Rożnice w podłączeniu cewki Ford a cewki Motorcraft

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Rożnice w podłączeniu cewki Ford a cewki Motorcraft

Post autor: jk1978 »

no więc jak już gdzieś napisałem kupiłem nową cewkę do Escorta. Nie luknąłem jednak że mam założoną cewkę motorcraft a kupiłem cewkę ford. wiem że motorcraft to ford ale są jednak różnice przy podłączeniu przewodu 1 i 4

cewka ford http://allegro.pl/ford-escort-mk7-1-3-c ... 95896.html
cewka motorcraft http://allegro.pl/ford-escort-1-6-16v-e ... 73796.html

i teraz pytanie. czy podłączyć przewody do cewki ford tak jak są w starej cewce motorcraft czy zamienić pozycjami przewód 4 z 1. niby piszą na innych forach by zakładać tak jak było i nic nie zmieniać ale wolę mieć pewność. cewkę zmieniam bo jakimś cudem mam pękniętą obudowę z boku i dzieją się cyrki jak jest wilgotno, jak jest deszcz lub śnieg. dzięki
Awatar użytkownika
harnasiowy
Posty: 954
Rejestracja: 30 wrz 2013, 14:07
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: harnasiowy »

Jak będziesz miał pomieszane 1z4 to od razu będzie widać po pracy silnika.
Regeneracja Przewodów Wspomagania, klimy itp.
Pneumatyka i Hydraulika
Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Post autor: jk1978 »

To wiem ale wolę nie ryzykować złego podłączenia :-)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nie będzie żadnej różnicy :razz:
Tłoki 1i 4 chodzą razem tak jak 2 i 3
Cewki mają takie rozwiązanie , że napięcie pojawia sie na 1 i 4 wyjściu równocześnie a później równocześnie na 2 i 3 wyjściu
To nie jest aparat zapłonowy gdzie napięcie pojawiało się po kolei na każdym wyjściu
Tu masz na 2 wyjściach jednocześnie
Zawsze iskra jest na 2 świecach jednocześnie , czyli tak jak tłoki chodzą parami 1z 4 oraz 2z3
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

podpinaj tak jak jest oznaczone na cewkach. swoją drogą kostki do cewek masz takie same?
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Post autor: jk1978 »

kształt wejścia na kostkę identyczny (3pinowa kostka) :-). czyli mam podpinać 1-1, 2-2,3-3, 4-4. :-), a nie 1-4, 2-2, 3-3, 4-1 - bo taki układ wyszedł by jakbym nie zamieniał przewodów miejscami :-)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

jk1978, i tak na 1-4 masz iskre jednocześnie a potem na 2-3
To jest podwójna cewka
Możesz i tak i tak podłączyć - jak tam Ci pasuje lub wyjdzie
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Post autor: jk1978 »

Temat do zamknięcia. Potwierdzam że przy różnicy o której mówiłem przy cewce ford i cewce motorcraft przewody zostawiamy tak jak były oryginalnie ponieważ inaczej jest problem z długością przewodu nr 1 i 4 (wsumie przewody można zamienić ale są na styk z długością). Auto śmiga idealnie po podmianie miejscami przewodu 1 z 4.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Cóż... różne silniki - różne cewki - chociaż w środku jest niby to samo to różnice wynikają m.in. z miejsca montażu czy innego układu osprzętu pod maską. Te dwie cewki z linków są do różnych silników.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

No przeca mówiłem :razz:
Trza słuchac starszego :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Temat zostawie otwarty - może ktoś cos znowu sie zapyta ?
A tak to będzie otwierał następny podobny temat
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Post autor: jk1978 »

Yagr pisze:Te dwie cewki z linków są do różnych silników.
są podobno stosowane naprzemiennie :-)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

są podobno stosowane naprzemiennie :-)
no przecież ci działa ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
jk1978
Posty: 770
Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojemność: 1800
Rocznik: 1997
Generacja: MK1
Nadwozie: Hatchback

Post autor: jk1978 »

No przecież wiem.tak tylko mówię. jak dla mnie temat sie wyczerpał :-). dzięki za pomoc
ODPOWIEDZ