elektryczne podgrzewane lusterka...

Moderator: Moderatorzy

Crick

elektryczne podgrzewane lusterka...

Post autor: Crick »

Witam!

Kupiłem komplet luster oraz wiązki (drzwiowe + kabinową).

Dziś wymieniłem jedną wiązkę drzwiową - od kierowcy.
Co ciekawe po wpięciu lusterka w kostkę działa sterowanie (ale tylko prawo-lewo) oraz podgrzewanie też :mrgreen:

Niestety z drugiej strony nie jest tak różowo.

A wiec trzeba będzie rozebrać jednak pół auta i powymieniać wiązkę.


Moje pytanie 1 brzmi czy ktoś jest w stanie określić które kable są odpowiedzialne za elektrykę luster i ich podgrzewane?
Pytam ponieważ dostałem jakaś bogatą wersję wiązki, jest nawet z puszką alarmu oryginalnego, którego sam teraz nie mam i nie potrzebuję.
Przez to pewnie jest milion niepotrzebnych kabli a potem może się to krzaczyć.

Być może dam radę tylko przełożyć odpowiednie kable.


Dziś też chciałem przetestować wiązkę - podłączyłem obie drzwiowe do końcówek kabinowej. Następnie wypiąłem ze skrzynki kostkę starej instalacji (taką podłużną) i zastąpiłem ja kostką z nowej-testowanej.
Niestety nie ma żadnego efektu. Nic nie działa - ani centralny ani lustra.
Potem zastąpiłem tę niebieską wtyczkę to też była w nowej wiązce. Również zero efektu.
Wreszcie tą malutką wtyczkę z dwoma kabelkami (choć w nowej wiązce jest tylko jeden).
I dalej nic nie działało.

Przyznam, że trochę się zmartwiłem. Wydawało mi się że powinno wszystko śmigać - no oprócz szyb bo przełączników nie podłączyłem a tu zonk.

Tu pytanie 2 jak ewentualnie jeszcze inaczej mógłbym tą wiązkę nową sprawdzić, które wtyczki powinienem podłączyć do skrzynki bezpieczników?



--
po poszperaniu trochę po forum i necie doszedłem do wniosku że najlepiej będzie dołożyć tylko bodajże 4 kabelki idących od lewego do prawego lustra.
(3x sterowanie + 1x podgrzewanie)

i tu właśnie jest ten problem o którym piszę, skąd wziąć jakiś schemat czy coś aby ogarnąć funkcje kabli?

[ Dodano: Czw 13 Paź, 2011 ]
martwi mnie również to działanie lewego lusterka tylko w poziomie, czy na takim etapie powinno już działać we wszystkich kierunkach?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14513
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Crick pisze:martwi mnie również to działanie lewego lusterka tylko w poziomie, czy na takim etapie powinno już działać we wszystkich kierunkach?
jak działa lewo-prawo to powinno działać też góra dół. Jak nie działa to sam "dżojstik" może być felerny. Co do podpinania to WieSiu jest w tym wybitnym specjalistą :DDD
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Crick

Post autor: Crick »

Yagr pisze: Jak nie działa to sam "dżojstik" może być felerny
Albo i lusterko :/
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14513
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Crick, albo siłownik lusterka ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Crick

Post autor: Crick »

Yagr pisze:Crick, albo siłownik lusterka
To mam na myśli :D
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14513
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Crick, zajrzyj tam sobie pod zwierciadło - w jednym co miałem były ułamane mocowania siłownika... hm.. ciężko to opisać gdzie i co ale jak ściągniesz samo zwierciadło to zobaczysz czy wszystko gra. W opisach napraw i modyfikacji wstawiałem jak rozebrac takie lusterko z tym że do Mk5... myslę że mimo wszystko środek jest podobny.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Crick, umiesz czytac schematy elektryczne ? wiazki tez masz z mk7. jak tak to powiedz jeszcze z jakiego rocznika o ile znasz taka informacje.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Crick

Post autor: Crick »

WieSiu pisze:Crick, umiesz czytac schematy elektryczne ? wiazki tez masz z mk7. jak tak to powiedz jeszcze z jakiego rocznika o ile znasz taka informacje.
Z jakiego rocznika to niestety nie wiem ;)

Z tego co już wyczytałem i wykminiłem to muszę cztery kabelki pociągnąć od lewego gniazdka w karoserii do prawego, mianowicie:
1- poziomy obrót lustr,
2 -pionowy,
3 - masa,
4 - podgrzewanie.

Teraz kolory, bodajże są to 2 fioletowe, brązowy i żółto-czarny.

Jeszcze bedę musiał jakoś na krótko to spiąć w garażu i zobaczyć czy mam rację :D
zsmarti
Posty: 250
Rejestracja: 01 wrz 2009, 22:25
Lokalizacja: szczecin

Post autor: zsmarti »

Crick to jest z rocznika 97 a ta puszka to od oryginalnego pilota w kluczyku jest z tego co wiem :razz:
Zachodniopomorska Elita FETP
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

wieczorem postaram sie podrzucic schematy zebys na 100% wiedzial co gdzie wpiac i co do czego sluzy.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Crick

Post autor: Crick »

WieSiu, będę wdzięczny ;)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14513
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Może to ci pomoże
Załączniki
lusterka i radio Mk7.JPG
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Crick

Post autor: Crick »

Panowie, dziękuję za zainteresowanie, ale problem na 99% leży w dziwnej, błahej sprawie.

Powiem tak, takiej akcji i geniuszu ludzkiego umysłu jeszcze nie widzieliście :lol: :lol:

Wieczorkiem powrzucam zdjęcia i opisze wszystkie moje dzisiejsze poczynania :)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23254
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Crick, to meczyc sie ze schematami, czy sobie dasz rade sam ? :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Crick

Post autor: Crick »

WieSiu pisze:Crick, to meczyc sie ze schematami, czy sobie dasz rade sam ?
Już dałem sobie radę ;)

Lustra polakierowane, zamontowane na aucie :D

Miałem nie lada przygodę z tym, o której już wspominałem, ale nie zamieściłem zdjęć z powodu tego, że odcięli mi internet w niedzielę rano, i do teraz nie mam (łączę się przez komórkę i mam meeeega wolne to łącze).
Ponoć ukradli 150m kabla telefonicznego :shock:


Opiszę sprawę jak tylko będę miał normalne łącze.

[ Dodano: Pią 21 Paź, 2011 ]
A więc tak...

Na początku jak już wspominałem podłączyłem sobie nową wiązkę do karoserii a do niej lewe lusterko... I ku mojemu zaskoczeniu działało wszystko fajnie oprócz regulacji pionowej.

Tę samą operację poczyniłem z prawym lustrem... tu niestety nie było tak fajnie.

I zaczęły się schody...
Zacząłem grzebać po forach i necie w poszukiwaniu jakiejś rozpiski, które kable muszę przełożyć z nowej wiązki do mojej.
I tak leciały dni...

Aż nagle w niedzielę postanowiłem gruntownie sprawdzić te lustra, wpadłem na pomysł aby może rozebrać wtyczki i połączyć je na krótko, zapodać zasilanie - musi działać.
Niestety, nie działało.

Ale cóż... poskładałem wtyczki, podpiąłem znów do karoserii nowymi wiązkami drzwiowymi, oczywiście prawe dalej nie działało...

Wtedy coś mnie tknęło aby wziąć do rąk miernik i posprawdzać czy przypadkiem nie pojawiają się prądy we wtyczki drzwiowej... Okazało się, że owszem, pojawiają się :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :shock: :lol:

To był przełom, ucieszyłem się jak małe dziecko że nie muszę kombinować nic z wiązką :D

Ale teraz... Skoro prad dochodzi do wtyczki, to dlaczego lusterko nie działa?
Albo zwaliły się oba silniczki i podgrzewanie, albo problem z łącznością wtyczka <-> lusterko.

Uznałem, że aż takiego pecha jak w 1. przypadku mieć nie mogę to zacząłem rozbierać te prawe lusterko...

I ku mojemu wielkiemu zdziwieniu, zażenowaniu i wściekłości okazało się że... ktoś mądry przeciął całą wiązkę w lusterku i wcisnął gdzieś za mechanizmy, a kabel z wtyczką tylko przykręcił do tej śruby go trzymającej... :evil: :evil:



Cóż... podsumowując gdyby lusterka były sprawne już pierwszego dnia po dostarczeniu bym się z nich cieszył :D



A wracając do sprawy... pozostało mi polutować tę wiązkę prawego lusterka.
Polutowałem, poizolowałem, sprawdziłem - działa :mrgreen:


Następnie wziąłem się za lekkie zdarcie starego lakieru, wyczyszczenie i odtłuszczenie powierzchni i lakierowanie...

Niestety te małe śrubki trzymające cały mechanizm z obudową lusterka były już tak zaśniedziałe i skorodowane że nie dałem rady ich odkręcić więc zostało mi zabezpieczanie mechanizmów i malowanie tylko części z wewnętrznej strony lusterka.

Winę za brak regulacji pionowej ponosił joystick, - sprawdziłem i kupiłem od znajomego następny.


Oto fotki z operacji:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 22 paź 2011, 16:14 przez Crick, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ