RS mk7 95r zgasł i nie chce odpalić , pali bezpiecznik .

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

RS mk7 95r zgasł i nie chce odpalić , pali bezpiecznik .

Post autor: majbiker »

RS mk7 95r zgasł i nie chce odpalić , pali bezpiecznik po przekręceniu kluczyka - ten z ikoną silnika 20A.
Odłączyłem pompę paliwa i bez zmian , bezpiecznik się przepala po przekręceniu kluczyka .
Dioda imo nie miga , nie słychać szumu po przekręceniu kluczyka bo bezpiecznik się przepala .

Od czego zacząć , aby auto odpalić , choćby na za-pych ?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23262
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

podlaczyc pompe paliwa na stale pod 12V i odpalic auto.

A tak zeby naprawic,to wiadomo skrzynka bezpiecznikow do sprawdzenia (najlepiej podmiany) i kazdy element ktory jest zasilany tym bezpiecznikiem,oraz kable od kazdego z tych urzadzen.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

WieSiu pisze:podlaczyc pompe paliwa na stale pod 12V i odpalic auto.
Jak odpalić skoro kluczykiem nie da rady . Jak zaraz po przekręceniu kluczyka ten przeklęty bezpiecznik wywala .

Skrzynka ma rok czasu nową , kupiłem .
WieSiu pisze:A tak zeby naprawic,to wiadomo skrzynka bezpiecznikow do sprawdzenia (najlepiej podmiany) i kazdy element ktory jest zasilany tym bezpiecznikiem,oraz kable od kazdego z tych urzadzen.
W jaki sposób wydumać co zasila ten bezpiecznik ?
Jest jakaś może rozpiska ? Na nic takiego nie natrafiłem , a ze schematu to raczej nic nie wyczaję , jeśli takowy gdzieś znajdę .
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23262
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

majbiker, wiecej danych potrzebuje. co to za numer bezpiecznika ? F5 ? jak tak,to zasila on tylko pompe paliwa przechodzac napier przez styki przekaznika pompy paliwa. Takze zwarcie moze robic tylko jakas mega wada przekaznika (co raczej jest nie mozliwe), albo jakies zwarcie w skrzynce (co raczej tez jest malo mozliwe,ale teoretycznie realne),albo po prostu okablowanie idace do pompy paliwa ma gdzies zwarcie. Ktory rok i miesiac tego Twojego Escorta ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12700
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Wylacz bezwladnosciowy i sie okaze czy to przez pompe pali bezpiecznik
Albo odlacz pompe na kostce
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

Auto zostawiłem w pracy , po tam poległo .
WF0BXXGCABSM05874 .
Co do roku to 1995 , a resztę można z WIN odczytać , ale nie bardzo wiem w jakim programie .

Numeru bezp. nie pamiętam , na klapce jest ikona silnika .
Kable od pompy (wtyczkę) odłączyłem i nadal po przekręceniu kluczyka bezpiecznik pali .
kupiec pisze:Wylacz bezwladnosciowy i sie okaze czy to przez pompe pali bezpiecznik
Albo odlacz pompe na kostce
A gdzie to ,,Coś,, namierzyć ?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23262
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Główne funkcje
Data produkcji: 05.12.1995
Model pojazdu: Escort 1995-2001
Typ nadwozia: 3-Drzw.Sedan
Wersja: XR
Silnik: 2.0L DOHC EFI 16V (150PS)
Przekładnia: 5-biegowa ręczna - MTX75
Napęd: LHD FWD
Przełożenie przekładni głównej: 3.84
Norma emisji spalin: Emisja 83 Usa Benzyna/Usa Diesel
Klimatyzacja: Układ Klimatyz. Ze Sterow. Ręcznym
Obszar: (+)"CH"
Lakier: Czerwony Radiant
Kolor wnętrza: Wnętrze Raven
Materiał we wnętrzu: Flow (N-C)

kupiec, nie jest tak jak piszesz, wylacznik bezwladnosciowy nie jest wpiety na okablowaniu tym co idzie bezposrednio do pompy i na tym co bezpiecznik F5 lub F33 (jednak F33 raczej bedzie w tym escorcie), wylacznik bezwladnosciowy odcina zasilanie cewki przekaznika na linii komputer-przekaznik,a to jest calkiem osobny obwod.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

To gdzie szukać przyczyny że pali bezpiecznik ?
Może coś pominąć odłączyć , aby go odpalić ?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23262
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

http://fordescort.pl/forum/viewtopic.ph ... 623#221623 tu masz schematy do Twojego silnika.

Wszystko co moglem Ci podpowiedziec,to juz napisalem wyzej :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12700
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

WieSiu, mi bardziej chodzilo zeby wykluczyc pompe powodujaca zwarcie ale skoro kolega odpial i dalej pali to nie to
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23262
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

kupiec pisze:WieSiu, mi bardziej chodzilo zeby wykluczyc pompe powodujaca zwarcie ale skoro kolega odpial i dalej pali to nie to
to tym bezwladnosciowym bys nie sprawdzil,bo tak jak pisalem, to nie odcina bezposrenio pompy,a tylko sterowanie pompa.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

WieSiu pisze:http://fordescort.pl/forum/viewtopic.ph ... 623#221623 tu masz schematy do Twojego silnika.
Dzięki za schematy , ale nie bardzo je obczajam .

Pali mi któryś z tych bezpieczników
Obrazek
Który jest opisany na klapce ikoną silnika .

Może ktoś wie który to przekaźnik w skrzynce od tej pompy ?
Obrazek
Wyciągnę go i zobaczymy co się będzie działo ?
Awatar użytkownika
Hex
Posty: 1234
Rejestracja: 19 paź 2011, 19:54
Lokalizacja: Gdańsk
Pojemność: 1996
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: Hex »

Nie patrz na to że skrzynka bezpieczników jest nowa, bo nic jej to nie da, jak np. Może na nią kapać woda.
Perfekcyjna pani domu
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

Wydaje mi się że to jest ten bezpiecznik
nr.16 ------20 A Rozruch zimnego silnika, układ sterowania pracą silnika
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

majbiker pisze:Może ktoś wie który to przekaźnik w skrzynce od tej pompy ?
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=4465
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ