Jak sprawdzić czy alternator rozładowuje akumulator .

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

Takie szybkie pytanie. Jakie jest poprawne ładowanie w esku mk5 1.4 ??
Bo mi aku pada cały czas, ładowanie z światłami mijania 13,8 trochę za mało.
Rozkręcam alternator :)

Muszę kupić nowy aku. Teraz mam Centra 45Ah 400A. Jaki wsadzić najlepiej po naprawie alternatora do 1.4 ?
Bo ten co mam to chyba w maluchach montowali ;p
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

45Ah to standard w 1.4. Ja kupiłem do swojego 55Ah, bo był 20zł droższy. Ładowanie masz ok. Mogło by byś troszkę większe. Poprowadź sobie kabel z akumulatora (+) do alternatora (+), powinno ci się zwiększyć.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14510
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Mucka13, jak nie masz za dużo odbiorników prądu i nie używasz za często wzmaka z tubą przy wyłączonym silniku to te 45Ah też wystarczy. 13,8V zmierzyłeś na aku czy na zaciskach alternatora? Żeby się upewnić że to altek zmierz to na zaciskach - mozesz gubić prąd na kablach a altek bedzie dobry. poprawne ładowanie powinno być na zaciskach alternatora 14-14,4V (wg innych danych 13,9-14,5V)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

Mierzyłem na klemach. Odkąd mam problemy z prądem to nie słucham radia nawet:) Tube i wzmacniacz mam, podłączoną dobrze, sterowanie jest z radia, jak zgaszę radio to dioda na wzmacniaczu gaśnie. Dziękuję za info, leci piwko :)

Przy kręceniu nim ręcznie coś w środku popiskuje. Czym to najlepiej przesmarować?

Obrazek

Które to regulator napięcia ? Po prawej czy lewej ?
Ostatnio zmieniony 22 lis 2011, 12:53 przez Mucka13, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

Ciekawe czy to oryginał.

Obrazek
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14510
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Mucka13 pisze:Mierzyłem na klemach.
no to takie mierzenie to możesz sobie.... ;) Taka wartość wcale nie musi wskazywać na defekt altka ale również na brak odpowiedniego kontaktu na łączeniach kabli - dlatego tak często u nas na forum jest zalecane dołożenie dodatkowego kabla bezpośrednio z altka do aku a nie poprzez rozrusznik. Ale skoro masz juz to na wierzchu to przeczyść i przejrzyj ;) Niestety teraz po wymontowaniu to juz sobie tak łatwo na zaciskach nie zmierzysz napięcia ładowania.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

Kable czyściłem wiele razy, głównie z powodu nie zaskakującego rozrusznika na ciepłym.
Teraz rozrusznik zakręcił więc szukałem w aku i prądzie. Wyczyszczę wszystko i zobaczymy :)
Seeeebek

Post autor: Seeeebek »

a tak a propos tematu o alternatorze to się podepne z krótkim pytankiem.

Zna ktoś może rozmiar szczotek do Essa 1.3 60PS '98, bo chciałem wytargać całe i pojechać do sklepu, ale wypadły mi puzzle i z tego już raczej nie dobierze.
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

MinisterQ pisze:
Mucka13 pisze:głównie z powodu nie zaskakującego rozrusznika na ciepłym.
Prędzej automat sprawdź, tulejki w rozruszniku...
Temat rozrusznika jest załatwiony, gdzieś to nawet na forum jest. Kiedyś u kolesia który naprawia altki i rozruszniki zawodowo, dałem do regeneracji rozrusznik. Wymienił bendix, automat i szczotki i skasował mnie 200zł, po 2 miesiącach znowu padł, więc się wkurzyłem i kupiłem na szrocie rozrusznik za 50zł, złożyłem z dwóch jeden i od tamtego czasu śmigał jak ta lala. :) Rozrusznik to na pewno nie jest bo kręci, bendiks słychać. Teraz po prostu nie ma prądu ;/
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

MinisterQ pisze: 13.8V przy włączonych światłach mijania do maks. 14.4V.
Z zaznaczeniem , że na wolnych obrotach i , że obojętne co masz włączone we wozie - napięcie nie powinno się zmienić
Tylko na moment jest zawachanie ( czas reakcji regulatora )

Mućka - gdzie nie ma prądu - na jakim zacisku ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Seeeebek pisze:Zna ktoś może rozmiar szczotek do Essa 1.3 60PS '98
Numer oryginału będzie Ci potrzebny raczej, bo szczotek to jest multum i różne były używane w tych samych modelach samochodów.
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Seeeebek

Post autor: Seeeebek »

po numerze alternatora mi nie dobiorą...
a nie dobierze szczotek na bazie szczotkotrzymacza?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14510
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Seeeebek, zmierz te co ci wypadły bo ważna jest wysokość i szerokość - dobierzesz sobie jak najdłuższe i najwyżej spiłujesz nadmiar o ile wymienić chcesz same szczotki ale ja radzę cały szczotkotrzymacz a w przypadku alternatora to chyba cały regulator.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Myślę , że gra nie warta świeczki
Nowy regulator to wydatek 30 - 50 zł
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14510
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jamszoł pisze:Myślę , że gra nie warta świeczki
Nowy regulator to wydatek 30 - 50 zł
no przecież piszę że:
Yagr pisze:ja radzę cały szczotkotrzymacz a w przypadku alternatora to chyba cały regulator.
;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ