sonda lambda - troche pomocnych informacji

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

sonda lambda - troche pomocnych informacji

Post autor: WieSiu »

link do rodzajow uszkodzen lambdy: http://rb-aa.bosch.com/aa-pl/sondylambd ... bilder.htm , a w zalaczniku plik pdf z opisem prawidlowego postepowania....


wiem ze to bylo,ale przy okazji tego tematu mam pytanie,bo nie moge zrozumiem dlaczego niby nie mozna lutowac przewodow w sondach uniwersalnych.

Z opisu w pliku pdf wynika,ze "nie mozna dopuscic do przerwań, zagięć i przetarć przewodów" oraz "Nigdy nie nakladać smaru (na wtyczke) ani nie uzywac contact sprayu, poniewaz powietrze atmosferyczne potrzebne do prawidlowego dzialania sondy lambda jest pobierane przez złącze wtykowe". Jak to jest mozliwe i jak to sie ma do zaciskania przewodow sondy uniwersalnej oraz ewentualnego ich lutowania (bo podobno lutowac nie mozna).

Ktos ma wiedze na ten temat,bo w interencie sa tylko hasla ze nie mozna i sa tez hasla ze mozna i jakos to dziala (ja lutowalem i dzialo,ale czy idealnie to nie wiem,bo moze jakies tam odchyłki od normy byly).
Załączniki
bosch_tipps_lamdasonden.pdf
(945.49 KiB) Pobrany 717 razy
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

cos mi tu sie kupy nie trzyma bo raz, ze wtyczka hermetyczna to skad ma ssac powietrze ? a dwa, ze koszulka na przeowdach nie jest hermetycznie polaczona z wtyczka co oznacza, ze te niby potrzebne powietrze bedzie zasysane koszulka a nie wtyczka. cos brak w tym opisie konsekwencji :/
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14512
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Lutować nie radzą bo przewody stal a nie miedź więc jak dyletant polutuje to sie rozpadnie raz dwa a nie polecaja tez po to żeby kupować drogie sondy dedykowane i dawać żyć serwisantom ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

cidzej, no wlasnie ja tego nie potrafie sobie wyobrazic !!!

Yagr, A lutowane ja robilem i dobrze sie to trzymalo.

mnie bardziej niz sam problem lutowania interesuje absurd tego powietrza, zwlaszcza ze wiele ludzi tak pisze na forum i jak widac bosch tez
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14512
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

WieSiu, ja też lutowałem i pięknie działała sonda przez 5 lat aż do złomowania orionika. Wg mnie to jest kit dla klientów. W skrócie znaczy: "nie wtykaj tam paluchów, przyjedx do nas zrobimy to za ciebie za odpowiednią opłatą" :D
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ