Centralny
Moderator: Moderatorzy
Centralny
Witam Koledzy.
Niestety w swoim Fordzie nie mam centralnego zamka. Jak zrobić taki zamek , tak zbytnio nie za wysokim kosztem? Myślałem o tym żeby kupić oryginalne siłowniki, pociągnąć kable i kupić centralke nieoryginalną z allegro. Czy to dobre rozwiązanie? Czy bawić się w jakieś zestawy na allegro. ?
Niestety w swoim Fordzie nie mam centralnego zamka. Jak zrobić taki zamek , tak zbytnio nie za wysokim kosztem? Myślałem o tym żeby kupić oryginalne siłowniki, pociągnąć kable i kupić centralke nieoryginalną z allegro. Czy to dobre rozwiązanie? Czy bawić się w jakieś zestawy na allegro. ?
- S3ci0r
- Posty: 4782
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
kamil4769, sprawdź najpierw wiązkę kabinową i drzwiową czy nie ma już instalacji pod centralny. we wiązce drzwiowej powinny być owalne kostki 6-cio pinowe. żeby sprawdzić wiązkę kabinową wystarczy rozłączyć gniazdo na przednim słupku między drzwiami a resztą karoserii (gruby, gumowy czarny łącznik), policz ile masz w niej pinów i pod jakimi numerkami one są (jak poświecisz latarką w gniazdo to będziesz wiedział o co mi chodzi). jeśli okaże się że masz w drzwiowej i kabinowej pociągniętą instalację to wystarczy tylko zakupić siłowniki zamka centralnego, jeśli nie masz instalacji w drzwiach ale jest we wiązce kabinowej to sprawa też jest łatwa bo wystarczy wymienić wiązkę drzwiową i siłowniki. gorzej jak w kabinowej nie ma instalacji, tutaj w grę wchodzi zrzucanie całego kokpitu i wymienienie całej wiązki. obstawiam że w najgorszym przypadku nie masz wiązki drzwiowej. jeśli chodzi o zestawy z allego to ja bym w to nie szedł. najlepiej centralkę zrobić jak z fabryki natomiast później można zrobić tak jak ja to mam, dołożyć centralkę na pilota + alarm.
najpierw rozkręć gniazdo między drzwiami a karoserią i daj znać jak to tam wygląda, później rozkręć boczek i poszukaj luźnych wtyczek
najpierw rozkręć gniazdo między drzwiami a karoserią i daj znać jak to tam wygląda, później rozkręć boczek i poszukaj luźnych wtyczek
GG: 3022309
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
- WieSiu
- Posty: 23254
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
S3ci0r, nie trzeba desku ruszac zeby uzupelnic wiazke kabinowa o pare kabelkow do centralnego. Jak kupuje sie u kogos kto sie zna, to wiazke centralnego mozna dostac oryginalna niepocieta i wystarczy tylko wpiac.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
-
- Posty: 3397
- Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
- Lokalizacja: Głowno
o ile mnie pamieć nie myli to niema sterowanie bezpośrednio z siłowników master-->slave
zresztą w przypadku braku pilota a jedynie z klucza byłby on przerostem formy nad treścią
zresztą w przypadku braku pilota a jedynie z klucza byłby on przerostem formy nad treścią
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
- WieSiu
- Posty: 23254
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
w typowej wersji centralnego w escorcie nie ma sterownika, jest prosty system 2 silownikow master na 4 kable i dwoch silownikow slave na 2 kable. 2 kablami laczymy wszystkie silowniki razem, a pod 2 silowniki master podpinamy dodatkowo stale zasilanie.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Dzięki Koledzy.
Jeszcze tylko jedno pytanie.
Jak jest sterowany ten siłownik zamka? Na zasadzie odwrócenia biegunów?
Bo kupiłem centralke, instalacje podpiąłem i teraz trzeba kupić zamki.
I chciałbym się dowiedzieć czy jak centralka będzie zmieniać bieguny +/- -/+ to będzie się zamykać i otwierać ten zamek?
Jeszcze tylko jedno pytanie.
Jak jest sterowany ten siłownik zamka? Na zasadzie odwrócenia biegunów?
Bo kupiłem centralke, instalacje podpiąłem i teraz trzeba kupić zamki.
I chciałbym się dowiedzieć czy jak centralka będzie zmieniać bieguny +/- -/+ to będzie się zamykać i otwierać ten zamek?
- WieSiu
- Posty: 23254
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
podaje sie + na kabel od zamykania i na drugi kabel od otwierania podaje sie tez +,wiec centralka powinna miec wyzwalanie +12V
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982