Mrugająca kontrolka AIRBAG/PASÓW?

Moderator: Moderatorzy

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

kupiłem napinacz podłączyłem na krótko iiii... dupa.

wziąłem do ręki miernik przemierzyłem, kostka kierowcy od instalacji 6V kostka pasażera 0,01 V więc brak połączenia, zdjąłem fotel naciąłem wykładzinę ale kabel idzie w tunel, pytanie do obeznanych gdzie dokładnie ten kabel się kończy? które osłony zdjąć z kokpitu?

ewentualnie jak na krótko oszukać kompa?
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

elnino pisze: kostka pasażera 0,01 V
nie kumam piszesz że masz 1 Air kierowcy i mierzysz napiecie w kostce od nie istniejącego air baga :?:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

ELpYndoL, napinacz pod pasażerem jest
Może i kiedyś poducha była
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Jamszoł, czyli drutownie :( jak było drutowanie to trza sie udać to magików od tych spraw :D
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

jak pytałem w fordzie to mi odpowiedzieli że airbag i napinacze to dwie różne sprawy,

w chwili wypadku czujnik zderzeniowy aktywuje airbag kierowcy i eksplodują obydwa ładunki pirotechniczne, dociskając do bioder pas pasażera i kierowcy, ten drugi dodatkowo ma ochronę w postaci poduchy.

nawet jeśli kiedyś to auto miało airbag pasażera czysto hipotetycznie to napinacz jest tak czy siak podłączony fabrycznie więc w tym miejscu nie ma mowy o druciarstwie.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23262
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

elnino pisze:zdjąłem fotel naciąłem wykładzinę ale kabel idzie w tunel, pytanie do obeznanych gdzie dokładnie ten kabel się kończy?
Wiazka idzie od modulu immobilizera za zegarami. Nastepnie trafia na kostke w lewym slupku A (przy lewej nodze kierowcy),tam jest laczenie żółtą kostką. Nastepnie z tej kostki idzie do lewego fotela, pod fotelem kierowcy wiazka przechodzi pod tunelem i dalej do prawego fotela. W tym miejscu sie konczy. Jest jeszcze odcinek z modulu immobilizera do poduszki kierowcy, po drodze jest kostka montowana na oslonie skrzynki bezpiecznikow i kolumny kierownicy. Kostka ta jest od tasmy przy kierownicy. Oczywiscie w wersji z 2 poduszkami idzie tez od modulu immobilizera podwojny przewod do poduszki pasazera. Wszystkie przewody sa oznaczone na żółto.
elnino pisze:w chwili wypadku czujnik zderzeniowy aktywuje airbag kierowcy i eksplodują obydwa ładunki pirotechniczne, dociskając do bioder pas pasażera i kierowcy, ten drugi dodatkowo ma ochronę w postaci poduchy.
i tu masz calkowita racje,tez mialem auto z jednym airbagiem, a napinacze pirotechniczne 2. Wiazka oryginalna, nie drutowana. Moduly immobilizera sa rozne w przypadku 1 i 2 poduszek. Roznia sie kostka, nie da sie wpiac wiazki z 1 poduszka,do modulu immobilizera na 2 poduszki.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jakby co mam osprzet do airbagu z kablami, napinaczami, poduchami itd wprawdzie od mk6 (napinacze 100% pewne z mojego mk7 bo wymienialem fotele) wiec jakbys cos potrzebowal to mozemy sie dogadac
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

wyjąłem bezpiecznik i włożyłem z powrotem bezpiecznik i... nie mruga. pomijam że wytargałem całe fotele deske kiere słupki osłony tunel
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23262
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

I pewnie wyjmujac wnetrze cos poprawiles.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

no wlasnie że nie a przynajmniej jestem tego pewien w 90%. bo teraz sam jestem w stanie sprowokowac airbag do mrugania i do jego usuniecia.

przekreceam kluczyk airbag gaśnie
wylacze fotel zaczyna mrugac
podlacze - mruga dalej
jezeli wylacze zaplon i wyjme kluczyk lub wyjme i wloze z powrotem bezpiecznik kontrolka gaśnie.
mam zapasowy trefny napinacz - podlacze go mruga niezaleznie od tego czy wyjme kluczyk bezpiecznik itd.

wściekne sie jak zacznie z powrotem mrugać gdy poskladam jutro calosc.

na razie zalozylem tunel, oslony slupkow kiere i oslony i nie mruga
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14516
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

elnino, a jak to na wierzchu masz to wtyczki kontakt spreyem potraktowałeś tak na wszelki W?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

tak wszystko nawet kosći na skrzynce bezpiecznikowej,

dodam że na kości przedniej zaraz z brzegu drugi rząd podwójnych gniazd był niezbyt fajny, natomiast pomierzyłem piny na tym rzędzie i było tam zasilanie 12V, obawiałem się że może to nie stykać z kością. Tym bardziej że blaszki samozaciskowe były tam połamane z jednej strony, nożem dogiąłem bliżej środka popsikałem poskładałem. Nie wiem może to to... bo był tam kabel kolorami zbliżony do tych z airbag fioletowo czerwony, tyle że wpadał bardziej w pomarańcz, natomiast pod fotelem jest zdecydowanie pomarańcz - fiolet.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14516
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

elnino, jakie "kości"? Chodzi ci o przekaźniki? Jesli taki jest stan twojej skrzyneczki to lepiej weź ja przelutuj albo daj komuś do regeneracji bo co rusz będa ci rózne niespodzianki wyskakiwać ;0
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

kości z wiązkami
Załączniki
image012.jpg
image012.jpg (61.53 KiB) Przejrzano 6402 razy
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
kris

Post autor: kris »

Jak masz deske wytarganą to wyciągnij żarówke z zegarów i masz spokój a nie będziesz sie pitolił z rozbiórką woza.
U mnie też mrugała i zrobiłem jak powyżej,jak miałbym się takimi pierdołami przejmować to bym qźwa osiwiał przez noc.
Zablokowany