żarząca się kontrolka ładowania i jej brak na zapłonie.

Moderator: Moderatorzy

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

żarząca się kontrolka ładowania i jej brak na zapłonie.

Post autor: elnino »

Od jakiegos czasu swieci mi lampka akumulatora z tym ze widac ja tylko jak jest ciemno. Alternator nowy, akumulator roczny, pasek nowy. Po ulewach mam wrazenie ze pojawil sie ten problem. Akumulator ma na jalowym 12.4 ostatnio mial jeszcze 14 jak sie zaczal pojawiac problem tyle ze wtedy lampka zapalala sie rowniez delikatnie i tylko w zakresie 1800-2000 obr. A teraz wystarczy ze po odpaleniu auta je przegazuje. Natomiast na zaplonie w ogole nie swieci jak dotychczas
Ostatnio zmieniony 17 lip 2013, 17:00 przez elnino, łącznie zmieniany 2 razy.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Przy samym zapłonie (przekręcona stacyjka na 2 i nieodpalony silnik) kontrolka świeci bo alternator gdy nie ładuje - zapodaje minus(mase) w stronę kontrolki - plus na nią idzie ze skrzynki bezpieczników
Jest to jednocześnie tak zwany prąd wzbudzenia dla alternatora
Gdy alternator zaczyna ładować - zapodaje napięcie w stronę kontrolki
Wtedy mamy jednakowe napięcie dochodzące do żarówki z dwóch stron i żarówka gaśnie
Żarówka w trakcie pracy silnika zaświeci gdy mamy różnicę napięcia między alternatorem a skrzynką bezpieczników
Wni0sek z tego co napisałeś - alternator do naprawy
Którąś diodę na mostku trafił jasny niebieski
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kamil4769
Posty: 134
Rejestracja: 18 paź 2011, 01:55
Lokalizacja: Ustka

Post autor: kamil4769 »

Mi się wydaje że coś jest z regulatorem napięcia. Może źle się szczotki dotarły. Ewentualnie przewody sprawdź. Jeśli mówisz że po ulewach , to może gdzieś się brud wkradł. Olej ewentualnie i szczotki się ślizgają. Alternator na stół zajrzyj do regulatora i poskładaj na spokojnie wszystko. Musi śmigać. Jak to nie pomoże to zostaje instalacja. Może gdzieś kabel nadkruszony. Zobacz tam wkoło. Lubią te kable korodować. Właśnie tam koło bloku silnika.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli kontrolka nie świeci po przekręceniu kluczyka to raczej jest to wina "mostka"
Czyli coś z diodami się dzieje
Wtedy również i regulator nie będzie poprawnie ładował bo nie da rady
Zapewne altek trzeba rozbebeszyć jak i również trzeba się przyjrzeć połączeniu kabelka , który idzie z alternatora do rozrucznika i drugi z rozrusznika do aku
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kris

Post autor: kris »

na początku tytuł wprowadził mnie w błąd,najlepiej go popraw,a co do samego problemu to miałem ostatnio podobny,okazało się ,że kabel ze starości się ukruszył,wymiana przewodu i po problemie ;)
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

poczyscilem klemy kable końcówki
mase dodatkową zrobiłem.
na alternatorze dokrecilem kable.

ogolnie bez zmian no może poza tą jedną.

jak zapale auto akumulator pokazuje
od 12,4 do 12,6
pod obciążeniem całkowitym wszystko wlaczone na full 11.98 ale to wszystko jeszcze na nie przegazowanym silniku po prostu zapalony.
jak go przegazowalem choc minimalnie to napiecie jest od 13,6 do 14V wydaje mi sie ze to malo. no a lampka dalej swieci na zapalonym a raczej żarzy się bo w dzień w ogóle tego nie widać natomiast przy stacyjce na poz. II nie świeci w ogóle ta kontrolka.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
jaro
Posty: 1663
Rejestracja: 31 gru 2006, 18:00
Lokalizacja: Łambinowice
Pojemność: 1600
Rocznik: 1989
Generacja: MK4
Nadwozie: Cabrio

Post autor: jaro »

Altek do remontu ;)
jest escort MK IV 1.6 cabrio xr3i
jest BMW 330d kombi
jest Fiesta MK6 1.25 PB
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

hyh nówka alternator ?
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

elnino pisze:hyh nówka alternator ?
chinski czy oryginal ?

W chinskich tak czasem bywa :D Skorzystaj z gwarancji 24 miesiecznej ktora przysluguje kazdej osobie fizycznej co kupila z paragonem lub fakura.

A jak nie gwarancja,to zdejmij go, przelutuj wszystkie mozliwe polaczenia i jest duza szansa ze sie naprawi.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
kris

Post autor: kris »

elnino pisze:jak zapale auto akumulator pokazuje
od 12,4 do 12,6
brak ładowania,posprawdzaj kable,u mnie też nie było ładowania,przygotowałem sie na wymiane regulatora i mostka a mechanik dzwoni i mówi że altek dobry a znalazł ułamany przewód.
Weź no sprawdź napięcie na samym altku.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

elnino pisze:hyh nówka alternator ?
Że nówka to jeszcze o niczym nie świadczy
Po mojemu - walnięty mostek diodowy
Alternator do naprawy lub tak jak Rafał napisał
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

Bylem w punkcie gdzie sprzedaja akumatory zmierzyl mi na klemach porzadnym miernikiem stwierdzil ze ladowanie jest. 14.1 bez obciazenia i 13.8 z pelnym obciazeniem. A lampka dalej swieci tzn zarzy sie a na zaplonie wcale... juz jestem glupi
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jeśli nie kłamią to ja też głupi jestem :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
kris

Post autor: kris »

Już Ci napisałem,zmierz napięcie na alternatorze,bezpośrednio na nim ;)
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

alternator mierzyłem przed chwila, na tym grubym kablu + masa do silnika 14V
ten cieniutki kabel + do silnika minus z miernika 14V

Jestem jeszcze głupszy niż byłem, chyba powymieniam w pizdu wszystkie kable na nowe i zobacze co dalej.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
ODPOWIEDZ