Obrotomierz od Diesla...do silnika benzynowego...

Moderator: Moderatorzy

Robson

Obrotomierz od Diesla...do silnika benzynowego...

Post autor: Robson »

kupiłem na allegro licznik z obrotomierzem i koles mówił że jest od benzyniaka..jak go wczoraj dostałem to się okazało że jednak jest od diesla....po podłączeniu obrotomierz pokazuje strasznie niskie obroty, przy połowie orotów silnika pokazuje dopiero ok. 1000obr/min. Czy da rade przerobić ten obrotomierz żeby dobrze pokazywał?? czytałem poradę jak zamontowć licznik z obrotmierzem w dziale "porady i naprawy" może w tym przypadku też wystarczy wymienić jakiś rezystor???
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23261
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

prawdopodobnie wystarczy tylko zmienic rezystor,ale co do wartosci to musisz eksperymentalnie poprobowac, raz dac mniejszy raz wiekszy. Mysle ze warto sprawdzic. Potem podaj jaka jest wartosc oryginalnego w dieslu rezystora
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Robson

Post autor: Robson »

wartość oryginalnego to 187kohm...na jaki zmienić???
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23261
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

troche duza ta wartosc rezystancji, ale nic.... Sproboj dac taki rezystor zeby suma rezystancji potencjometru ktory jest przy tym rezystorze i tego nowego rezystora byla 508 kohm (ten potencjometr i rezystor powinny byc polaczone sciezkami w szeregu). W Escortach po 1990 roku bez elektronicznego sterownika zaplonem wlasnie powinna byc taka rezystancja jak Ci teraz napisalem.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
KriSSo

Post autor: KriSSo »

Ja tam, jak kupiłem białe zegary kompletne, to obrotek był od diesla. Zmieniłem sobie tylko elektronikę (przełożyłem cały moduł) z moich fabrycznych zegarów i teraz nowe śmigają bez żadnego problemu.
Yukas

Post autor: Yukas »

"robson" a może chciałbyś sprzedać te zegary, bo ja właśnie szukam do swojego diesla i nigdzie nie moge znaleźć, a do benzyniaków są co chwile na Allegro :?::?::?:
Robson

Post autor: Robson »

....Szkoda że wcześniej nie zapronowałeś "Yukas" kupna...bo jeszcze w piątek byłem wściekły na kolesia z allegro że sprzedał mi od diesla i wtedy bym go na peno odsprzedał ...ale teraz już przerobiłem go znaczy przelutowałem opornik tak jak pisał "WieSiu" i wszystko śmiga bez problemów:) a przyznaje super się prezentuje ten licznik w porównaniu z tym z zegarkiem....teraz raczej go nie zamienie.... a mam jeszcze mały problem z nim bo wskaźnik od paliwa nie pokazuje mi stanu benzynki..po włączeniu stacyjki wskazówka się cofa...a jak podłączę kabelek od czujnika paliwa pod wskaźnik od temperatury to pokazuje dobrze....nie wiem co jest grane.:(
Yukas

Post autor: Yukas »

To trudno się mówi "robson" ... Za późno się obudziłem i znalazłem Twojego posta.

Jeśli nie pokazuje Ci paliwa to zmień cały wskaźnik od paliwa, bo napewno coś jest padnięte z tym wskaźnikiem skoro po podłączeniu do temperatury działa.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23261
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

yukas, to moze tez sobie kup obrotomierz od benzyny i przerob go w sposob odwrotny do tego co zrobil robson, wlasnie po to prosilem, zeby podal rezystancje rezystora tego co ma obrotomierz diesla, by ktos potem mogl z tego skorzystac.

Robson, super ze dziala, nie wiedzialem szczerze mowiac ze tak latwo mozna diesla przerobic na benzyne (obrotomierz), myslalem, ze to bedzie bardziej skomplikowane, ale jednak jest banalne.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Robson

Post autor: Robson »

ja też z początku miałem przerażenie w oczach bo myślałem że to nie do przerobienia...ale jak sie okazało wszystko jest zupełnie proste..troche zacięcia i można przerobić łatwym sposobem obrotomierz od diesla do benzyniaka.

"Yukas" jak chcesz to możemy zrobić w ten sposób że, jak kupisz licznik z obrotomierzem od benzyniaka to możemy się wymienić obrotkami, wlutuję ci ten oryginalny opornik i to wszystko!!!:)

A co sądzicie o tym wskaźniku paliwa, że tak dziwnie się zachowuje??

[ Dodano: Sro 29 Cze, 2005 ]
..jeszcze dodam że po podłączeniu kabelka od temperatury pod wskaźnik od paliwa to działa prawidłowo .... z tym że chyba w tych nowszych licznikach wskaźnik od paliwa po wyłączniu stacyjki nie opada (wskazówka) ..i tu jak wyłączyłem stacyjkę to wskazówka pozostała w miejscu jaką wskazała temp......więc dlaczego działa wskaźnik od paliwa po podłączniu do niego kabla od czujnika temp.??? a nie działa prawidłowo (bo wskazówka opada na dno po włąćzeniu stacyjki) gdy podłącze pod niego kabel od czujnika ze zbiornika????
misiek

Post autor: misiek »

robson pisze:187kohm
hmm mam nadzieje ze bedzie pasowac bo umnie na wolnych pokazuje ponad 5000 :P
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14516
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Dzisiaj grzebałem w licznikach i dość istotne info n/t tych osławionych oporników.

Rezystor R7 z płytki obrotomierza ma następujące wartości:

dla zeteca - R7>>221kΩ, R8 nastawny>>60kΩ (obrotomierz z oznaczeniem "2E" na tarczy)
dla CVH - R7>>475kΩ, R8 nastawny>>100kΩ (obrotomierz z oznaczeniem "2" na tarczy)
dla diesla - R7>>187kΩ, R8 nastawny - nieznany (obrotomierz z oznaczeniem "D" na tarczy) - to dane z powyższego tematu.

Są to wartości odczytane z kodu paskowego wlutowanych oporników, gdy będę dziergał dalej to pomierze je jeszcze po wylutowaniu dla pewności. Oczywiście dane dotyczą essa Mk5-6 bo zegary z Mk7 to trochę "insza inszość" :lol:
Ostatnio zmieniony 29 cze 2012, 22:02 przez Yagr, łącznie zmieniany 2 razy.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23261
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Yagr, a nie wspomne o tym,ze zalozenie elektroniki silnika z CVH MK5 do MK7,to dopiero doswiadczalne dobieranie rezystancji ;)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ