klakson nie działa...

Moderator: Moderatorzy

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

klakson nie działa...

Post autor: elnino »

znowu problemy z elektryką tym razem klakson

styki czyste
dodatkowa masa i echo...

na krótko działa, bezpiecznik sprawdzony. gdzie dalej szukać przyczyny?

[ Dodano: Nie 28 Lip, 2013 ]
tak napisałem że na krótko działa :) dodam że na starej skrzynce działo się to samo więc skrzynka raczej odpada. gdzie wyłazi kabel plusowy z titka? bo leci mi on w prawy błotnik i nie widzę gdzie wychodzi z powrotem
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14512
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

elnino, najpierw sprawdź czy ci się na kablu zasilającym pojawia 12V po wcisnięciu klaksonu. W essach jest standardowo tylko kabel zasilający (+) a masa jest brana z mocowania. Bardzo często to mocowanie jest skorodowane na tyle że titek przestaje śpiewać. Jeśli zasilanie pojawia się a kablu po wciśnięciu przycisku to tylko sprawa masy lub walniety klakson może być przeszkodą. Jesli zasilanie sie nie pojawia to trzeba jechac po kablu...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

zasilanie jest ponad 12V na kablu po wciśnięciu.

klakson ma dwa wtyki i tak jak mówię na krótko działa natomiast po podłączeniu + i - nie.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14512
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

elnino, weź krótki kabelek, zapodaj minus z najbliższej masy i powinno zatrąbić ;) U mnie jest ciągle 6V na kablu zasilającym więc czeka mnie głębsze grzebanie ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

elnino, kabel minusowy , który wychodzi od klaksona - zapodaj pod śrubę , która trzyma klakson
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

już pociągnąłem nawet bezpośrednio do aku i nic...
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14512
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

elnino, masz podobny efekt jak u mnie- na krótko działa a zamontowany nie - ja wymieniłem i znowu działa. Spróbuj podmienić na inny ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

przełącznik zespolony
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

S3ci0r, w escorcie klakson nie jest w zespolonym :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

nonam pisze: w escorcie klakson nie jest w zespolonym :P
dokładnie nie jest ale bez zespolonego nie ma klaksonu ;)
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

ELpYndoL pisze:dokładnie nie jest ale bez zespolonego nie ma klaksonu ;)
dziękuję dobranoc. tam są takie 2 bolce które powinny dotykać do pierścienia na którym jest taśma poduszki powietrznej w momencie wciśnięcia kiery. jeśli coś tam jest nie tak to nie będzie klaksonu. jako że zespolony dość często ulega awarii to ja bym się temu przyjrzał dokładnie zwłaszcza że to są 3 śrubki i mamy go na wierzchu
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

jakby to był zespolony to bym nie miał napięcia na kablu z klaksonu a ten jest. zeby było śmieszniej silnik ostygnął i klakson działa... :/
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14512
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

elnino pisze:silnik ostygnął i klakson działa... :/
Co wskazuje na kiepską masę ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Niekoniecznie
To może być wina samego klaksonu
Wyregulowany jest na samym skraju pracy a jak dostaje temperatury - rozszerza się ta płytka drgająca i nie wydaje dźwięku
Gdyby się przysłuchać to będzie wtedy delikatne puknięcie i nic więcej
Trzeba by było wcisnąć klakson na kierze - wziąć kluczyk - chyba 5 lub 6 i pokręcić śrubką - która jest tuż obok podpiętych kabli

Oczywiście to jedna z możliwości i wcale to nie musi być akurat w tym przypadku
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

on właśnie wtedy nie trąbi tylko tak pyka takim głuchym klankiem jakby chciał ale miał za mało siły żeby wydać odpowiednio głośny dźwięk, a że jest u mnie przymocowany do łapy do podnoszenia silnika na bloku to jest tak samo gorący jak silnik. będę musiał pomyśleć nad zamocowaniem go w innym miejscu.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
ODPOWIEDZ