RS mk7 95r zgasł i nie chce odpalić , pali bezpiecznik .

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

Czyli jak wyjmę przekaźnik opisany w mojej skrzynce jako
R1 będzie to przekaźnik od pompy paliwa ?
R2 jest od silnika ?

Czy mogę je podmienić dla testu na jakieś inne z mojej skrzynki ?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23236
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

majbiker, Ty masz inna skrzynke niz mial Jamszol w czarnuchu :( inne sa nazwy przekaznikow. Ale najepierw powiedz ktory bezpiecznik przepala,bez tego nie ma mowy o pomocy. A ze klapki w escortach i skrzynki sa rozne,to po prostu zrob zdjecie na 100% swojej skrzynki i podaj numer bezpiecznika :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

WieSiu pisze:majbiker, Ty masz inna skrzynke niz mial Jamszol w czarnuchu :( inne sa nazwy przekaznikow. Ale najepierw powiedz ktory bezpiecznik przepala,bez tego nie ma mowy o pomocy. A ze klapki w escortach i skrzynki sa rozne,to po prostu zrob zdjecie na 100% swojej skrzynki i podaj numer bezpiecznika :)
Fotkę skrzynki już wkleiłem ,wcześniej .
nr.16 ------20 A Rozruch zimnego silnika, układ sterowania pracą silnika
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

a ja bym zerknal to co wiesiu robil Arcadio czyli czy nie poszly kable od cewek
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

cidzej pisze:a ja bym zerknal to co wiesiu robil Arcadio czyli czy nie poszly kable od cewek
Oki
Czyli wyciągnąć przekaźnik/przekaźniki tylko które ?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

majbiker, na dobry początek to zamiast bezpiecznika - zrób sobie żaróweczkę bo nie nastarczysz na bezpieczniki :mrgreen:
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=6502
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

majbiker pisze:R1 będzie to przekaźnik od pompy paliwa ?
R2 jest od silnika ?
R2 to pompa
Ten przekaźnik jest charakterystyczny - nieco węższy i mniejszy od pozostałych
Przylutowywałem do niego kabelek - jest na foto w temacie co zapodałem
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

Wyciągnę po kolei te przekaźniki i zobaczę czy ,,będzie,, świecił bezpiecznik .
Czyli można przyjąć że po usunięciu obu przekaźników , bezpiecznik powinien być bez napięcia po przekręceniu kluczyka w stacyjce ?

- Czy jak usunę przekaźnik od pompy to zakręci rozrusznik ? Będzie on dostawał napięcie ?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23236
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

cidzej pisze:a ja bym zerknal to co wiesiu robil Arcadio czyli czy nie poszly kable od cewek
dzieki majbiker tym fotkom, sporo juz wiem :)

co do tego za co ten bezpiecznik odpowiada,to zasila on system alarmowy/modul centralnego zamka (jak wystepuje),przekaznik Power hold relay (info o tym ze silnik dziala), oraz 2 cewki na silniku. Takze do przejrzenia masz wiazke silnikowa pod czerwonym deklem i kawalek poza deklem. Jak nigdy nie ruszales to i tak trzeba to w koncu ruszyc,bo potem spustoszenie niezle robi. W temacie auta arcadia i moim cabrio gdzies sa zdjecia wiazki jak taka wiazka potrafi wygladac po latach uzytkowania silnika 2.0. Nie radze bawic sie juz w przekrecanie kluczyka,tylko odpiac akumulator i sprawdzic wiazke,bo niestety moze Ci tez komputer uszkodzic,a to juz spory koszt i problem.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

WieSiu pisze: Nie radze bawic sie juz w przekrecanie kluczyka,tylko odpiac akumulator i sprawdzic wiazke,bo niestety moze Ci tez komputer uszkodzic,a to juz spory koszt i problem.
Oki
Ob-lukam kable od cewek zapłonowych do wiązki i dokąd da się popatrzeć pod maską .

Jeśli okaże się że kable są wizualnie w porządku , to jaki proponujesz krok żeby sprawdzić co pali bezpiecznik ?
- co odłączyć / odłączać aby znaleźć wadliwy element ?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23236
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

majbiker pisze:Jeśli okaże się że kable są wizualnie w porządku , to jaki proponujesz krok żeby sprawdzić co pali bezpiecznik ?
jak sa oryginalne w takiej grubszej izolacji,to na pewno nie sa ok,wiec ruszajac te kable na pewno bedziesz musial je naprawic. Wg schematow wiecej urzadzen niz to co wyzej wypisalem nie ma na tym bezpieczniku,wiec jak te kable bedziesz mial idealne,to bedzie mi ciezko pomoc.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

A tak jak ,,blondynce,, możesz wytłumaczyć jak biegnie prąd .

Po przekręceniu stacyjki ----> zasila bezp. nr16. i gdzie dalej ----> ?
- jakiś przekaźnik ?
- pompa paliwa ?
- rozrusznik
- alternator
- cewki zapłonowe .

Chciałbym te elementy odłączyć aby je wyeliminować .

Żadnej wiązki nigdy nie rozbierałem , ani nikt inny w tym aucie .

Czy to ta wiązka ?
Obrazek
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23236
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

znam droge od bezpiecznika.

Z bezpiecznika idzie na cewki tego typu wiązką co dales na fotce przed chwila. Plus jest brany wlasnie tędy. Minus brany jest z komputera w momencie gdy dziala silnik.

Ty masz sprawdzic kable idace od cewek na odcinku pod pokrywa czerwona do ok 10-20cm poza pokrywa (juz na zewnatrz silnika). Na tym odcinku najczesciej izolacji to okablowanie juz nie ma od dawna.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

WieSiu pisze: Ty masz sprawdzic kable idace od cewek na odcinku pod pokrywa czerwona do ok 10-20cm poza pokrywa (juz na zewnatrz silnika). Na tym odcinku najczesciej izolacji to okablowanie juz nie ma od dawna.
Jutro oblukam , ewentualnie w poniedziałek .

[ Dodano: Pon 25 Lut, 2013 ]
Wywala mi bezp. nr13 , a nie jak błędnie podawałem nr16.
Ktoś wie za co odpowiada ten bezp. nr13.
Obrazek
Obrazek

Sprawdzałem kable pod pokrywą ,,czerwoną,, i trochę dalej , są w stanie takim sobie.
Co jeszcze sprawdzić ?

[ Dodano: Nie 24 Mar, 2013 ]
Dzięki wszystkim za pomoc i poświęcony czas .

Powodem problemów był przetarty kabel w wiązce na podłużnicy po stronie pasażera .
ODPOWIEDZ