żarząca się kontrolka ładowania i jej brak na zapłonie.
Moderator: Moderatorzy
żarząca się kontrolka ładowania i jej brak na zapłonie.
Od jakiegos czasu swieci mi lampka akumulatora z tym ze widac ja tylko jak jest ciemno. Alternator nowy, akumulator roczny, pasek nowy. Po ulewach mam wrazenie ze pojawil sie ten problem. Akumulator ma na jalowym 12.4 ostatnio mial jeszcze 14 jak sie zaczal pojawiac problem tyle ze wtedy lampka zapalala sie rowniez delikatnie i tylko w zakresie 1800-2000 obr. A teraz wystarczy ze po odpaleniu auta je przegazuje. Natomiast na zaplonie w ogole nie swieci jak dotychczas
Ostatnio zmieniony 17 lip 2013, 17:00 przez elnino, łącznie zmieniany 2 razy.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Przy samym zapłonie (przekręcona stacyjka na 2 i nieodpalony silnik) kontrolka świeci bo alternator gdy nie ładuje - zapodaje minus(mase) w stronę kontrolki - plus na nią idzie ze skrzynki bezpieczników
Jest to jednocześnie tak zwany prąd wzbudzenia dla alternatora
Gdy alternator zaczyna ładować - zapodaje napięcie w stronę kontrolki
Wtedy mamy jednakowe napięcie dochodzące do żarówki z dwóch stron i żarówka gaśnie
Żarówka w trakcie pracy silnika zaświeci gdy mamy różnicę napięcia między alternatorem a skrzynką bezpieczników
Wni0sek z tego co napisałeś - alternator do naprawy
Którąś diodę na mostku trafił jasny niebieski
Jest to jednocześnie tak zwany prąd wzbudzenia dla alternatora
Gdy alternator zaczyna ładować - zapodaje napięcie w stronę kontrolki
Wtedy mamy jednakowe napięcie dochodzące do żarówki z dwóch stron i żarówka gaśnie
Żarówka w trakcie pracy silnika zaświeci gdy mamy różnicę napięcia między alternatorem a skrzynką bezpieczników
Wni0sek z tego co napisałeś - alternator do naprawy
Którąś diodę na mostku trafił jasny niebieski
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Mi się wydaje że coś jest z regulatorem napięcia. Może źle się szczotki dotarły. Ewentualnie przewody sprawdź. Jeśli mówisz że po ulewach , to może gdzieś się brud wkradł. Olej ewentualnie i szczotki się ślizgają. Alternator na stół zajrzyj do regulatora i poskładaj na spokojnie wszystko. Musi śmigać. Jak to nie pomoże to zostaje instalacja. Może gdzieś kabel nadkruszony. Zobacz tam wkoło. Lubią te kable korodować. Właśnie tam koło bloku silnika.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jeśli kontrolka nie świeci po przekręceniu kluczyka to raczej jest to wina "mostka"
Czyli coś z diodami się dzieje
Wtedy również i regulator nie będzie poprawnie ładował bo nie da rady
Zapewne altek trzeba rozbebeszyć jak i również trzeba się przyjrzeć połączeniu kabelka , który idzie z alternatora do rozrucznika i drugi z rozrusznika do aku
Czyli coś z diodami się dzieje
Wtedy również i regulator nie będzie poprawnie ładował bo nie da rady
Zapewne altek trzeba rozbebeszyć jak i również trzeba się przyjrzeć połączeniu kabelka , który idzie z alternatora do rozrucznika i drugi z rozrusznika do aku
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
poczyscilem klemy kable końcówki
mase dodatkową zrobiłem.
na alternatorze dokrecilem kable.
ogolnie bez zmian no może poza tą jedną.
jak zapale auto akumulator pokazuje
od 12,4 do 12,6
pod obciążeniem całkowitym wszystko wlaczone na full 11.98 ale to wszystko jeszcze na nie przegazowanym silniku po prostu zapalony.
jak go przegazowalem choc minimalnie to napiecie jest od 13,6 do 14V wydaje mi sie ze to malo. no a lampka dalej swieci na zapalonym a raczej żarzy się bo w dzień w ogóle tego nie widać natomiast przy stacyjce na poz. II nie świeci w ogóle ta kontrolka.
mase dodatkową zrobiłem.
na alternatorze dokrecilem kable.
ogolnie bez zmian no może poza tą jedną.
jak zapale auto akumulator pokazuje
od 12,4 do 12,6
pod obciążeniem całkowitym wszystko wlaczone na full 11.98 ale to wszystko jeszcze na nie przegazowanym silniku po prostu zapalony.
jak go przegazowalem choc minimalnie to napiecie jest od 13,6 do 14V wydaje mi sie ze to malo. no a lampka dalej swieci na zapalonym a raczej żarzy się bo w dzień w ogóle tego nie widać natomiast przy stacyjce na poz. II nie świeci w ogóle ta kontrolka.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
- WieSiu
- Posty: 23254
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
chinski czy oryginal ?elnino pisze:hyh nówka alternator ?
W chinskich tak czasem bywa Skorzystaj z gwarancji 24 miesiecznej ktora przysluguje kazdej osobie fizycznej co kupila z paragonem lub fakura.
A jak nie gwarancja,to zdejmij go, przelutuj wszystkie mozliwe polaczenia i jest duza szansa ze sie naprawi.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Bylem w punkcie gdzie sprzedaja akumatory zmierzyl mi na klemach porzadnym miernikiem stwierdzil ze ladowanie jest. 14.1 bez obciazenia i 13.8 z pelnym obciazeniem. A lampka dalej swieci tzn zarzy sie a na zaplonie wcale... juz jestem glupi
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
- WieSiu
- Posty: 23254
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Jeśli nie kłamią to ja też głupi jestem
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
alternator mierzyłem przed chwila, na tym grubym kablu + masa do silnika 14V
ten cieniutki kabel + do silnika minus z miernika 14V
Jestem jeszcze głupszy niż byłem, chyba powymieniam w pizdu wszystkie kable na nowe i zobacze co dalej.
ten cieniutki kabel + do silnika minus z miernika 14V
Jestem jeszcze głupszy niż byłem, chyba powymieniam w pizdu wszystkie kable na nowe i zobacze co dalej.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km