Alternator-ginie ładowanie.

Moderator: Moderatorzy

Strong
Posty: 33
Rejestracja: 26 paź 2009, 00:16
Lokalizacja: Marki

Alternator-ginie ładowanie.

Post autor: Strong »

Witam, odświeżam temat mojego <cenzura> alternatora. Oddałem auto do mechanika, nie miałem czasu sam się tym zając, sprawdzili i wymienili regulator. Przez jakies 3-4 tygodnie było dobrze, od kilku dni mam bardzo słabe ładowanie 13,3V na wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu. Przeczyściłem przewód prądowy, ładowanie wzrosło do 14,1. Dzisiaj wróciłem z pracy i mam 12,2!! Nie mam pojęcia już co się dzieje z tym alternatorem, rozważam zakup ewentualnie jakiegoś drugiego używanego, może będzie lepszy. Czy wystarczy że kupię alternator do Escorta 1.6 czy są jakieś różne rodzaje alternatorów?. Chyba że macie jakieś inne pomysły co się może dziać z tym autem.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Strong pisze: jakieś różne rodzaje alternatorów
sa przynajmniej dwa rodzaje
Strong
Posty: 33
Rejestracja: 26 paź 2009, 00:16
Lokalizacja: Marki

Post autor: Strong »

Czym się różną?

[ Dodano: Sob 10 Mar, 2012 ]
Chodzi mi o to czy jeśli wygląda tak samo jak mój czy można montować:D
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Strong pisze:Czym się różną?
mocą.
Moim zdaniem jak ci to mechanik robił a po 3-4 tygodniach pada to to jest podstawa do reklamowania usługi.
Prawdopodobnie standardowa przypadłość - łączenie kabelków z altka do akumulatora w punkcie pośrednim czyli rozruszniku. Przeczyść to łaczenie albo dodaj kabel bezpośrednio z altka do aku i problem powinien ustąpić ( o ile ten altek został poprawnie zregenerowany). Ale zapewne tę wielokrotnie opisywaną na naszym forum kwestię masz już opanowaną bo w innym przypadku to się trzeba będzie zastanowić na ostrzeżeniem dla ciebie za powielanie wątków.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Strong
Posty: 33
Rejestracja: 26 paź 2009, 00:16
Lokalizacja: Marki

Post autor: Strong »

Kabelek pusciłem wczoraj z altka do aku, wyczytałem na forum:) ale niestety nie ma zadnej poprawy:( Kabel puściłem głośnikowy 4. Dziwi mnie tylko fakt że jak odkręce przewód prądowy przy alternatorze to po jego przykręceniu jest ładowanie na poziomie 14,1V ale bardzo szybko spada, tzn. zgasze auto, odpale po jakimś czasie i jest już np. 13,3V, i dalej spada, dzisiaj wróciłem z pracy i mam ładowanie 12,2 na wyłączonych światłach(czyli nie mam wcale) Nie wiem już co dalej robić:( głupieje od tego alternatora. Nie wiem czy kupic grubszy przewód i poprowadzić z alternatora bezposrednio do aku, czy kupić inny alternator używany i załozyć. jeszcze w żadnym samochodzie nie miałem takiego problemu, dlatego pytam.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Strong, to jeszcze tak pro forma pytanie skoro forum przeleciałeś.... mierzysz to ładowanie na zaciskach akumulatora czy na alternatorze? Jeśli na zaciskach akumulatora to zmierz też na alternatorze. Jeśli na alternatorze będzie ok. a na klemach takie jak piszesz to znaczy że jednak gubisz je "po drodze". Jesli nie to alternator bym reklamował u tego fachmana u którego go regenerowałeś te 3 tygodnie temu i niech poprawia. I jeszcze ewentualnośc istnieje że masz już zacisk przewodu przy klemie w stanie agonalnym i trzeba by sie temu przyjrzeć.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Yagr pisze:I jeszcze ewentualnośc istnieje że masz już zacisk przewodu przy klemie w stanie agonalnym i trzeba by sie temu przyjrzeć.
Wystarczy pomiar zrobić na zacisku(klemie) a nie na słupku - będzie wiadomo
Ale tak jak WieSiu pisał - zrób pomiar przy alternatorze
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Strong
Posty: 33
Rejestracja: 26 paź 2009, 00:16
Lokalizacja: Marki

Post autor: Strong »

Właśnie zmierzyłem, przy alternatorze(poczyściłem trochę tą śrubę przy altku papierem ściernym) i mam 13,6V na wyłączonych światłach, a na klemie 13,5V, niby dużego spadku nie ma. Ne wiem tylko czy jest taka możliwośc że alternator jakiś czas pochodzi i traci ładowanie, co może być w nim zepsute? Może grubszy przewód poprowadzić od altka do aku? Wydaje mi się że tam nie ma aż takich spadków napięcia i chyba nie trzeba bardzo grubego przewodu puszczać, chyba że się mylę. Wydaje mi się że 13,6 na alternatorze to i tak za mało.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Strong pisze:Wydaje mi się że 13,6 na alternatorze to i tak za mało.
Mało - alternator do ponownej naprawy
Oddaj go gwarancyjnie
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Strong
Posty: 33
Rejestracja: 26 paź 2009, 00:16
Lokalizacja: Marki

Post autor: Strong »

Zastanawiam się nad załozeniem innego alternatora używamego, ten mechanik nie jest zaufaną osobą, oddałem mu samochód , potrzebowałem żeby ktoś mi na biegu zrobił i wątpie żeby sprawdzał alternator, wymienił pewniee regulator i po zabawie. Zadzwoniłem do niego że alternator znowu nie ładuje, powiedział że widocznie jest coś z instalacją, chociaz nie chce mi się w to wierzyć. Co o Tym myślicie? Chce już wykluczyć różne możliwości.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Strong, postaram ci sie jasno wyłożyć mój punkt widzenia:
po pierwsze - robił spaprał niech poprawia.... ale odłóżmy ten punkt...

Jeśli zależy ci na tym aby altek dobrze pracował i to długo to moim zdaniem najlepszą opcją jest jego pełna regeneracja - wymontować, rozmontować, pomierzyć diody prostownicze, sprawdzić łożyska/tuleje, szczotki, wymienić co trzeba i mieć pewny altek.
Inna opcją jest zakup używki - nigdy nie wiadomo na co się trafi i są spore szanse że wrócimy z tym do poprzedniego punktu.
Można kupić nówkę, ale z chińszczyzna jest tak samo jak z używką - może pochodzić doskonale i długo albo paść następnego dnia po założeniu.
Można kupić nówkę oryginala - ale dawać za altka tyle co pół escorta to moim zdaniem lekka przesada.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11730
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ja proponuje szepnac słówko do kolegi zsmarti z tego forum - napewno nie pozalujesz ;) znajdzie ci jakis dobry alternator za jeszcez lepsza cene :D


a w twoim przypadku obstawiam, ze baran poszedl na latwizne - wymienil regulator ze szczotkotrzymaczem a pierscienie slizgowe maja wzery na pol paznokcia :D
Strong
Posty: 33
Rejestracja: 26 paź 2009, 00:16
Lokalizacja: Marki

Post autor: Strong »

Ale co to może być w nim zepsute skoro po przeczyszczeniu kabla plusowego przy altku jest przez jakiś czas dobrze (jakiś dzień lub dwa)?? Jeszcze się z czymś takim nie spotkałem!!??
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Pewnie kabel nie ma tu nic do czynienia
Wina może leżeć w altku
Na odległość trudno coś podpowiedzieć
Ja bym dał do przetoczenia wirnik , sprawdził co za regulator wsadził ten mechanior , sprawdził jak już Ci wcześniej podpowiadano diody czy są sprawne
Sprawdził przy okazji masę przy silniku bo jak ona będzie słaba to i ładowanie też może być słabe
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Strong
Posty: 33
Rejestracja: 26 paź 2009, 00:16
Lokalizacja: Marki

Post autor: Strong »

Może to i głupie pytanie, ale w którym miejscu jest masa przy silniku?

[ Dodano: Wto 13 Mar, 2012 ]
Dziwi mnie to bardzo, za kazdym razem, spada ładowanie w ciagu kilku dni praktycznie do zera, przeczyszce ten kabel plusowy i jest spokój na jakiś czas, korci mnie zeby kupic inny alternator i wsadzić, coś czuje że będzie to samo, ale jak nie spróbuje to sie nie dowiem;)
ODPOWIEDZ