobił jakieś zwarcie do żarówka zaświeci i nic więcej się nie stanie a jeśli nie będzie żarówki to zrobisz zwarcie
Jeśli z żarówką będziesz zapodawał prunda to żarówka zacznie się żarzyć ale wiatrak ruszy - trochę wolniej - ale ruszy
Oczywiście jeśli jest sprawny
Jeśli ruszy to zapodaj prunda na wejście każdej z opornic - sprawdzisz wtedy rezystory czy są OK
Jeśli tak to będziesz musiał dorwać się do puszki bezpiecznikowej - niestety
Co do puszki bezpiecznikowej to ten temat może troche Ci pomoże
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=2480
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Pysio
Posty: 5
Rejestracja: 12 gru 2015, 12:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pysio »

radzę umieścić żarówkę po drodze z aku do krokodylka
Czyli jeden kabel z aku do żarówki, drugi od żarówki do rezystora? Czy jednym kablem jednocześnie chwycić żarówę i wyjście rezystora? No i czy żarówka zwykła, "domowa" czy lepiej samochodową H4?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Kabel do żarówki i drugi z żarówki do krokodylka
Czyli połączenie szeregowe
Żarówka samochodowa 12V - obojetnie jaka
Może być reflektorowa lub pomocnicza ( np od kierunku czy wstecznego)Żaróka pełni w tym obwodzie rolę bezpiecznika - który się nie przepali
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

ostatnio kega podobny problem mial w pastuchu, u niego po prostu pomoglo czyszczenie silnika i smarowanie tulei/lozysk bo nie wiem co on tam mial :D a nie potrafil wytlumaczyc :d jemu dzialala tylko dmuchawa na 3 biegu jak przywalil w deske :DDD
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Pysio
Posty: 5
Rejestracja: 12 gru 2015, 12:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pysio »

Dmuchawa podłączona na krótko - brak oznak życia. Więc wychodzi na to, że część do wymiany. Trochę nadziei dał mi kupiec, bo jakiś czas temu jak dmuchawa nie zadziałała, to po uderzeniu w deskę ruszyła. Zajrzałem dzisiaj właśnie pod deskę, ale na oko wszystko jest tam ok. W każdym razie dziękuję bardzo za pomoc :)
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Pysio, pamietaj, ze nadzieja umiera ostatnia ;)
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

może same styki przy dmuchawie sie zjarały - ale to by trzeba było zanurkować do wiatraka :(
Co wcale nie jest takie łatwe
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Pysio
Posty: 5
Rejestracja: 12 gru 2015, 12:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pysio »

kupiec, wiem, ale wcześniej umierają dmuchawy ;) Jamszoł - możliwe, ale to już robótka, do której nie mam ani warunków, ani umiejętności niestety.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

zdemontowac i sprawdzic bo moze sie omazac ze nie trzeba kupowac nowego
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23234
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Pysio, w wersji bez klimy wyjęcie wiatraka nie jest trudne o ile zdejmiesz plastikowa ściankę grodziowa,max 10 srubek do odkrecenia i będziesz wszystko wiedział, najwyżej nowy wentylator przy okazji sobie założysz i oszczędzisz wg mnie 100zł na robociznie. A może też da radę stary naprawić to będzie prawie darmowa sprawa
Ostatnio zmieniony 13 gru 2015, 17:05 przez WieSiu, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Pysio
Posty: 5
Rejestracja: 12 gru 2015, 12:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pysio »

Dzisiaj rano wsiadam do samochodu, odpalam i tak sentymentalnie przekręcam pokrętło od nawiewu... I dmuchawa działa, magia. Pobawiłem się chwilę, gasiłem samochód i zapalałem ponownie, a dmuchawa dalej chodzi. Gdy wyciągnąłem kluczyki, zamknąłem drzwi, otworzyłem i odpaliłem - dmuchawa znowu znikła. Po prostu zgłupiałem. Finalnie samochód trafił do elektryka samochodowego, bo jeżeli to jakieś przepięcie na kablach - to patrząc po moim pierwszym poście lepiej, żebym się do tego nie zabierał :)
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3468
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

patrząc po moim pierwszym poście lepiej, żebym się do tego nie zabierał
:500:
Chciałem to właśnie zaproponować już kilka dni temu, ale nie chciałem "nowego" za bardzo zrażać.
Musisz ciągle pamiętać, że w Escortach na wiele ich problemów jest stwierdzenie, że TTTM.
Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Post autor: jk1978 »

Dla mnie to skrzynka jest sprawcą takiego zachowania
ODPOWIEDZ