silnik 1.3 BG w aucie z 93 r na gażniku

Moderator: Moderatorzy

audikom

silnik 1.3 BG w aucie z 93 r na gażniku

Post autor: audikom » 04 paź 2010, 10:12

Chciałbym zapytać o opinie na temat tego silnika.
Co ile wymienia się rozrząd , ile palą czy są trwałe bo w moim coś głośno hałasuje

Awatar użytkownika
andkar
Posty: 720
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:00
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: andkar » 04 paź 2010, 10:15

silnik 1.3 ma rozrząd na łańcuchu czyli nie wymieniasz go, jeśli hałasuje do regulacji luz zaworów, w tym silniku regulujesz go ręcznie, spalanie różne, ale niestety nie ekonomiczne mi palił około 12Pb po mieście w trasie około 10Pb plus do tego około litr oleju na jakieś 2000km

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 10870
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej » 04 paź 2010, 11:33

rozrzad na lancuchu, zadbane 1.3 pali do 8-9L/100km w miescie [o ile nie probujesz wyciskac z niego ostatnich potów], w trasie kolo 6L/100km. Jak komuś pali więcej to ma coś nie tak, bo to nie jest normalne w tym silniku. normalne natomiast jest, ze zawory klekocza i jak klekocza zbyt dlugo to juz ich regulacja niewiele da bo z reguly wyciera sie walek rozrzadu. spalanie oleju nawet jak przekroczy 1L/1000km nie swiadczy o smierci tego silnika, podobnie jak spadek kompresji ponizej 10bar na cylinder - jeszcze wiele tys km zrobi sie takim autem o ile reszta mechanicznie i blacharsko nadąży za silnikiem. co najwyzej chmura, ktora sie wydobywa z rury wydechowej bedzie sie robic coraz getsza i bardziej niebieska.

w wiekszosci 1.3 powyzej 200kkm przebiegu olej sie wymienia sam :D pierwsza rzecza ktora za to odpowiada sa uszczelnaicze zaworowe, nastepne to pierscienie ... :/


niestety wiele 1.3 konczy swoj zywot zalane jakimis motodoctorami i najtanszymi olejami mineralnymi, ktore szkoda by bylo zalac do zajezdzonego ciagnika marki Ursus ... a szkoda bo czesto maly remoncik glowicy i kolejne tysiace kilometrow przed nami x)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415

audikom

Post autor: audikom » 05 paź 2010, 11:17

Dzięki za podanie tych informacji.
Sprobuje przereglować zawory , wyczyścić silnik i się mu przyglądać dalej co będzie się działo.
Troche mnie złamało zużycie podawane przez andkar -a a sam jeszcze nie miałem okazji sprawdzić .
Jak zbadam to zapodam na forum.
Rozumie z tych postow że do rozrządu nie zaglądam czy może lepiej jakoś sprawdzić stan łańcucha.

Majeczka1988r

Post autor: Majeczka1988r » 05 paź 2010, 17:06

Ale to musisz silnik rozebrac... inaczej nie da rady... przynajmniej nie slyszałam o innej opcji... :grin: ale jak jeździsz długo autem albo kupiłes i nie wiesz nic na jego temat lepiej zpukaj do mechanika o rozrząd...

Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 10889
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 1991
Generacja: MK5
Nadwozie: Cabrio
Kontakt:

Post autor: kupiec » 05 paź 2010, 17:09

audikom pisze:Rozumie z tych postow że do rozrządu nie zaglądam czy może lepiej jakoś sprawdzić stan łańcucha.
Wg mnie jak go nie słychać to bym nic nie ruszał.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty

Awatar użytkownika
andkar
Posty: 720
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:00
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: andkar » 05 paź 2010, 17:09

W 1.3 jest możliwa regulacja zaworów bez rozbiórki silnika - ściągania głowicy, ściąga się tylko i wyłącznie pokrywę zaworów, jeśli się nie mylę opis jest nawet na forum jak tego dokonać

Strong
Posty: 33
Rejestracja: 26 paź 2009, 00:16
Lokalizacja: Marki

Post autor: Strong » 15 paź 2010, 18:36

Mój też dość głośno chodzi, prawie jak diesel, ale jeździ, jest dość ekonomiczny w mieście daje radę zejść poniżej 8/100km. Ma przejechane ponad 203 tysiące km i coś czuję że silnik jeszcze powinien długo wytrzymać, wiadomo nie jest to demon mocy i osiągów, ale do spokojnej jazdy w zupełności wystarczy:)

Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś » 15 paź 2010, 21:15

Majeczka1988r pisze:lepiej zpukaj do mechanika o rozrząd...
wg. mnie nie ma sensu zaglądać do rozrządu w tym silniku... skoro jest łańcuch to nie ma co płacić za "zaglądanie", bo na 99% szpec powie, że jest ok a za robote trzeba będzie mu zapłacić. Pozatym 8V w większości są bezkolizyjne więc nawet jakby się takie niespotykane nieszczęście zdarzyło to trzeba będzie założyć łańcuch i można dalej jechać ;)
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 10870
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej » 15 paź 2010, 22:08

ja jeszcze dodam, ze podejzewam iz usluga zajrzenia i ewentualnie wymiany łańcucha na nowy jest rowna jak nie wyzsza zakupowi drugiej glowicy w razie gdyby zeczywiszcie lancuch pekl i jeszc ze na dokladke mialo sie takie cholerne nieszczescie, ze cos by sie w silniku z tego tytulu stalo, wiec chyba nie warto zagladac ... w tych silnikach raczej nikt nie zaglada jak sie nic nie dzieje

gdyby nie łancuch [czyli praktycznie bezobslugowosc], niskie spalanie i prostota budowy [w razie awarii] to nikt by escorta z tym silnikiem nie kupowal tylko co najmniej 1.4
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 317
Rejestracja: 06 mar 2008, 17:10
Lokalizacja: Kudowa Zdr, Ruda Śl
Kontakt:

Post autor: Damian » 17 paź 2010, 12:06

Ja na ten motor nie narzekam, dwa lata temu robilem regulacje zaworow obecnie jezdze na mobilu brak ubytkow oleju podczas jazdy, troche mulowaty ale nie narzekam bo mnie jeszcze nie zawiodl, spalanie to w granicach 6 a 7l/100 w cyklu mieszanym dodam ze moj jest na monowtrysku
"Nie jeździj szybciej, niż Twój anioł stróż potrafi latać"

Ford Escort Club Polska

mateus161992
Posty: 29
Rejestracja: 30 lip 2013, 13:50
Lokalizacja: Ełk

Post autor: mateus161992 » 13 cze 2015, 13:43

Ja kupiłem w sierpniu 2013, do tej pory zrobiłem ok.80 tyś, bez najmniejszej awarii, tylko podstawowe wymiany. Silnik ma już ponad 300 000 km przebiegu i dalej śmiga. Trochę głośno chodzi, ale żadnych problemów z nim nie mam. Ja leję Mobil 1 Peak Life full syntetyk. Na oleju nie ma co oszczędzać.

Awatar użytkownika
clhseba
Posty: 2398
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
Lokalizacja: Katowice
Pojemność: 1800
Rocznik: 2003
Generacja: MK3
Nadwozie: Hatchback

Post autor: clhseba » 13 cze 2015, 14:17

mateus161992 pisze:...
Załączniki
images.jpg
images.jpg (7.31 KiB) Przejrzano 4886 razy
GG 2735480

ODPOWIEDZ