żarząca się kontrolka ładowania i jej brak na zapłonie.
Moderator: Moderatorzy
- WieSiu
- Posty: 23254
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Na alternatorze powinno być 14,5, ciut za mało masz.
Weź teraz zmierz tak samo ale na rozruszniku,a potem na akumulatorze i będziesz wiedzieć na którym odcinku spada Ci napięcie.
Weź teraz zmierz tak samo ale na rozruszniku,a potem na akumulatorze i będziesz wiedzieć na którym odcinku spada Ci napięcie.
Ostatnio zmieniony 17 lip 2013, 16:51 przez WieSiu, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
panowie chyba znalazłem. !!
rozebrałem wszystko łącznie ze zderzakiem chłodnicą w akcie desperacji i rozberałem wszystko po kolei.
Okazuje się, że kabel z alternatora do rozrusznika był zgnity na tym uchu mocującym i po zgięciu go pękł. wymieniłem.
Ponadto cieniutki kabelek z drugiej śruby alternatora taki niebieski był przerwany przy kostce która jest zaczepiona przy wentylatorze. Zarobiłem kostkę na nowo i ... akuś na zapłonie świeci, po zapaleniu zaś nie żarzy się.
ładowanie 14,2 w porywach 14,4V
przypuszczam że to wszystko przez ostatnie ulewy kiedy wjechałem po same drzwi w wodę i auto zgasło, musiało wtedy zerwać te kable ale że miało to jeszcze jakiś styk to działało a widocznie wymieniając sprzęgło panowie całkowicie uwalili cieniutki kabel który po chamsku był przewieszony z drugiej strony belki na chłodnicę więc nawet go nie widziałem póki nie zdjąłem zderzaka.
rozebrałem wszystko łącznie ze zderzakiem chłodnicą w akcie desperacji i rozberałem wszystko po kolei.
Okazuje się, że kabel z alternatora do rozrusznika był zgnity na tym uchu mocującym i po zgięciu go pękł. wymieniłem.
Ponadto cieniutki kabelek z drugiej śruby alternatora taki niebieski był przerwany przy kostce która jest zaczepiona przy wentylatorze. Zarobiłem kostkę na nowo i ... akuś na zapłonie świeci, po zapaleniu zaś nie żarzy się.
ładowanie 14,2 w porywach 14,4V
przypuszczam że to wszystko przez ostatnie ulewy kiedy wjechałem po same drzwi w wodę i auto zgasło, musiało wtedy zerwać te kable ale że miało to jeszcze jakiś styk to działało a widocznie wymieniając sprzęgło panowie całkowicie uwalili cieniutki kabel który po chamsku był przewieszony z drugiej strony belki na chłodnicę więc nawet go nie widziałem póki nie zdjąłem zderzaka.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
powstał jeszcze jeden problem, akumulator z rana po nocce 12,6 (mierzone przez gniazdo zapalniczki bo nie chciało mi sie maski otwierać ale pewnie różnicy dużej nie ma). Czyli ok, natomiast podczas odpalania rozrusznik nie kręci tak żwawo jak kiedyś. Jest to dwuletni regenerowany w całości rozrusznik z Boscha. ALE co ważne każde następne odpalenie idzie od strzała, tylko to pierwsze. Po nocce (pomimo że mamy lato).
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
- WieSiu
- Posty: 23254
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
bo moze juz dojechales troche akumulator i ma mniej Amperow na odpalanie ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
czyli co podładować prostownikiem? musiałbym w ogóle sobie kupić prostownik czy ma znaczenie jaki kupię czy każdy jeden może być?
AKUMULATOR BOSCH SILVER S5 008 77Ah 780A
AKUMULATOR BOSCH SILVER S5 008 77Ah 780A
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
- WieSiu
- Posty: 23254
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
elnino, podjedz do kogos kto zajmuje sie sprzedaza akumulatorow, on Ci albo za darmo albo za pare zl sprawdzi akumulator pod obiazeniem, warto z tego skorzystac,zeby nie generowac zbednych kosztow.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23254
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Jeśli poniżej 12,5V
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
kris, to że akumulator bez obciążenia ma 12,6V to nic specjalnego, nie oznacza to że jest dobry, mój z punta miał 12,4V, a pod obciążeniem zjeżdżał szybko do 4V, benzyna nie odpali, a diesel tym bardziej, więc sprawdzanie go "na sucho" to nie sprawdzanie, najlepiej jechać gdzieś gdzie akumulatory sprzedają i sprawdzą go pod obciążeniem i jego pojemność, bo to też potrafi zadziwić.
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.
Kierowca bombowca.
Kierowca bombowca.
- kupiec
- Posty: 12697
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Diesel potrzebuje duzy prad rozruchowy moj stary aku mial 12,6 a rozruchowego tyle ze bena miala by biede odpalic
U mnie sprawdzenie aku grzalka i jakims komputerem kosztuje 5zl a jak powiesz ze kupisz u nich nowy to za darmo
U mnie sprawdzenie aku grzalka i jakims komputerem kosztuje 5zl a jak powiesz ze kupisz u nich nowy to za darmo
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Zrobiłem sobie pomiary napięcia przed chwilą i tak:
Po nocce nie ruszany - 12,6V
Zapłon II - 12,3V
Włączony przekaźnik świec żarowych - 11,8V
Po wyłączeniu grzania świec - 12,3
Rozruch spadek - 10,8V w chwili kręcenia
Jałowy tuż po odpaleniu 13,9V
3000obr - 14,0V
pełne obciążenie 13,9V
bez obciążenia 14,0V
alternator - 14V
Zastanawia mnie jedno może to dość istotne. Mam akumulator 77Ah 780A a alternator 70A i szczerze od jego wymiany nie sprawdzałem jakie jest napięcie aku podczas ładowania. Czy te wyniki mogą być zaniżone ze względu na akumulator o dużej pojemności? Chcę rozwiać wszelkie wątpliwości, a jak nie to w poniedziałek pojadę na pełną diagnostykę akumulatora i alternatora.
Po nocce nie ruszany - 12,6V
Zapłon II - 12,3V
Włączony przekaźnik świec żarowych - 11,8V
Po wyłączeniu grzania świec - 12,3
Rozruch spadek - 10,8V w chwili kręcenia
Jałowy tuż po odpaleniu 13,9V
3000obr - 14,0V
pełne obciążenie 13,9V
bez obciążenia 14,0V
alternator - 14V
Zastanawia mnie jedno może to dość istotne. Mam akumulator 77Ah 780A a alternator 70A i szczerze od jego wymiany nie sprawdzałem jakie jest napięcie aku podczas ładowania. Czy te wyniki mogą być zaniżone ze względu na akumulator o dużej pojemności? Chcę rozwiać wszelkie wątpliwości, a jak nie to w poniedziałek pojadę na pełną diagnostykę akumulatora i alternatora.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
- WieSiu
- Posty: 23254
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Jak dla mnie wartości dość ok. Tylko tego 10,8V pewien nie jestem, ale to sprawdzi ten od akumulatorów w ciągu minuty
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982