Jak sprawdzić czy alternator rozładowuje akumulator .

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jamszoł pisze: gra nie warta świeczki
Nowy regulator to wydatek 30 - 50 zł
Yagr pisze:ja radzę cały szczotkotrzymacz a w przypadku alternatora to chyba cały regulator.
To nie to samo :mrgreen:
Seeeebek, nie kombinuj bo to się zemści - kupuj regulator
Tak Ci Yagroski i Jamszołoski podpowiadają :!:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

Jamszoł pisze:
MinisterQ pisze: 13.8V przy włączonych światłach mijania do maks. 14.4V.
Z zaznaczeniem , że na wolnych obrotach i , że obojętne co masz włączone we wozie - napięcie nie powinno się zmienić
Tylko na moment jest zawachanie ( czas reakcji regulatora )

Mućka - gdzie nie ma prądu - na jakim zacisku ?
Prąd jest wszędzie, tylko ostatnie kilka dni odpalałem bez problemu, a dzisiaj już nie zapalił. Zakręcił rozrusznikiem 2-3 razy i dead, aku rozładowany.
Mi się wydaje że to coś z altkiem. Niby ładowanie 13,8, ale mam wrażenie że nie doładowywuje aku. a czasami go wręcz rozładowywuje.
Kilka dni temu np, aku cały po prostowaniu ;p prostownikiem, odpalam, jadę ~ 15km, wracam gaszę, odpalam, lipa, akumulator rozładowany. Innym razem mogę zapalać i gasić i nie ma problemu. Może altek raz ładuje raz nie, ale ciężko to sprawdzić. Musiałbym wprowadzić sobie do auta miernik z napięciem ładowania ;]
Seeeebek

Post autor: Seeeebek »

a może koleżko coś Ci po prostu robi zwarcie , i bez pytanie podpiernicza prąd ;D ?
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

Właśnie nie wiem ;/

Mam np tak że w tej sytuacji gdy zakręci 3-4 razy a silnik nie zapali to mi obrotek przeskakuje skale i spada na dół, muszę sciągać zegary i przekręcic wskazówkę aby było dobrze.
Aha, co prawda mam zegary od XR3. Przekłamują na obrotach, ale mi to nie przeszkadza.
Nie wiem czy tak się dzieje na orginałach do 1.4.

Altek chwilowo nie rozbieralny. Ukręciły się 2 śruby, dalej nie próbuję. Podokładam kable.

Czyli tak, dać + z aku do rozrusznika bezpośrednio i + z aku do alternatora?
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

to co jest przeczyść i dodaj tylko bezpośredni + z altka do aku
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Seeeebek

Post autor: Seeeebek »

jeśli nie jesteś pewny co jest przyczyną, nie bierz sie za alternator tylko szukaj po kolei. Coś co może robić Ci zwarcie, a najlepiej wyciągnij akumulator, postaw go na jakieś 2-3 dni i zobaczysz czy jest coś warty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Mucka13 pisze:Czyli tak, dać + z aku do rozrusznika bezpośrednio i + z aku do alternatora?
Z aku do rozrusznika - masz bezpośrednio
Możesz dać z aku do altka - dodatkowy
A jak już będziesz to robił to daj minusowy z altka do silnika - dodatkowa masa
Jeśli masz miernik ( multimetr ) to przestaw go na pomiar amperów - zdejmij klemę plusową z aku i podłącz do klemy i słupka miernik - sprawdzisz jakie masz obciążenie ( pobór prądu)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

MinisterQ pisze:Tylko żeby nie przyszło Ci do głowy odpalać przy takim połączeniu - bo w najgorszym przypadku wydymisz miernik, a w najlepszym - tylko bezpiecznik który się w nim znajduje.
Spokojnie :) Jeszcze tyle wiem ;] Jakieś tam podstawy elektryki mam ;]

Zdążyłem zamontować alternator z nowym kablem do aku.
Zostało czyszczenie i wpięcie w/w kabla do klemy.
Akumulator cały czas się ładuje, na tą chwilę ma pobór niecałe 3A ( ładuję go 4A ).
Mam nadzieję że do jutra się naładuje.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Pobór prądu przydało by się sprawdzić na włączonym i wyłączonym silniku .
Kijowe ładowanie i wariowanie przyrządów może być również wtedy gdy silnik ma słabą masę
Jak już walczysz pod maską - połącz minus aku z silnikiem bezpośrednio - bo fabrycznie nie ma takiego połączenia
Sugeruję połączenie klemy ze śrubą mocującą rozrusznik
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

Aku wymieniony, kupiłem jakiś Voltmaster, producent exide więc to samo co centra.
50A 510Ah, zobaczymy czy jutro zapali :) czy w nocy ucieknie prąd gdzieś.
Kabel Aku +, alternator dodany. Napięcie uległo delikatnej poprawie, światła mijania 13.9, ale z ogrzewaniem na 3 już tylko 13,75.
Chyba oddam ten alternator do regeneracji, może coś więcej z niego wycisną.

Z tego co widziałem to mam chyba 3 masy :), jeszcze je przeczyszczę, dodam dodatkową do silnika i altka
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Mucka13 pisze:50A 510Ah,
Odwrotnie - 50 Ah i 510 A - przy rozruchu :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

Mucka13 pisze:50A 510Ah, zobaczymy czy jutro zapali czy w nocy ucieknie prąd gdzieś.

raczej zapali :mikolaj:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Mucka13 pisze: Napięcie uległo delikatnej poprawie, światła mijania 13.9,
Dolna granica - mogło by być więcej - tak koło 14,2/4 V
Mucka13 pisze: ale z ogrzewaniem na 3 już tylko 13,75.
Powinno być tyle samo co bez ogrzewania
Mucka13 pisze:Chyba oddam ten alternator do regeneracji, może coś więcej z niego wycisną.
Wymień regulator napięcia i będziesz miał spokój
Sprawny regulator działa tak , że zawsze masz tyle samo Voltów
A regulator wymienisz sam - nie ma tam jakiś knyfów , których byś nie przeskoczył :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

Jamszoł pisze: A regulator wymienisz sam - nie ma tam jakiś knyfów , których byś nie przeskoczył :mrgreen:
U mnie oświetlenie cały czas pulsuje ( jaśniej ciemniej) , to alternator umarł czy regulator ?
Gdzie szukać tego regulatora w RS 2000 ???
kris

Post autor: kris »

A ja się chce zapytać ,czemu ten temat jest powycinany ?
ODPOWIEDZ