Topi się wtyczka (masa) pompy paliwa

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Topi się wtyczka (masa) pompy paliwa

Post autor: Gelo-LBN »

Witam,

ostatnio pojawił mi się mały problem, a mianowicie przestała działać pompa paliwa.
Sprawdziłem napięcie na wtyczce do pompy i wszystko było ok.
Potem podłączyłem pompę na krótko i również zadziałała.

Okazało się, że we wtyczce rozgięły się blaszki w jednym pinie (masa), więc je dogiąłem i wszystko zaczęło ładnie działać.

Patrząc na wtyczkę będzie to pin zaznaczony Jako X:

X I I
I I

Po kilku dniach sytuacja się powtórzyła, ale tym razem stopiło mi wtyczkę w tym pinie.

Co może być powodem tego, że wtyczka tak się grzeje?

Od czego zacząć sprawdzanie?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

wtyczka sie grzeje,bo slabo kontaktuja zlacza. Wymien wtyczke, oczysc styki i powinno byc ok.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

Ok, dzięki postaram się tym jutro zająć.

Mam jeszcze jedno pytanie:
gdzie można kupić taką wtyczkę?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

nie wiem jak ona wyglada,ale wnioskuje ze najlpeiej bedzie podjechac na jakis szrot i sobie jakas w dobrym stanie dopasowac ucinajac ja raze z kawalkami kabli, potem lutowanie i dobra izolacja i nie powinno byc wiecej problemow. Ale musisz tez oczyscic styki te od strony pompy,bo od braku kontaktu moglo sie tam troche pobrudzic
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

Dzięki,

tak też zrobię....

jak by coś się działo nie tak, to jeszcze się odezwę.

Z ze stykami od strony pompy to będzie ciężko, bo słabe dojście jest, ale postaram się jakoś do tego dostać, bo ten jeden który się grzeje jest już cały czarny....
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

musisz jakos go oczyscic,bo bedzie znow to samo :(
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

Poszukam jeszcze w piwnicy, bo kiedyś jak wymieniałem pompę paliwa, to kupując używaną, dostałem ją z całym pływakiem i tym deklem, więc może jeszcze gdzieś to mam i wtedy wymienił bym całość.... a jak nie to płaski śrubokręt+drobny papier ścierny i jakoś może dam radę :)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Gelo-LBN pisze: a jak nie to płaski śrubokręt+drobny papier ścierny i jakoś może dam radę
to wystarczy, jak dobrze sie postarasz. Chyba ze sa jeszcze jakies uszkodzenia,to wtedy wymieniaj.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
STILON
Posty: 2012
Rejestracja: 21 sty 2009, 19:46
Lokalizacja: Elbląg
Pojemność: 2000
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: STILON »

ja po ostatniej akcji (bo miałem to samo) - też blaszki się porozginały tak same z siebie - podoginałem , poczyściłem - i wszystko gra
miałem wymieniać wtyczkę ale już od prawie 2 miesięcy nie mam tego problemu
ESCORT - https://www.facebook.com/pages/Escort-Rs2000-Bordowy-Szersze%C5%84-by-stilon/569218543209965
FOTO - https://www.facebook.com/adrianplucinskiphotography/
„Jeśli ktoś jest w Chrystusie, nowym jest stworzeniem; stare przeminęło, oto wszystko stało się nowe”. — II Kor 5:17
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12696
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Gelo-LBN, nie wiem jak u Ciebie ale ja mam taki fajny sklep u siebie ( http://www.nowyelektronik.pl/ ) że jak pójdziesz z wtyczką czy czymś podobnym to dopasują te blaszki/konektory i można sobie wymienić
w ten sposób "obudowa" zostaje a wnętrzności masz nowe :D
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Po oczyszczeniu wtyków - dobrze jest napryskać tam ekspeler co odrdzewia , oliwi i wypiera wilgoć
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

Wtyczka wymieniona - koszt na szrocie - 10 zł. Blaszkę która była cała czarna oczyściłem drobnym papierem ściernym na srebrno. Nie musiałem się gimnastykować, bo pod wpływem ciepła lekko stopił się plastik wokół niej i mogłem ją wyjąć do oczyszczenia.
Jeżdżę od wymiany już kilka dni i na razie wszystko ok. Wczoraj po zrobieniu trasy ok 200km odpiąłem wtyczkę i nie było widać śladu grzania się więc mam nadzieje że problem załatwiony.

STILON, ja też tak miałem, a jak podoginałem blaszki to po jakimś czasie wtyczkę mi spaliło/stopiło więc lepiej miej to na oku i sprawdź co jakiś czas ;)
kupiec, Dzięki za info, ale wtyczka była już tak spalona, że raczej jej regeneracja nie wchodziła w grę (jak będę miał chwilę to wrzucę fotkę).

Dzięki wszystkim za pomoc
ODPOWIEDZ