Jak sprawdzić czy alternator rozładowuje akumulator .

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Jak sprawdzić czy alternator rozładowuje akumulator .

Post autor: majbiker »

Jak sprawdzić czy dioda alternatora nie pożera prądu ?
Ładowałem akumulator z z założonymi klemami i się nie naładował , coś zżera prąd .
Jak ustalić co ?
Obstawiam alternator , ale jak to sprawdzić ?
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

MinisterQ pisze: Najpierw sprawdź czy, i jakie masz ładowanie na klemach akumulatora po odpaleniu woza.
14,5 V zawsze takie miałem i mam
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

MinisterQ pisze: Możesz jeszcze odłączyć zacisk ładowania alternatora od instalacji,
Który to kabel ? on wchodzi do tej skrzynki z bezp. przy aku?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14513
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

majbiker, skoro na klemach masz poprawne ładowanie i twierdzisz że ładowałeś aku prostownikiem przy zapiętych klemach to najpewniej masz aku do wymiany. Spróbuj wyjąć aku z auta i naładuj tak. Jak nie pomoże to już wiesz co jest grane....
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

MinisterQ pisze:w każdym razie najgrubszy z wszystkich podłączonych do alternatora
dupa :razz: - akumulatora , prze pana :mrgreen:
Ale to szczegół
Tak jak tu koledzy pisali - podejrzane jest samo aku
Wytargaj na zewnątrz i ładuj ale daj max 2 A i zostaw tak na jakieś 2 dni
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

Jamszoł pisze:
MinisterQ pisze:w każdym razie najgrubszy z wszystkich podłączonych do alternatora
dupa :razz: - akumulatora , prze pana :mrgreen:
Ale to szczegół
Tak jak tu koledzy pisali - podejrzane jest samo aku
Wytargaj na zewnątrz i ładuj ale daj max 2 A i zostaw tak na jakieś 2 dni
Jak odpalę auto przez kable i po śmigam autem dzionek i zdejmę klemę ,,+,, i po trzech dniach ją założę to normalnie odpalam .
Aku. ma tydzień bo ze starym też miałem takie cyrki , wymiana aku. nic nie dała .
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Zdejmij kleme plusową - podłącz multimetr przełączony na pomiar amperów i zobacz ile ci pobiera na wyłączonej stacyjce
Jeśli masz ponad 0,20 A to coś zżera prąd aaa
Następnie - odepnij radio od wtyczki i ponownie sprawdź pobór prądu
Jak jest walnieta końcówka mocy w radiu , to radio potrafi zżerać nawet 0,5 do 1 Ampera
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2567
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

Yagr pisze:twierdzisz że ładowałeś aku prostownikiem przy zapiętych klemach to najpewniej masz aku do wymiany
lub przy okazji i prostownik. Sprawdz tak jak pisał Jamszoł pobór prądu na wyłączonym silniku. Stacyjka na 0-ro.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

Akumulator odłączony trzyma prąd .
Na podłączonym i bez kluczyka w stacyjce straty minimalne .

Na zakresie 7,5A wygląda to tak :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ponoć alternator może pożerać prąd zależnie os tego jak ustawi się wirnik .
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2567
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

majbiker pisze:Na podłączonym i bez kluczyka w stacyjce straty minimalne

mam nadzieję że prawidłowo podłączyłeś amperomierz.
Aby zmierzyć pobór prądu musisz włączyć go w szereg.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

Klema ,,+,, miernik (+ miernika do aku.) , kable co była przy aku do (,,-,, miernika).

Stary aku. też nie codziennie siadaj , padał raz na jakiś czas . Z nowym są te same przygody .
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

majbiker pisze:Ponoć alternator może pożerać prąd zależnie os tego jak ustawi się wirnik .
hmmm... tego nie wiem ale w takim razie może zdejmij z altka pasek i na podłączonym mierniku powoli obracaj wirnikiem wszystko będzie widać :)
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

MinisterQ pisze: To mógł powiedzieć jedynie ktoś, kto w zyciu żadnego alternatora od środka nie widział.
Podoowiedz jaki zakupić amperomierz i gdzie go zamontować ( w obwodzie ) aby wychwycić moment pożerania prądu i wyeliminować wadliwe urządzenie .
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

skoro problem był i z poprzednim akumulatorem... może problem tkwi gdzie indziej np brak niebieskiego kabelka przy radiu który rozłącza pobór przez nie prądu w momencie wyjęcia kluczyka ze stacyjki. Ja się tak kiedyś załatwiłem w starym aucie także warto zajrzeć tam nim się rozbierze pół auta.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

Problem pojawił się miesiąc temu . Radio jest standardowe dla tego modelu .
ODPOWIEDZ