Centralny

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
kamil4769
Posty: 134
Rejestracja: 18 paź 2011, 01:55
Lokalizacja: Ustka

Centralny

Post autor: kamil4769 »

Witam Koledzy.
Niestety w swoim Fordzie nie mam centralnego zamka. Jak zrobić taki zamek , tak zbytnio nie za wysokim kosztem? Myślałem o tym żeby kupić oryginalne siłowniki, pociągnąć kable i kupić centralke nieoryginalną z allegro. Czy to dobre rozwiązanie? Czy bawić się w jakieś zestawy na allegro. ?
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

kamil4769, sprawdź najpierw wiązkę kabinową i drzwiową czy nie ma już instalacji pod centralny. we wiązce drzwiowej powinny być owalne kostki 6-cio pinowe. żeby sprawdzić wiązkę kabinową wystarczy rozłączyć gniazdo na przednim słupku między drzwiami a resztą karoserii (gruby, gumowy czarny łącznik), policz ile masz w niej pinów i pod jakimi numerkami one są (jak poświecisz latarką w gniazdo to będziesz wiedział o co mi chodzi). jeśli okaże się że masz w drzwiowej i kabinowej pociągniętą instalację to wystarczy tylko zakupić siłowniki zamka centralnego, jeśli nie masz instalacji w drzwiach ale jest we wiązce kabinowej to sprawa też jest łatwa bo wystarczy wymienić wiązkę drzwiową i siłowniki. gorzej jak w kabinowej nie ma instalacji, tutaj w grę wchodzi zrzucanie całego kokpitu i wymienienie całej wiązki. obstawiam że w najgorszym przypadku nie masz wiązki drzwiowej. jeśli chodzi o zestawy z allego to ja bym w to nie szedł. najlepiej centralkę zrobić jak z fabryki natomiast później można zrobić tak jak ja to mam, dołożyć centralkę na pilota + alarm.

najpierw rozkręć gniazdo między drzwiami a karoserią i daj znać jak to tam wygląda, później rozkręć boczek i poszukaj luźnych wtyczek ;)
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

S3ci0r, nie trzeba desku ruszac zeby uzupelnic wiazke kabinowa o pare kabelkow do centralnego. Jak kupuje sie u kogos kto sie zna, to wiazke centralnego mozna dostac oryginalna niepocieta i wystarczy tylko wpiac.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
kamil4769
Posty: 134
Rejestracja: 18 paź 2011, 01:55
Lokalizacja: Ustka

Post autor: kamil4769 »

A wiec tak Koledzy. Mam wziązke i z przodu jest tylko kabel od glosnikow. To kupic siłowniki i centralke na allegro?
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

kamil4769, a ile masz pinów na gnieździe między drzwiami?
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
kamil4769
Posty: 134
Rejestracja: 18 paź 2011, 01:55
Lokalizacja: Ustka

Post autor: kamil4769 »

dwa
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

kamil4769, masz szyby na korbę?
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
kamil4769
Posty: 134
Rejestracja: 18 paź 2011, 01:55
Lokalizacja: Ustka

Post autor: kamil4769 »

Niestety tak
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

no to lipa :-| będziesz musiał albo przekładać całą wiązkę albo dokładać kable, wybór należy do Ciebie :razz:
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
kamil4769
Posty: 134
Rejestracja: 18 paź 2011, 01:55
Lokalizacja: Ustka

Post autor: kamil4769 »

A tak w ogole ten centralny u nas to jest jakis moduł czy jak? Jak to wyglada?
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

nie mam pojęcia jak to jest więc nie pomogę ale na pewno ktoś będzie wiedział, jamoszoł wiesu yagr cidzej?
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

o ile mnie pamieć nie myli to niema sterowanie bezpośrednio z siłowników master-->slave
zresztą w przypadku braku pilota a jedynie z klucza byłby on przerostem formy nad treścią
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

w typowej wersji centralnego w escorcie nie ma sterownika, jest prosty system 2 silownikow master na 4 kable i dwoch silownikow slave na 2 kable. 2 kablami laczymy wszystkie silowniki razem, a pod 2 silowniki master podpinamy dodatkowo stale zasilanie.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
kamil4769
Posty: 134
Rejestracja: 18 paź 2011, 01:55
Lokalizacja: Ustka

Post autor: kamil4769 »

Dzięki Koledzy.
Jeszcze tylko jedno pytanie.
Jak jest sterowany ten siłownik zamka? Na zasadzie odwrócenia biegunów?
Bo kupiłem centralke, instalacje podpiąłem i teraz trzeba kupić zamki.
I chciałbym się dowiedzieć czy jak centralka będzie zmieniać bieguny +/- -/+ to będzie się zamykać i otwierać ten zamek?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

podaje sie + na kabel od zamykania i na drugi kabel od otwierania podaje sie tez +,wiec centralka powinna miec wyzwalanie +12V
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ